Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Bohhhh haha hen er nu al spijt van dat ik bovenstaande gepost heb Maar ik ben iemand die zich aan zijn woord houdt.. Het wordt wat niet winkelen betreft een lastige maand voor mij
quote:sorrell schreef op 27 juli 2015 @ 14:39:

Bohhhh haha hen er nu al spijt van dat ik bovenstaande gepost heb Maar ik ben iemand die zich aan zijn woord houdt.. Het wordt wat niet winkelen betreft een lastige maand voor mij

Komt helemaal goed! De truc is vooral om niet naar de stad te gaan ;)

En ik heb al een aantal keer gehad dat ik dacht: Wow dit moet ik hebben!

Ik ga dan naar huis en als ik het na een paar dagen nog wil hebben dan mag ik het kopen.

Ik vergeet keer op keer dat het kledingstuk ooit bestond.
quote:AnAppleADay schreef op 27 juli 2015 @ 15:04:

[...]

Komt helemaal goed! De truc is vooral om niet naar de stad te gaan ;)

En ik heb al een aantal keer gehad dat ik dacht: Wow dit moet ik hebben!

Ik ga dan naar huis en als ik het na een paar dagen nog wil hebben dan mag ik het kopen.

Ik vergeet keer op keer dat het kledingstuk ooit bestond.Zo werkt dat bij mij dus niet. Ik blijf dat kledingstuk dan voor me zien. Heb ik ook met sieraden, schoenen , tassen haha.
quote:Blondie456 schreef op 27 juli 2015 @ 15:07:

[...]

Zo werkt dat bij mij dus niet. Ik blijf dat kledingstuk dan voor me zien. Heb ik ook met sieraden, schoenen , tassen haha.Je moet wel je cookies wissen als je online heb 'geshopt' he ;) Anders blijf je het, letterlijk, steeds zien
quote:AnAppleADay schreef op 27 juli 2015 @ 15:08:

[...]

Je moet wel je cookies wissen als je online heb 'geshopt' he ;) Anders blijf je het, letterlijk, steeds zien Ik shop al lang niet meer online want 9 van de 10 keren moet ik het terug sturen.
Wat Sorrell zegt had ik dus ook: ik kocht elke week wel wat en een maand niks kopen was al een uitdaging. Kopen om het kopen. Daar ben ik nu, mede door dit topic, wel vanaf. Ik geef nog wel meer uit dan ik zou willen, maar ik ben op de goeie weg. Het belangrijkste is al dat ik bedenk wat ik nodig heb, en dat dan zoek. In plaats van alles kopen wat ik mooi vind, ook al heb ik er al genoeg van. Dat is wat het eerste half jaar me heeft opgeleverd. Nu het tweede half jaar: eerst 'opmaken' wat ik al heb, dan pas iets nieuws kopen, na 31 december 2015!
Augustus en september koop ik geen nieuwe kleding. Misschien dat ik oktober er ook nog aan plak

Simpel omdat ik nu alles al heb wat ik nodig denk te hebben. Ook als we nog op vakantie gaan.

Hoop er weer geld mee uit te sparen
In september ga ik juist wel shoppen. Maar dan voor een max bedrag en voornamelijk 3 goedkope jeans en een paar beha's. Dan ga ik naar amerika en wil dan graag shoppen in de outlets. Het is daar vele malen goedkoper. Misschien iets voor boben maar dan zou ik er tegenaan moeten lopen. Dus verwacht dan max 150 uit te geven.
Niks gehouden van de schoenen. Ze zijn te klein, maar o zo mooi. Waarschijnlijk op in een maat groter.

Dus heb ik uiteindelijk toch niets gekocht. Gaat dus vanzelf dat niets kopen. Moet allemaal terug.
quote:Pumps_italiaans schreef op 27 juli 2015 @ 22:22:

Niks gehouden van de schoenen. Ze zijn te klein, maar o zo mooi. Waarschijnlijk op in een maat groter.

Dus heb ik uiteindelijk toch niets gekocht. Gaat dus vanzelf dat niets kopen. Moet allemaal terug.Ehm, nee, dat is dus niet zo. Ik kan ook best een maat kleiner kopen maar dat is niet 'niets kopen'.
Begint het weer.......

Pumps_italiaans schreef op 27 juli 2015 @ 22:22:

Dus heb ik uiteindelijk toch niets gekocht. Gaat dus vanzelf dat niets kopen. Moet allemaal terug.

Ehm, nee, dat is dus niet zo. Ik kan ook best een maat kleiner kopen maar dat is niet 'niets kopen'.

Maat groter is op. O P ....... O P .......... O P .....
Maar je hebt wel wat gekocht. Want die bestelling kwam niet zomaar bij jou thuis.

En als de maat goed was had je ze wel gehouden..

Dus je hebt iets gekocht en retour gestuurd.

Als je niets had willen kopen had je ze überhaupt niet besteld.
quote:Lucky_Birdie schreef op 28 juli 2015 @ 07:16:

Als je niets had willen kopen had je ze überhaupt niet besteld.

+10000

Pumps heeft geloof ik het idee dat dit het topic 'Vertel hier over je laatste aankoopjes' is, in plaats van 'Een jaar geen kleding kopen'.
Haha, dan heb je inderdaad de intentie om wel iets te kopen. Dat hoort inderdaad niet echt hier thuis.

Ik ben afgelopen week in Parijs geweest met man en kinderen, normaal betekent dat voor mij van alles en nog wat kopen. Nu heb ik geen kleren gekocht en verder sowieso ook niks voor mezelf, alleen geld uitgegeven aan leuke dingen om te doen. Voor mijn dochter wel een trui bij de H&M, maar kinderen groeien nou eenmaal overal uit en daar kan ik niet een jaar niks voor kopen. Dus ik vind dag ik trots op mezelf mag zijn
quote:Pumps_italiaans schreef op 27 juli 2015 @ 23:57:

Begint het weer.......

Maat groter is op. O P ....... O P .......... O P .....

Hoezo begint het weer? Ik reageer serieus op iets wat je schrijft. Het is een forum, je krijgt een reactie.

Ik zie gewoonweg niet in hoe iets willen kopen en dat het dan niet past, betekent dat je niets koopt. Als het gepast had, had je het betaald toch? De intentie om niets te kopen, is waar we hier mee bezig zijn, jij uit hier de intentie om wél te kopen.
Nee, ik heb geen last van stalkers.

Lucky_Birdie in "een jaar geen kleding kopen"

prik in "een jaar geen kleding kopen"

En JA ik heb de intentie om te kopen. Ja, want ik heb nieuwe pantoffels nodig. En daarvoor zoek ik een vervanging.

Ik doe dit (= zo weinig mogelijk kopen) namelijk al 6 jaar. Ik koop meestal online wat hier niet in de winkels hangt.

Mijn pantoffels zijn na zeker 3 jaar gebruik aan vervanging toe.

Vorig jaar MOEST ik heel veel kopen, omdat ik het NODIG had. Ik ben daar nu heel blij mee. ONDANKS het afvallen sinds die tijd. Maar ik eet zoveel mogelijk gezonde dingen om op een goed en gezond gewicht te blijven. Daar laat ik het bij. Ik heb geen problemen en zo wil ik dat houden.

Projecties van andermans problemen en de pesterijen waar ik veel last van heb ...... Nee, dank je wel. Het gaat zonder veel beter.

Ik wens iedereen het beste toe.

De maat is OP. Er is niets meer over om te bestellen. ALLES is al terug gestuurd.

Ik heb 5 paar gewone schoenen besteld die ik ook als pantoffels kan dragen.

Maar schoenen zijn echt onontbeerlijk voor je gezondheid. Daar mag je niet moeilijk over doen. Die heb je echt nodig.

Je kan niet sporten op pumps. De hoge hakken race uitgezonderd. Maar dat zijn mannen.

KORT samen gevat: 9,5 keer van van 10,0 moet ik het toch terug sturen. Maar in de winkels hebben ze ook niets. Daar vang ik 9,99 van de 10,00 keer bot. Daar hebben ze niets. En online naar Eindhoven of Amsterdam reizen. Dat lukt wel in 10 minuten.
Maar Pumps, je bestel best veel he? Ik lees alleen maar bestellen, terugsturen, bestellen, terugsturen....
Prrrr, mauw miawwwww.
Toch kom jij hier minstens een paar keer per maand vertellen wat je hebt gekocht.

En misschien stuur je het meestal terug, maar het idee van zo weinig mogelijk shoppen is (in ieder geval voor de rest van ons) om de 'drang' van het shoppen, het feit dat het zo gewoon is te doorbreken.

Door continue te shoppen en terug te sturen blijf je je 'verslaving' grotendeels voeden. Minder erg dan alles houden maar het lost nog niks op.
Ik heb meer dan 7 maanden geen kleding gekocht!

Yeah!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:AnAppleADay schreef op 28 juli 2015 @ 13:17:

Toch kom jij hier minstens een paar keer per maand vertellen wat je hebt gekocht.

En misschien stuur je het meestal terug, maar het idee van zo weinig mogelijk shoppen is (in ieder geval voor de rest van ons) om de 'drang' van het shoppen, het feit dat het zo gewoon is te doorbreken.

Door continue te shoppen en terug te sturen blijf je je 'verslaving' grotendeels voeden. Minder erg dan alles houden maar het lost nog niks op.

Is geen verslaving.... Lees maar terug wat ik tijdens jullie posten heb gewijzigd.

Ik doe het liever niet. Maar ..... ik kan niet op blote voetjes.....

Wat Spuit elf doet..... Dat is heeeeel herkenbaar. Bij gebrek ga je dat doen. Het is zoooo fijn om af en toe jezelf te verwennen met iets nieuws. Vooral als je het echt nodig hebt. Essentieel is om te leren onderscheiden wat je smaak is en wat mooi staat etc. In de ruimste zin van het woord. En dat zou de intentie hier mogen zijn.

Dat is pas echt leuk en bevredigend. Als je het toch over verslaving hebt. Een gezonde manier om met mate..... te genieten.

Dat leren onderscheiden wat je smaak is en wat mooi staat etc is echt kicken!!!
quote:Pumps_italiaans schreef op 28 juli 2015 @ 13:25:

[...]

Is geen verslaving.... Lees maar terug wat ik tijdens jullie posten heb gewijzigd.

Ik doe het liever niet. Maar ..... ik kan niet op blote voetjes.....

Wat Spuit elf doet..... Dat is heeeeel herkenbaar. Bij gebrek ga je dat doen. Het is zoooo fijn om af en toe jezelf te verwennen met iets nieuws. Vooral als je het echt nodig hebt. Essentieel is om te leren onderscheiden wat je smaak is en wat mooi staat etc. In de ruimste zin van het woord. En dat zou de intentie hier mogen zijn.

Dat is pas echt leuk en bevredigend. Als je het toch over verslaving hebt. Een gezonde manier om met mate..... te genieten.

Dat leren onderscheiden wat je smaak is en wat mooi staat etc is echt kicken!!!Dat is heel fijn voor je, maar dat heeft niks met dit topic te maken. Misschien kun je een topic starten met: "Alleen maar kopen wat je echt nodig hebt, wat je smaak is en wat mooi staat"
quote:AnAppleADay schreef op 28 juli 2015 @ 13:29:

[...]

Dat is heel fijn voor je, maar dat heeft niks met dit topic te maken. Misschien kun je een topic starten met: "Alleen maar kopen wat je echt nodig hebt, wat je smaak is en wat mooi staat"

Ik lees hier anders genoeg over toch kopen....

Maar ..... @Prik en @Luckybird posten ook niks wat met dit topic te maken heeft.

Ik ben trouwens klaar met shoppen. Ik heb niets gekocht, maar wilde de tip pantoffels vervangen met sportschoenen.... geven.

Hallo Allemaal,

2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
Nee, omdat ik weet dat ik me niet aan de challenge kan houden, maar ik wel respect heb voor degene die dat wel kunnen.

En ik vind het persoonlijk heel irritant om steeds te lezen dat jij weer wat besteld hebt, en nog een keer.

Tevens vind ik dat je jezelf veel te veel eer toekent, en ik overweeg om je te staffen voor het feit dat jij mij een stalker noemt. Want dat vind ik echt een grove belediging.
Ik dénk altijd bij alles dat ik het nodig heb, dat is mijn grootste uitdaging. Maar ik denk nu dat ik het met wat ik heb echt wel een jaar uit kan houden zonder iets bij te kopen. Alleen als ik bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek heb, wordt het lastig ben ik bang.
Ja, ik denk ook steeds weer dat ik dit of dat toch écht nog nodig heb. Geen idee waar dat steeds weer vandaan komt.

Ik heb dit jaar wel echt gekeken of het iets was wat ik miste en of het echt een aanvulling was. Dat is redelijk gelukt. Ik koop nu met een plan, zeg maar. Daar wil ik mee doorgaan, na dit jaar.

Ik baal wel van mezelf dat het jaar niks kopen niet gelukt is, maar ik ga dan maar voor een half jaar niks kopen. Als ik het nu volhou tot het eind van het jaar ben ik wel een beetje tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven