Mode & Beauty alle pijlers

Er snel verzorgd uitzien

05-08-2021 21:33 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben benieuwd wat jullie aan tips hebben om er redelijk snel verzorgd uit te zien. Ik vind dat wel belangrijk maar kan met vier kinderen ook niet altijd de tijd vinden om uitgebreid te tutten. Ook hou ik niet van make-up, op de een of andere manier voel ik het zitten (ongetwijfeld zal dit psychisch zijn). Gelukkig heb ik een redelijk egale huid.
Wat ik nu al doe is : leuke kleding, wat sieraden, mijn haar regelmatig highlighten zodat ik geen uitgroei heb, en lipgloss. Ik heb al goed zichtbare wenkbrauwen van mezelf. Ik zit eraan te denken om mijn wimpers te verven en liften, zodat ik een aantal weken gekrulde wimpers heb zonder mascara.
Ik hoor graag jullie tips!
Spijt is verstand dat te laat komt
Wil er verzorgd uitzien, en dat dan snel? Of wil je er uit zien alsof je jezelf héél snel verzorgd hebt?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 4 kinderen en wat werkt bij mij: schone kleding die past :-D , haar geborsteld, bb crème en mascara en klaar is ik.
Ow en ikzelf draag buitenshuis altijd hoge hakken, maar die draag ik gewoon echt met plezier.

Mijn haar verf ik regelmatig, wenkbrauwen zijn al donker van zichzelf.

Permanente make-up is iets waar ikzelf nog nooit over na heb gedacht, maar misschien is dat een uitkomst voor sommigen.
Alle reacties Link kopieren
Een minimaal makeupje duurt 5 minuten bij mij. En ik 'moet' mijn wenkbrauwen wel doen.
Minimaal is bij mij: wat rode concealer voor kringen en groene voor rode plekjes, wenkbrauwen bijtekenen, longlasting lippenstift (hoef je maar 1 x per dag aan te brengen), mascara en eyeliner.
En als ik meer zin en tijd heb foundation, blush en oogschaduw.

Heb geen ervaring met wimpers liften. Wel met verven en dat geeft mij te weinig resultaat. Idem voor wenkbrauwen, het vervaagt te snel.
Alle reacties Link kopieren
Wimpers liften heb ik slechte ervaring mee. Het is een soort van permanent vloeistof wat ze gebruiken. Je krul moet dus uitgroeien... de eerste week zijn je wimpers super! Daarna wordt het slordig en gaat het uitgroeien.

Verder lees ik graag mee!
Ik vind dat ik er de laaste tijd niet zo goed meer uitzie
Alle reacties Link kopieren
@ MajaDB: :HA: Het eerste!

@ Miesteph: thnx! Ja ik zit daar wel aan te denken, bijvoorbeeld een lijntje bij mijn ogen. Maar vind het toch een beetje rigoureus.

@ Vivapimpelmees: Klinkt goed. Voor mij alleen niet, niet eens qua tijd maar omdat ik make-up gewoon vervelend vind zitten.. Ik ben iemand die in gezicht wrijft, in ogen wrijft etc. Ik klink nu echt als een lompe boer denk ik, maar dat valt wel mee....
Wat jammer dat wimpers verven weinig resultaat geeft. Wenkbrauwen heb ik ook weleens geverfd, net nog wat donkerder, maar dat was inderdaad idioot snel weer vervaagd!
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
05-08-2021 21:50
Wimpers liften heb ik slechte ervaring mee. Het is een soort van permanent vloeistof wat ze gebruiken. Je krul moet dus uitgroeien... de eerste week zijn je wimpers super! Daarna wordt het slordig en gaat het uitgroeien.

Verder lees ik graag mee!
Ik vind dat ik er de laaste tijd niet zo goed meer uitzie
Oh, dat uitgroeien klinkt niet best. Krijg je dan een stukje vlak en dan n gekke krul..?
Wat jij zegt had ik dus ook. Bleek, uitgroei, moe. Het zonnetje heeft me wat gebruind en mijn haar is weer geverfd, dat scheelt echt. Maar meer tips zijn altijd welkom.
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Ik kleed me aan, doe mijn haar, deo op en gaan. Nog nooit gehoord dat ik er onverzorgd uit zie.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Je bedoelt denk ik dat je er wat gepolijst uit wil zien? Dat begint inderdaad met de basis: op tijd je nagels knippen en haar verven, je huid goed verzorgen en je haren getemd.

Je kunt je kleding al de avond van tevoren klaar leggen zodat je niet het eerste het beste grijpt en een beetje mascara en een lekker luchtje doet wonderen vind ik zelf.
Alle reacties Link kopieren
Nagellakje kan er nog bij?

Leuk iets in je haar doen qua schuifje /speldje /bloemetje/pareltje ofzo
Ik moet gewoon verzorgd op mijn werk aankomen, dus douche, haar in model, make upje, schone, frisse kleding en gaan. Kost een half uur.
Alle reacties Link kopieren
Ohja en een lekker luchtje natuurlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wimpers verven ook niet de moeite. Mascara doet zó veel meer. En hoeveel moeite is het nou om in de ochtend even een likje mascara in je wimpers te kammen? Ik vind, als je toch maar één product zou kiezen, en je hebt al een egale huid, dan vind ik mascara echt heel erg veel verschil maken. Wat mij betreft echt het verschil tussen onopgemaakt (let op, ik zeg níet onverzorgd, ik zeg onopgemaakt) en een frisse, wakkere blik.
Iedereen knapt op van mascara. En in je ogen wrijven moet je sowieso niet doen.
Ik ga echt volgens een extreem vast schema naar de kapper, zodat ik zeker weet dat het altijd goed zit. Zelfde patroon voor wenkbrauwen plukken en verven. Dat is de basis. Anders denk ik, oh volgende week is ook prima en dan stel ik het te lang uit. (Lockdown gooide roet in het eten.)
Alle reacties Link kopieren
@ Kees en justagirly : juist, een beetje gepolijst ;) Luchtje heb ik ook altijd op inderdaad. Mijn nagels zijn altijd kortgeknipt, heel misschien waag ik me ooit aan gelnagels.
@ jufjoke: ja, het maakt inderdaad wel veel verschil, mascara. Jammer dat dat effect lastig te bereiken is met verven en krullen. Qua tijd is mascara op doen ook het probleem niet, meer dat ik het vervelend vind zitten.. Maar het is wel fris, ik zie er dan wakkerder uit.
@ kaascracker: goed om van tevoren in te plannen!
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand nog tips voor mascara? Op een of andere manier krijg ik ondanks water proof tóch een grijze waas onder mijn ogen, dus het heeft toch af. En dat al halverwege de dag…
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
05-08-2021 22:42
Heeft iemand nog tips voor mascara? Op een of andere manier krijg ik ondanks water proof tóch een grijze waas onder mijn ogen, dus het heeft toch af. En dat al halverwege de dag…
Ik heb liever geen WP, maar ik zoek er eentje die mijn wimpers goed omkrult (voor de keren dat ik WEL mascara draag) Iemand?
Spijt is verstand dat te laat komt
Gelnagels vind ik al snel een beetje neppig ogen door de dikte. Gellak daarentegen vind ik wel heel verzorgd ogen. Hier groeien mijn nagel heel erg snel dus ik kan er net 1,5 week mee doen voor het opnieuw moet. Daarom doe ik dat alleen als ik een vakantie/feestje heb. De rest van de tijd kort en netjes gevijld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van de meeste mascara's van Benefit en Lâncome, maar ook Essence heeft fijne. Het is wel heel erg persoonlijk.
Ik heb overigens nooit dat ik mascara voel zitten. Maar goed, ik draag het wel elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
05-08-2021 22:42
Heeft iemand nog tips voor mascara? Op een of andere manier krijg ik ondanks water proof tóch een grijze waas onder mijn ogen, dus het heeft toch af. En dat al halverwege de dag…
Geen tips voor een specifieke mascara, omdat ik dit zelf niet heb, maar dit komt regelmatig voor bij mensen met een vette huid. Heb jij dat ook? Een beetje poeder onder je ogen kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Kees— schreef:
05-08-2021 22:48
Gelnagels vind ik al snel een beetje neppig ogen door de dikte. Gellak daarentegen vind ik wel heel verzorgd ogen. Hier groeien mijn nagel heel erg snel dus ik kan er net 1,5 week mee doen voor het opnieuw moet. Daarom doe ik dat alleen als ik een vakantie/feestje heb. De rest van de tijd kort en netjes gevijld.
Ja, dat dikke staat me ook tegen. Gellak kan ik ook eens naar kijken. Wel irritant dat het zo snel dan weer moet bij jou, mijn nagels groeien op het moment niet zo snel.
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
05-08-2021 22:51
Geen tips voor een specifieke mascara, omdat ik dit zelf niet heb, maar dit komt regelmatig voor bij mensen met een vette huid. Heb jij dat ook? Een beetje poeder onder je ogen kan helpen.
Ja heb ik! Echt nooit geweten :)
Nog tips wat voor soort poeder? Want ik ben dus echt een nitwit met wasbeer-ogen halverwege de dag ;)
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Een klein beetje blush werkt voor mij goed om er wat frisser uit te zien.

Wat ik heel mooi vind is subtiele wimper extensions.
Gewassen haren. Ik heb dun haar dat snel vet wordt, maar hoe mooi ik ook mijn make-up doe, ik vind dat ik er onverzorgd uitzie met vettig haar (lees: 1 dag niet wassen..)
Nette nagels. Hoeft niet per se gelakt te zijn, je hoeft niet bij een nagelsalon te zijn geweest. Maar ik bedoel daarmee netjes geknipt en áls je nagellak op hebt, dat het dan niet half afgebladderd is. Liever nagellak er helemaal afhalen dan halve afgebladderde nagellak.

Deze twee dingen zijn voor mij persoonlijk de basis om er verzorgd uit te zien.
Ohja, en kleding zonder gaten/vlekken/kreukels.
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 05-08-2021 23:00
54.24% gewijzigd
miza schreef:
05-08-2021 22:54
Ja, dat dikke staat me ook tegen. Gellak kan ik ook eens naar kijken. Wel irritant dat het zo snel dan weer moet bij jou, mijn nagels groeien op het moment niet zo snel.
Ja is het ook! Maar mijn haar groeit ook snel en dat vind ik dan weer niet zo erg ;-D

Voor mascara zou ik kijken naar iets van Clinique!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven