een jaar geen kleding kopen
woensdag 24 december 2014 om 16:08
Hallo Allemaal,
2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).
Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.
Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.
Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.
Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).
Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.
Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.
Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.
Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
dinsdag 8 augustus 2017 om 18:19
Kleding de verbranding in? Welnee, nog nooit van gehoord. Oud textiel is gewoon nog geld waard hoor: zoveel cent per kilo afhankelijk van welke categorie.
Er zijn enorme sorteerbedrijven die de kleding op kwaliteit sorteren en dan doorverkopen. Vriendin van mij heeft familie die eigenaar is van zo'n bedrijf. Komen soms de mooiste spullen naar boven en die worden er echt wel uitgetrokken. Volgens mij gaat ook de inhoud van die leger des heils en voor-de-arme-kindjes in Afrika- bakken ook eerst daar naar toe.
Er zijn enorme sorteerbedrijven die de kleding op kwaliteit sorteren en dan doorverkopen. Vriendin van mij heeft familie die eigenaar is van zo'n bedrijf. Komen soms de mooiste spullen naar boven en die worden er echt wel uitgetrokken. Volgens mij gaat ook de inhoud van die leger des heils en voor-de-arme-kindjes in Afrika- bakken ook eerst daar naar toe.
dinsdag 8 augustus 2017 om 22:02
Ik heb meerdere malen mijn eigen kleding in de kringloopwinkel zien hangen (en eens bijna een kledingstuk weer terug gekocht omdat ik toch een beetje spijt had) dus ik geloof niet dat het verbrand wordt.
Zit wel enorm in de afkickfase merk ik. Elke ochtend als ik wakker word maak ik zo mijn online rondje langs de Zalando Lounge etc. en zo ook vanochtend, hoewel ik weet dat ik niets mag/ga kopen. Het is routine geworden, net als koffie zetten. Vanochtend toch nog kort even gekeken en ik zag een zwart jurkje wat nu met 80% korting was en wat ik vorig jaar heel graag wilde hebben maar toen te duur vond. Was nu 20 Euro. Dat was toch wel even moeilijk te weerstaan maar dan kijk ik naar mijn kledingrek en zie ik daar al iets soortgelijks hangen. Was meteen ook weer rustig.
Er is niets wat op mijn verlanglijstje staat of wat ik denk nodig te hebben. Helemaal niets. En dat is wel een verandering van mijn reguliere modus operandi sinds ik mijn kleding allemaal uitgezocht heb. Ik weet nu precies wat ik heb (-- en dat is nog steeds heul veel).
Ik denk dat is zelfs tijd over ga hebben, want ik zat elke dag wel minimaal een uur online naar kleding te kijken. Nu hopelijk tijd besteden aan boeken lezen (heb stapels ongelezen liggen, want geen tijd
).
Zit wel enorm in de afkickfase merk ik. Elke ochtend als ik wakker word maak ik zo mijn online rondje langs de Zalando Lounge etc. en zo ook vanochtend, hoewel ik weet dat ik niets mag/ga kopen. Het is routine geworden, net als koffie zetten. Vanochtend toch nog kort even gekeken en ik zag een zwart jurkje wat nu met 80% korting was en wat ik vorig jaar heel graag wilde hebben maar toen te duur vond. Was nu 20 Euro. Dat was toch wel even moeilijk te weerstaan maar dan kijk ik naar mijn kledingrek en zie ik daar al iets soortgelijks hangen. Was meteen ook weer rustig.
Er is niets wat op mijn verlanglijstje staat of wat ik denk nodig te hebben. Helemaal niets. En dat is wel een verandering van mijn reguliere modus operandi sinds ik mijn kleding allemaal uitgezocht heb. Ik weet nu precies wat ik heb (-- en dat is nog steeds heul veel).
Ik denk dat is zelfs tijd over ga hebben, want ik zat elke dag wel minimaal een uur online naar kleding te kijken. Nu hopelijk tijd besteden aan boeken lezen (heb stapels ongelezen liggen, want geen tijd

woensdag 9 augustus 2017 om 08:40
Voor mensen die naar de kringloop brengen zonde vinden: je hebt steeds meer tweedehands kledingzaken die juist merkkleding verkopen. Zij kopen soms ook in. Je zal er geen wereldbedragen mee gaan verdienen...maar 1 keer wegbrengen en nauwelijks zorg om.
Verder lees ik hier mee. Mijn probleem momenteel is dat ik ben aangekomen en in veel kleding niet meer pas. En ja...weer net begonnen met afvallen. De te kleine kleding hangt tijdelijk in een andere kast.
Ik ben wel erg benieuwd naar die apps....maar ben onhandig met betaalopties voor de telefoon zo
Ik denk dat als ik ben afgevallen genoeg kleding heb...maar wat meer behoefte heb aan een paar goede basiszaken. Een goede zwarte broek, een nieuwe spijkerbroek en misschien nog een broek in een herfstkleur (want herfsttype).
Ik ben een beetje verslaafd aan vintage jurkjes....draag dat veel naar mijn werk (ook lekker snel klaar...weinig nodig om te combineren). Ik wil iets vaker een broek of een rok aandoen....en zo al mijn longsleefs en vestjes eens dragen.
Verder lees ik hier mee. Mijn probleem momenteel is dat ik ben aangekomen en in veel kleding niet meer pas. En ja...weer net begonnen met afvallen. De te kleine kleding hangt tijdelijk in een andere kast.
Ik ben wel erg benieuwd naar die apps....maar ben onhandig met betaalopties voor de telefoon zo

Ik denk dat als ik ben afgevallen genoeg kleding heb...maar wat meer behoefte heb aan een paar goede basiszaken. Een goede zwarte broek, een nieuwe spijkerbroek en misschien nog een broek in een herfstkleur (want herfsttype).
Ik ben een beetje verslaafd aan vintage jurkjes....draag dat veel naar mijn werk (ook lekker snel klaar...weinig nodig om te combineren). Ik wil iets vaker een broek of een rok aandoen....en zo al mijn longsleefs en vestjes eens dragen.
woensdag 9 augustus 2017 om 09:01
Ellenz: de app Pureple is gratis en vind ik erg prettig. Je kunt meerdere foto's gelijk importeren en dat is voor mij wel heel fijn, want anders kom ik er nooit door.
Heb nu al mijn jurkjes (39!) gehad. Ook mijn broeken en topjes staan op de foto. Ben nu bezig met jasjes. Wist dat ik veel had maar zoveel?!
Ook ik wissel regelmatig van kledingmaat. Zit nu ongeveer tussen mijn hoogste en mijn laagste gewicht in. Dus pas nu heel veel. De te grote en te kleine kleding heb ik opgeborgen. Vroeger gooide ik het weg maar dit doe ik niet meer. Blijf te veel jojo-en en dan vind ik het toch zonde om van alles nieuw te moeten kopen.
Lady:_Day: ik begrijp dit afkicken wel. Heb er ook last van. Vandaag ben ik vrij en moet ik boodschappen doen, dan kom ik dus langs allerlei leuke zaken. Gewoonte is om altijd wel even ergens binnen te lopen. Dit is nu natuurlijk niet de bedoeling.
Vind je lijstje nog wel meevallen. Ik heb veel meer, zo erg dat ik het hier maar niet plaats....
Voor mij des te meer reden om voorlopig echt niets te kopen! 12 dagen is het al gelukt. Natuurlijk totaal nog geen prestatie, ik ga op voor het jaar!
Ga waarschijnlijk ook tijd overhouden. Nu nog niet; eerst verder met foto's nemen.
Heb nu al mijn jurkjes (39!) gehad. Ook mijn broeken en topjes staan op de foto. Ben nu bezig met jasjes. Wist dat ik veel had maar zoveel?!
Ook ik wissel regelmatig van kledingmaat. Zit nu ongeveer tussen mijn hoogste en mijn laagste gewicht in. Dus pas nu heel veel. De te grote en te kleine kleding heb ik opgeborgen. Vroeger gooide ik het weg maar dit doe ik niet meer. Blijf te veel jojo-en en dan vind ik het toch zonde om van alles nieuw te moeten kopen.
Lady:_Day: ik begrijp dit afkicken wel. Heb er ook last van. Vandaag ben ik vrij en moet ik boodschappen doen, dan kom ik dus langs allerlei leuke zaken. Gewoonte is om altijd wel even ergens binnen te lopen. Dit is nu natuurlijk niet de bedoeling.
Vind je lijstje nog wel meevallen. Ik heb veel meer, zo erg dat ik het hier maar niet plaats....
Voor mij des te meer reden om voorlopig echt niets te kopen! 12 dagen is het al gelukt. Natuurlijk totaal nog geen prestatie, ik ga op voor het jaar!
Ga waarschijnlijk ook tijd overhouden. Nu nog niet; eerst verder met foto's nemen.

woensdag 9 augustus 2017 om 15:41
Welkom nieuwe meeschrijvers! Leuk om te lezen hoe jullie van start zijn gegaan.
Ik heb afgelopen week een paar nieuwe kledingstukken gekocht. Ik had te weinig nets voor mijn nieuwe functie, want ik wil niet iedere week hetzelfde aan en ook niet heel erg op moeten letten met op tijd wassen. Heb een basic nette zwarte broek en een jurkje in de sale kunnen kopen en een mooie jurk uit de nieuwe collectie. Nu kunnen een paar broeken waarvan de knieën al na een (halve) dag lubberen de kledingbak in. Het viel me nog mee hoeveel ik nodig had, ik heb eerst goed mijn kast doorgelopen om 'vergeten stukken' op te sporen en dat leverde toch weer een en ander op dat ik altijd te netjes vond en nu dus juist prima aan kan. Ik stond er van te kijken dat ik na een paar jaar bijna niks gekocht te hebben toch weer kon shoppen uit eigen kast. Ik heb toen ik ooit besloot niets meer te kopen zonder dat het echt nodig was expres niets weggedaan. Ook niet wat ik niet paste, en de meeste spullen draag ik inmiddels, omdat wat ik bij de start het liefste aan had inmiddels in de kledingbak ligt vanwege slijtage.
Ik heb afgelopen week een paar nieuwe kledingstukken gekocht. Ik had te weinig nets voor mijn nieuwe functie, want ik wil niet iedere week hetzelfde aan en ook niet heel erg op moeten letten met op tijd wassen. Heb een basic nette zwarte broek en een jurkje in de sale kunnen kopen en een mooie jurk uit de nieuwe collectie. Nu kunnen een paar broeken waarvan de knieën al na een (halve) dag lubberen de kledingbak in. Het viel me nog mee hoeveel ik nodig had, ik heb eerst goed mijn kast doorgelopen om 'vergeten stukken' op te sporen en dat leverde toch weer een en ander op dat ik altijd te netjes vond en nu dus juist prima aan kan. Ik stond er van te kijken dat ik na een paar jaar bijna niks gekocht te hebben toch weer kon shoppen uit eigen kast. Ik heb toen ik ooit besloot niets meer te kopen zonder dat het echt nodig was expres niets weggedaan. Ook niet wat ik niet paste, en de meeste spullen draag ik inmiddels, omdat wat ik bij de start het liefste aan had inmiddels in de kledingbak ligt vanwege slijtage.
woensdag 9 augustus 2017 om 15:58
Zo inspirerend om te lezen hoe jullie 'shoppen' in eigen kledingkast. Heb nu een paar nieuwe combi's klaargelegd in mijn kleerkast en vond ook nog een jurkje dat net te klein is, maar oh zo mooi. Goede motivatie om verder af te vallen.
Waar ik wel van baal zijn sommige webshops. Ik heb mij uitgeschreven voor alle nieuwsbrieven en nu heb ik alsnog twee nieuwsbrieven gekregen met daarin een kortingscode omdat ik binnenkort jarig ben. Dat was heel verleidelijk, gelukkig niet gezwicht.
Waar ik wel van baal zijn sommige webshops. Ik heb mij uitgeschreven voor alle nieuwsbrieven en nu heb ik alsnog twee nieuwsbrieven gekregen met daarin een kortingscode omdat ik binnenkort jarig ben. Dat was heel verleidelijk, gelukkig niet gezwicht.
She Believed she could, so she did.
woensdag 9 augustus 2017 om 20:07
Ik heb ook nog veel meer hoor, maar dit is wat nu in mijn 'komende 3 maanden' kledingkast hangtReigie3 schreef: ↑09-08-2017 09:01

woensdag 9 augustus 2017 om 21:01
Heeeeeelp...net pureple gedownload en begonnen. O jee....ik wist dat het erg was...maar zo erg?
- ik heb jurken nog niet gedaan...terwijl ik het meeste jurken draag (maar wilde juist eerst kijken wat ik met andere kleding kon)
- drie spijkerbroeken (rechte pijp, zomer spijker en zwarte skinny) ..valt mee
- drie rokken
- 3 broeken
- paar t shirts
So far so good
Nu komt hij....lange mouwen t shirts (18)
Vesten. 9.....pppfffff wist dat het erg was...maar zo erg?
Ben erg onder de indruk van nieuwe combis die ik nu al met app heb geprobeert.
- ik heb jurken nog niet gedaan...terwijl ik het meeste jurken draag (maar wilde juist eerst kijken wat ik met andere kleding kon)
- drie rokken
- 3 broeken
- paar t shirts
So far so good
anoniem_143643 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 21:27
Reden: Spelfout
Reden: Spelfout
1.66% gewijzigd
woensdag 9 augustus 2017 om 22:26
Vandaag geen winkel in geweest dus gaat goed. Ben ook echt gemotiveerd. Ik winkel alleen vaak met vriendinnen en die hebben al aangegeven dat ze het niet gezellig vinden als ik niets koop. Heb gezegd dat dit dan jammer is maar dat ik echt niets wil kopen. Maar 1 jaar is wel lang. Heb al gezegd dat ze bij mij thuis kunnen winkelen...
9 vesten vind ik nog wel meevallen. Ik heb alleen al 4 blauwe vesten, terwijl ik weinig blauw draag! Ga ik nu maar wel doen.
9 vesten vind ik nog wel meevallen. Ik heb alleen al 4 blauwe vesten, terwijl ik weinig blauw draag! Ga ik nu maar wel doen.
woensdag 9 augustus 2017 om 22:39
Haha, herkenbaar! Ik had een paar maanden geleden ineens in mijn hoofd dat ik veel navy wilde dragen. Maar ja, ik had bijna niks in die kleur (kies bijna altijd voor zwart als ik de keus heb). Dus ik naar de winkel, donkerblauw blazertje en 2 bijpassende broeken gehaald. Vervolgens hangt het hier, met kaartjes er nog aan. Ik sla dan zo door, ook. Niet gewoon 1 broek halen, nee... meteen weer meerdere dingen (die ik trouwens ook in het zwart heb -- precies hetzelfde). Erger nog, ik draag liever jurken dan broeken. Hoezo dan meteen weer 2 broeken en een blazer? Het voelt bijna als een dwangneurose.
Ik moet toegeven, ik heb vandaag wel weer een klein rondje gemaakt (online) maar ik zie helemaal niets wat ik nog zou willen hebben. Ik heb alles al. Dus uiteindelijk toch rustig. Hoop dat het de komende 3 tot 4 maanden zo blijft. Wat zal ik een geld besparen!

zaterdag 12 augustus 2017 om 18:07
Ik ben af!
Mijn favoriete broek voor mijn werk was kapot gegaan. Toen heb ik een nieuwe gevonden in hetzelfde model, en hem maar gelijk ik twee kleuren gekocht. Het voelde niet echt als shoppen, omdat ik zo baalde dat hij kapot ging en omdat ik maar een paar nette broeken heb, maar ik ben natuurlijk gewoon af. Ik ga wel verder met de rest van het jaar niks kopen.
Het valt me wel op dat ik eigenlijk helemaal niet zo veel kleren heb. Zeker in vergelijking met de lijstjes die ik hier langs zie komen. Ik denk omdat ik dingen die ik toch niet zo mooi (meer) vind ook vrij snel weer weg doe. Maar wat ik wel heb zijn wel fijne basics, dus nu ik ook weer twee goede broeken heb moet ik de rest van het jaar wel doorkomen. Ik heb een klein lijstje met dingen die aan vervanging toe zijn, dus dat ga ik volgend jaar kopen.

Mijn favoriete broek voor mijn werk was kapot gegaan. Toen heb ik een nieuwe gevonden in hetzelfde model, en hem maar gelijk ik twee kleuren gekocht. Het voelde niet echt als shoppen, omdat ik zo baalde dat hij kapot ging en omdat ik maar een paar nette broeken heb, maar ik ben natuurlijk gewoon af. Ik ga wel verder met de rest van het jaar niks kopen.
Het valt me wel op dat ik eigenlijk helemaal niet zo veel kleren heb. Zeker in vergelijking met de lijstjes die ik hier langs zie komen. Ik denk omdat ik dingen die ik toch niet zo mooi (meer) vind ook vrij snel weer weg doe. Maar wat ik wel heb zijn wel fijne basics, dus nu ik ook weer twee goede broeken heb moet ik de rest van het jaar wel doorkomen. Ik heb een klein lijstje met dingen die aan vervanging toe zijn, dus dat ga ik volgend jaar kopen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:09
spuit-elf, ik vind het toch knap hoe lang je al niets gekocht hebt. Ik moet dat nog maar zien te halen. Jij geeft aan dat je die broeken ook echt nodig had.
Ik heb vandaag met een vriendin gewinkeld en ben ook in mijn favoriete winkels geweest maar ik heb niets gekocht. Zag wel een erg leuke tuniek maar ik bedacht direct, zo iets hangt ook al in mijn kast dus ik hebt het niet nodig. Viel mij mee hoe makkelijk de knop bij mij is omgegaan, maar ben natuurlijk ook nog maar een kleine 2 weken bezig...
Ik heb vandaag met een vriendin gewinkeld en ben ook in mijn favoriete winkels geweest maar ik heb niets gekocht. Zag wel een erg leuke tuniek maar ik bedacht direct, zo iets hangt ook al in mijn kast dus ik hebt het niet nodig. Viel mij mee hoe makkelijk de knop bij mij is omgegaan, maar ben natuurlijk ook nog maar een kleine 2 weken bezig...
zondag 13 augustus 2017 om 11:21
Ik heb een leuk wit spijkerjasje in de kast hangen, maar wit maakt me zo bleek vandaar dat ik het niet draag.
Daar ik niets wil weg doen, maar wel wil gaan dragen, ben ik op het idee gekomen om het te verven met texielverf.
Maar nu, welke kleur zou mooi zijn en draagbaar zijn voor komende winter?
Er is olijfgroen, bleu jeans, donkerblauw, lichtroze, grijs of zwart.
Zelf twijfel ik tussen blue jeans of zwart maar dan ga je voor de veilig weg.
Daar ik niets wil weg doen, maar wel wil gaan dragen, ben ik op het idee gekomen om het te verven met texielverf.

zondag 13 augustus 2017 om 11:35
Reigie3 schreef: ↑12-08-2017 23:09spuit-elf, ik vind het toch knap hoe lang je al niets gekocht hebt. Ik moet dat nog maar zien te halen. Jij geeft aan dat je die broeken ook echt nodig had.
Ik had de broeken niet écht nodig, omdat ik nog wel een paar nette rokken en jurken heb. Maar soms heb ik geen zin in panties en hakken, dus ik wil wel minstens twee nette broeken hebben. Het voelt daarom ook niet echt als shoppen, omdat het heel gericht iets was waarvan ik weet dat ik het veel ga dragen.
Ik vind 7 maanden zelf ook wel een mooie prestatie, eigenlijk. Ik merk dat het steeds beter gaat. Het kopen om het kopen heb ik echt geen behoefte meer aan. Dat die knop opeens om gaat, dat had ik ook. En nu nog steeds meer. Je ontwent het echt, het shoppen. Leuk dat jij dat nu al merkt.
Vorig jaar heb ik het ook volgehouden tot de zomervakantie. Ik ben ook heel erg gewend om in de zomervakantie te gaan shoppen voor de komende herfst en winter. Die neiging had ik nu ook wel een beetje, maar ik heb me toch redelijk ingehouden, door alleen aan te vullen waarvan ik niet genoeg meer had. Vorig jaar ben ik daarna gestopt met de challenge, maar nu ga ik gewoon voor de tweede helft. Als het dit jaar blijft bij twee nette broeken en een voorraadje nieuwe panties, ben ik best tevreden

zondag 13 augustus 2017 om 11:36
Ik zou kijken welke kleur je het beste staat, en wat goed te combineren is met de rest van je kleding. Dan ga je het het vaakst dragen, waarschijnlijk.flexibel schreef: ↑13-08-2017 11:21Ik heb een leuk wit spijkerjasje in de kast hangen, maar wit maakt me zo bleek vandaar dat ik het niet draag.

zondag 13 augustus 2017 om 23:06
Lady_Day schreef: ↑09-08-2017 22:39Haha, herkenbaar! Ik had een paar maanden geleden ineens in mijn hoofd dat ik veel navy wilde dragen. Maar ja, ik had bijna niks in die kleur (kies bijna altijd voor zwart als ik de keus heb). Dus ik naar de winkel, donkerblauw blazertje en 2 bijpassende broeken gehaald. Vervolgens hangt het hier, met kaartjes er nog aan. Ik sla dan zo door, ook. Niet gewoon 1 broek halen, nee... meteen weer meerdere dingen (die ik trouwens ook in het zwart heb -- precies hetzelfde). Erger nog, ik draag liever jurken dan broeken. Hoezo dan meteen weer 2 broeken en een blazer? Het voelt bijna als een dwangneurose.
Zo ben ik ook. Ik had laatst bedacht dat ik meer rokken wilde dragen. Ik had 0 rokken. Dan koop ik er gelijk 6 binnen een maand.

maandag 14 augustus 2017 om 19:20
Behalve de lange mouwen shirts vind ik het vrij normale aantallen?ellenz schreef: ↑09-08-2017 21:01Heeeeeelp...net pureple gedownload en begonnen. O jee....ik wist dat het erg was...maar zo erg?
- drie rokken
- 3 broeken
- paar t shirts
So far so good
Ben nu mijn schoenen aan het sorteren en 5 paar te koop gezet op marktplaats. 3 paar zijn wel bijna af dus kunnen binnenkort weg. Maar dan heb ik nog wel 38 paar

Verder ongeveer
3 grote vesten
8 vestjes simpel
5 rokken
13 broeken
2 jeggins
4 leggings plus wat panties
5 wintertruien
12 jurkjes
15 tanktops
5 blazers
6 blouses
11 t shirts korte mouwen
7 shirts halflange mouwen
20 shirts mouwloos
6 riemen
1 weekendtas
5 handtassen
En dan ben ik vast nog wel wat vergeten en heb ik al veel weg gedaan.
Hmmm

maandag 14 augustus 2017 om 21:18
Ben hier ook eens jurken gaan tellen. Heb er net 4 weggedaan, deze waren echt te groot. Dan heb ik mijn huidige maat er 22, in een maat kleiner 12 en dan heb ik nog zeker zoveel in nog een maat kleiner (zitten in een doos, daarom niet geteld). Maar alles bij elkaar dus ongeveer 50 jurken...broodtrommel schreef: ↑14-08-2017 19:20Behalve de lange mouwen shirts vind ik het vrij normale aantallen?
Ben nu mijn schoenen aan het sorteren en 5 paar te koop gezet op marktplaats. 3 paar zijn wel bijna af dus kunnen binnenkort weg. Maar dan heb ik nog wel 38 paar![]()
Verder ongeveer
3 grote vesten
8 vestjes simpel
5 rokken
13 broeken
2 jeggins
4 leggings plus wat panties
5 wintertruien
12 jurkjes
15 tanktops
5 blazers
6 blouses
11 t shirts korte mouwen
7 shirts halflange mouwen
20 shirts mouwloos
6 riemen
1 weekendtas
5 handtassen
En dan ben ik vast nog wel wat vergeten en heb ik al veel weg gedaan.
Hmmm![]()

She Believed she could, so she did.
maandag 14 augustus 2017 om 21:43
Ben blij dat ik niet de enige ben met zoveel kleding. Vriendinnen vinden nl. dat ik echt heel veel heb (en heb ik ook wel) en dan voel ik me altijd een beetje een freak. Ik durf ze dan ook niet te vertellen hoeveel ik per maand uitgeef/gaf aan kleding. Dan schaam ik me toch, ondanks dat het mijn eigen geld is.
Het ergste is nog dat mijn kledingverslaving echt is begonnen toen ik eens las over een capsule wardrobe waarbij je alleen maar mooie spullen koopt die je eindeloos kunt combineren. Dan was het natuurlijk de bedoeling dat je alleen kocht wat je nodig had. Dat gedeelte van de memo had ik gemakshalve maar overgeslagen.
Ondergoed, sokken en panties mag ik nog wel kopen van mezelf -- als ik het nodig heb. Vandaag nog weer een goedkope meukpanty per ongeluk kapot getrokken toen ik em aantrok. De verslaafde in mij zegt dat ik dan ook betere kwaliteit moet kopen, want dan gebeurt dat minder snel. In mijn Zalando winkelmandje zit nu voor over de 100 Euro aan Wolford spul. Geloof dat ik snel maar iets anders moet gaan doen...
Het ergste is nog dat mijn kledingverslaving echt is begonnen toen ik eens las over een capsule wardrobe waarbij je alleen maar mooie spullen koopt die je eindeloos kunt combineren. Dan was het natuurlijk de bedoeling dat je alleen kocht wat je nodig had. Dat gedeelte van de memo had ik gemakshalve maar overgeslagen.
Ondergoed, sokken en panties mag ik nog wel kopen van mezelf -- als ik het nodig heb. Vandaag nog weer een goedkope meukpanty per ongeluk kapot getrokken toen ik em aantrok. De verslaafde in mij zegt dat ik dan ook betere kwaliteit moet kopen, want dan gebeurt dat minder snel. In mijn Zalando winkelmandje zit nu voor over de 100 Euro aan Wolford spul. Geloof dat ik snel maar iets anders moet gaan doen...
dinsdag 15 augustus 2017 om 06:34
Ik heb de dingen in de was nog niet eens meegeteld hoor en heb nog wel meer. En dat is nadat ik mijn kledingkast al op heb geschoond en er nog een volle vuilniszak ligt om te verkopen.Belle1984 schreef: ↑14-08-2017 21:18Ben hier ook eens jurken gaan tellen. Heb er net 4 weggedaan, deze waren echt te groot. Dan heb ik mijn huidige maat er 22, in een maat kleiner 12 en dan heb ik nog zeker zoveel in nog een maat kleiner (zitten in een doos, daarom niet geteld). Maar alles bij elkaar dus ongeveer 50 jurken...![]()
Ik doe bepaalde dingen bijna/ nooit aan maar dan denk ik zonde om weg te doen voor zo weinig en wie weet, ooit... of bepaalde gelegenheden.
Terwijl ik die dingen eigenlijk nu ook wel de deur uit wil doen.
dinsdag 15 augustus 2017 om 07:17
Herkenbaar. Ik heb hier een doos liggen met allerlei hoog-zomerspullen van toen ik nog in een warm land woonde. Dat staat alleen leuk in een heel warm land, als ik heel bruin ben. Het heeft sentimentele waarde voor me, want hoe vaak ben ik in een heel warm land en heel bruin? Nooit. Ik heb al vaak op het punt gestaan het weg te doen, maar iets houdt me tegen. Die doos neemt alleen maar ruimte in op mijn al heel kleine zoldertje.broodtrommel schreef: ↑15-08-2017 06:34
Ik doe bepaalde dingen bijna/ nooit aan maar dan denk ik zonde om weg te doen voor zo weinig en wie weet, ooit... of bepaalde gelegenheden.