Mode & Beauty alle pijlers

Elke dag haar wassen?

14-04-2021 18:35 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is erg fijn en steil. En heel snel vet. Hoewel ik al jaren mijn best doe om het niet te vaak te wassen, was ik het nu om de dag. Maar eigenlijk zit mijn haar alleen goed op de dag dat het gewassen is. De tweede dag zit het minder leuk, oogt vettig en ruikt muf.
Waarom was ik het niet elke dag? Is het echt zo slecht?
Droogshampoo.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waarom jij dat niet doet. Ik doe het wel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
14-04-2021 18:37
Ik weet niet waarom jij dat niet doet. Ik doe het wel.
Omdat ik overal lees en hoor dat dat echt niet goed is. Gelukkig lees ik nu jouw bericht :-D
Ik ben gezegend met goed haar en was het elke dag. Behalve de dagen dat ik echt geen zin heb en toch nergens naar toe ga.

Ik heb maling aan wat het algemeen advies is en doe wat voor mij werkt.
Tadelief schreef:
14-04-2021 18:38
Omdat ik overal lees en hoor dat dat echt niet goed is. Gelukkig lees ik nu jouw bericht :-D
Ik was mijn haar ook elke dag. Ik ga niet met vettig, muf ruikend haar de deur uit.
Probeer het gewoon
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
14-04-2021 18:39
Ik was mijn haar ook elke dag. Ik ga niet met vettig, muf ruikend haar de deur uit.
+1
Honey, you should see me in a crown
Vet haar moet je juist wel wassen.
Ik heb eerder droog haar en was het om de dag met shampoo. Het wordt wel dagelijks nat bij het douche.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ander haar dan jij, maar was het nu met shampoo-zeep, en het wordt veel minder snel vet.
Mijn haar zit trouwens altijd beter een dag ná het wassen :)
Ook spoel ik tussendoor gewoon mijn haar met water
En in nood: droogshampoo!
Was het 2 x per week

Maar als jij het fijn vindt iedere dag te wassen, gewoon doen toch?
Ieder haar en mens is zo verschillend!
Ik heb mijn haar jarenlang elke dag gewassen. Merkte alleen dat de verf er sneller uitging.
Mijn haar zit het mooiste als het net gewassen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn haren al vanaf mijn 13de elke dag.
Ik merk echt niet dat het slecht is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lastig haar en doe er lang over om het te wassen en te drogen.
Dit kost mij teveel tijd om elke dag te doen.
Ik waste het eerst om de dag.

Nu ik shampoo van goede kwaliteit gebruik (kerastase blond absolu) hoef ik het maar 1x in de 4 dagen te wassen.
Mijn haar is veel minder snel vet en het zit beter in model.
Alle reacties Link kopieren
In je huid vind je de talgklieren en die produceren een soort van beschermend laagje op huid en haar. Met haren wassen, stimuleer je de talgproductie in de huid, waardoor jouw huid en haar steeds sneller vet zullen worden. Dat is de reden waarom afgeraden wordt om vaker te wassen, juist als je dat doet omdat je snel last hebt van vet haar.
Ik was mijn haar 1x per week gemiddeld :$
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-04-2021 18:46
In je huid vind je de talgklieren en die produceren een soort van beschermend laagje op huid en haar. Met haren wassen, stimuleer je de talgproductie in de huid, waardoor jouw huid en haar steeds sneller vet zullen worden. Dat is de reden waarom afgeraden wordt om vaker te wassen, juist als je dat doet omdat je snel last hebt van vet haar.
Ja, dat is het algemene idee, dat weet iedereen.
Tegenwoordig was ik mijn haar middels de curly girl methode, waarbij je wel echt je hoofdhuid goed moet masseren. Ik deed dat nooit, uit angst dat het vetter werd. Want met masseren stimuleer je ook de talgproductie. Zegt men.
Maar ik merk er niks van dat het daardoor vetter wordt. Maar wel dat ik veel minder haaruitval heb en mijn haar echt voller daardoor is geworden. Ik denk dat dat door het masseren komt. Denkt mijn kapper ook.
Kan ook komen door andere producten. Maar vetter is het niet hoor.
Dus ik doe ook gewoon wat ik fijn vind.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
14-04-2021 18:57
Ja, dat is het algemene idee, dat weet iedereen.


Kennelijk niet, want TO vraagt waarom elke dag wassen zo slecht zou zijn, dus dat leg ik even uit.

Maar vetter is het niet hoor.


Dat is superfijn voor jou.

Mijn haar is ook niet vet en heel gezond, en ik was het maar eens per week. Ben ik ook erg blij mee.


Dus ik doe ook gewoon wat ik fijn vind.


Gelukkig is er niemand die zegt dat je dat niet zou moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
fladder schreef:
14-04-2021 18:42
Ik heb ander haar dan jij, maar was het nu met shampoo-zeep, en het wordt veel minder snel vet.
Mijn haar zit trouwens altijd beter een dag ná het wassen :)
Ook spoel ik tussendoor gewoon mijn haar met water
En in nood: droogshampoo!
Was het 2 x per week

Maar als jij het fijn vindt iedere dag te wassen, gewoon doen toch?
Ieder haar en mens is zo verschillend!

Dit. Hier een shampoo-zeepblok, zo natuurlijk mogelijk. Voordeel is dat ik m'n haar echt veel minder hoef te wassen, om de 5 dagen ongeveer. En het wordt niet zo slap als met gewone shampoo. De meeste vrouwen houden van zacht, sluik, glanzend haar, ik hou juist van mijn eigen slag, die ik nu weer terug heb, een beetje pit!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik moest mijn haar ook iedere dag wassen. Gek werd ik van mijn vette haar. Dus zo'n vijf jaar geleden ben ik ermee gestopt. Eerst ging ik wassen met natuurlijk haarzeep (zo'n bar, maar dan geen toevoegingen) en dat steeds verder afgebouwd. Inmiddels kan ik echt weken zonder te wassen, maar als ik douche dan masseer ik wel mijn hoofdhuid dus dat kun je ook wassen noemen. Juist stimuleren van de natuurlijke talgproductie werkt voor mij om geen vet haar te krijgen. Het wegwassen was juist wat bij mij een averechts effect had.

Heel soms dan 'was' ik het met een zeepje van bijvoorbeeld werfzeep, gewoon voor de leuk of omdat ik zin heb in de geur. Maar ik kijk daarbij wel heel streng naar de ingrediënten.

Hoe je haar voelt en de structuur van je haar verandert wel. Het wordt wat stroever. Daar moet je aan wennen, maar mijn haar zit echt tien keer beter en het enige wat ik dus doe is borstelen en masseren. Het heeft ook ontzettend veel volume gekregen. Het glanst. Het voelt super zacht aan. Ik overdrijf niet als mensen op zijn tijd aan mij vragen wat ik met mijn haar doe.

Haha, nou je snapt wel wat mijn tip is ;)
Alle reacties Link kopieren
O, ik dacht te lezen dat TO dat wel wist, omdat ze al jaren haar best doet om het niet te vaak te wassen. Maar misschien helpt je uitleg wel, ik weet het niet.

Ik zou het heel graag eens per week wassen. Lijkt me fantastisch, want ik vind het gedoe. Maar ja, dan is het dus wel megavet.

Nu ik mijn bericht teruglees klinkt het erg kattig, nummerzoveel. Was niet zo bedoeld. Ben moe ;-D
Alle reacties Link kopieren
Welke shampoozeep gebruiken jullie?
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
kevers schreef:
14-04-2021 19:07
Ik moest mijn haar ook iedere dag wassen. Gek werd ik van mijn vette haar. Dus zo'n vijf jaar geleden ben ik ermee gestopt. Eerst ging ik wassen met natuurlijk haarzeep (zo'n bar, maar dan geen toevoegingen) en dat steeds verder afgebouwd. Inmiddels kan ik echt weken zonder te wassen, maar als ik douche dan masseer ik wel mijn hoofdhuid dus dat kun je ook wassen noemen. Juist stimuleren van de natuurlijke talgproductie werkt voor mij om geen vet haar te krijgen. Het wegwassen was juist wat bij mij een averechts effect had.

Heel soms dan 'was' ik het met een zeepje van bijvoorbeeld werfzeep, gewoon voor de leuk of omdat ik zin heb in de geur. Maar ik kijk daarbij wel heel streng naar de ingrediënten.

Hoe je haar voelt en de structuur van je haar verandert wel. Het wordt wat stroever. Daar moet je aan wennen, maar mijn haar zit echt tien keer beter en het enige wat ik dus doe is borstelen en masseren. Het heeft ook ontzettend veel volume gekregen. Het glanst. Het voelt super zacht aan. Ik overdrijf niet als mensen op zijn tijd aan mij vragen wat ik met mijn haar doe.

Haha, nou je snapt wel wat mijn tip is ;)
Wow, weken?! Ik heb het ook afgebouwd, en ben al blij met mijn om de 3 dagen inmiddels. Maar ik kan me echt niets voorstellen bij weken. Wel ideaal.

En die bar met shampoo waar je het over had, is dat zo'n ding van de Dille en Kamille?
Alle reacties Link kopieren
Olijfoliezeep. En de volgende is die van NAE, die is nieuw voor me.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
14-04-2021 19:08
Ik zou het heel graag eens per week wassen. Lijkt me fantastisch, want ik vind het gedoe. Maar ja, dan is het dus wel megavet.

Nu in Coronatijd kan ik langer dan een week wachten, zo tegen het eind van de tweede week wordt het pas vettig. Dat is echt gewenning, want als ik het (zoals ik normaal altijd doe) wekelijks was, dan is het tegen het eind van de eerste week wel weer aan een wasbeurt toe. Dus als je het echt graag minder wil wassen, dan is dat simpelweg een kwestie van opbouwen.

Nu ik mijn bericht teruglees klinkt het erg kattig, nummerzoveel. Was niet zo bedoeld. Ben moe ;-D

Geeft niks hoor, ik ben ook niet altijd even gezellig ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven