Mode & Beauty alle pijlers

Een echt warme winterjas

25-07-2017 08:24 28 berichten
Omdat ik veel buiten ben ook als het koud is ben ik alvast op zoek naar een echt warme winterjas. Het is nog zomer, maar ik dacht ik begin vast met kijken langzamerhand.

Normaal heb ik winterjassen van de C&A of zo. Maar die zijn niet goed.

De jas moet echt heel lekker warm zijn, genoeg bewegingsvrijheid geven en het zou helemaal mooi meegenomen zijn als hij snel droogt (dan hoef ik niet gelijk bij elk klein buitje een regenjas aan) Ik zoek dus een echte buiten/winterjas
Het budget is ongeveer 250 euro.

Wie weet naar welke jassen / merken enzovoort ik kan kijken? In welke winkels?
Alle reacties Link kopieren
Kijk bij een outdoor zaak als Bever of Nomad of bij de Anwb.
Ga naar een buitensportzaak (Bever, Kathmandu, OutdoorXL, etc), daar vind je wat je zoekt. Jassen daar zijn niet goedkoop, maar wel goed.
Fijn bedankt voor de tips, ik zal eens kijken wat er in mijn stad zit aan outdoor winkels. Dat is denk ik precies wat ik zoek.
Maar mochten mensen ook ervaring hebben met bepaalde merken hoor ik dat graag natuurlijk.
Wellensteyn. Prijzig maar heerlijk en na 1 winter nog zo goed als nieuw.
Anwb winkel
(maar ik heb er gelukkig nog geen winterjassen zien hangen!)
Ik heb een Jack wolfskin, ben daar zeer tevreden van.

Maar wat bij mij vooral helpt bij koud weer: een legging onder mijn broek aandoen.
Maakt een groot verschil!
.....
anoniem_153607 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 20:52
98.26% gewijzigd
Ik heb hele goede ervaringen met The North Face, heb ik destijds bij de Bever gekocht. Kost wel wat (al was deze destijds in de aanbieding voor ik geloof €280.00), maar ik heb er al jaren plezier van. Jas blijft ook mooi en ziet er nog steeds als nieuw uit.
Gaastra heeft ook goede jassen heb ik van horen zeggen.
Dan heb je een gerichte naam om even op te googlen misschien :-)
Dank voor de ervaringen.
Ik ga even googelen op wat van de namen die hier genoemd zijn.

Van Gaastra heb ik een hele fijn regenjas, maar ik dacht dat dat merk failliet was.
Hommeltjes schreef:
25-07-2017 09:16
Dank voor de ervaringen.
Ik ga even googelen op wat van de namen die hier genoemd zijn.

Van Gaastra heb ik een hele fijn regenjas, maar ik dacht dat dat merk failliet was.
Jack Wolfskin is erg fijn. Buiten de jassen met dons zijn ze allemaal heel makkelijk te wassen.
Ze zijn ook erg licht van gewicht, water en winddicht. Zelf koop ik ze in de sale bij Zalando Lounge, dat scheelt echt veel geld.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik wacht wel even op de nieuwe collecties. Anders ben ik erop uitgekeken als de winter begint. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb een Jack Wolfskin die de eeuwigheid gaat trotseren, let maar op. ;-)
In het begin van de winter probeer ik me modieus te kleden maar na een maandje gris ik bij het passeren van de kapstok alleen nog maar de meest allround bruikbare jas van de kapstok en dat is altijd Jack. En dan vergeet ik steevast ook mijn sjaal maar die is bij die jas niet nodig.
Ik ben een koukleum en heb voor de winter een skijack gekocht. Niet mooi of elegant, wel heel praktisch op stations waar het flink onder de overkapping door waait of op de fiets.
Ik heb eigenlijk geen idee of Gaastra failliet is.

Bij het lezen van je topic dacht ik aan Gaastra, een familielid zweert erbij.
bartjes schreef:
25-07-2017 11:35
Ik heb eigenlijk geen idee of Gaastra failliet is.

Bij het lezen van je topic dacht ik aan Gaastra, een familielid zweert erbij.
Jups, failliet.
https://www.faillissementen.com/insolve ... erlands-bv
Toch vreemd, want als ik google op Gaastra, dan is er wel nog gewoon een webwinkel.

Ga binnenkort maar eens kijken bij een goede outdoorwinkel.
Ik ben zelf fan van de jassen van de ANWB. Ook ik ben voor mijn werk veel buiten. Deze jassen zijn warm. en zijn water en wind afstotend.
Ik heb ook een ANWB ja, heerlijk warm, waterafstotend, superfijne jas. Het mag dan wel geen hip imago hebben, maar sommige jassen (degene die ik heb natuurlijk ook :D ) zijn ook best leuk. En beter betaalbaar.
Ik heb een winterjas van The North Face, triclimate heet ie geloof ik. Is een dure jas maar heerlijk warm, wind en waterdicht. En hij ziet er ook nog wel vrouwelijk / gekleed uit.
Even een update:

Naar aanleiding van jullie adviezen heb ik gekeken naar Jack Wolfskin, The North Face, ANWB en Wellensteyn. Het is uiteindelijk een Jack Wolfskin geworden: een 3 in 1 jas, die je ook met regen kunt dragen en waarvan de binnen en buitenjas allebei gewatteerd zijn. Heeeeeeel warm! En hij was gelukkig in mijn maat in de aanbieding, dus binnen budget.

Hartelijk bedankt voor jullie input.
Hommeltjes schreef:
26-07-2017 14:56
Even een update:

Naar aanleiding van jullie adviezen heb ik gekeken naar Jack Wolfskin, The North Face, ANWB en Wellensteyn. Het is uiteindelijk een Jack Wolfskin geworden: een 3 in 1 jas, die je ook met regen kunt dragen en waarvan de binnen en buitenjas allebei gewatteerd zijn. Heeeeeeel warm! En hij was gelukkig in mijn maat in de aanbieding, dus binnen budget.

Hartelijk bedankt voor jullie input.
Leuk! Welk model heb je? (naam)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven