Mode & Beauty alle pijlers

Ernstige allergische reactie

18-12-2013 14:17 6 berichten
Net las ik over een nieuwe allergie op een conserveermiddel dat sinds 2006 gebruikt wordt in cosmetica en nu een 'golf van' ernstige allergische reacties op schijnt te leveren (relatief veel mensen zijn er een aantal jaar aan blootgesteld en hebben nu een allergie opgebouwd). Het gaat om ernstige zwelling met name in gezicht, 'oozing'- vocht dat lekt uit huid en ogen-, roodheid en mogelijk blaren. Het lijkt erg op een verder onverklaarbare reactie die ik zelf heb gehad, dat was naar en eng.

Het gaat dus om MIT/MI/methylisothiazolinone, zit onder ander in Palmer's cacao butter (mogelijk de boosdoener bij mij, had nog een potje dat ik op reis gebruikte, die gaat dus in de kliko). Het schijnt ook gebruikt te worden om parabenen te vervangen.

http://www.radio2.be/insp ... n-in-verzorgingsproducten

http://www.dailymail.co.u ... eservatives-products.html

Als iemand er meer van weet, laat het weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo een reactie gehad maar dan op een zonnebrandmiddel. Ik ben dacht zelf dat ik allergisch ben voor oxybenzone, maar dat weet ik niet zeker.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat hoor je ook vaak idd allergie voor zonnebrandmiddel. De eerste keer dat ik de reactie had was in de winter, dus toen ieg geen reactie daarop. Beter maar vermijden als je denkt dat dat het is, zo'n heftige reactie is erg vervelend.
Dit had ik een paar weken geleden, mijn hele huid zat opeens onder de jeukende rode bultjes, alleen mijn gezicht niet. Ik heb me rot gekrabt! Ik ben er achter gekomen dat het bij mij door langdurig gebruik van een bruiningscreme voor het gezicht komt. Ik had die turbogel van Lancôme, werkt erg snel maar met nare consequenties dus. Heb gelezen dat je zelfbruiningscremes sowieso niet te lang achter elkaar mag gebruiken.

De bestanddelen die de allergie kunnen veroorzaken is caroteen en jodium.
Ik heb eczeem en gebruik al jaren geen verzorgingsmiddelen meer, behalve neutral zeep en creme op doktersrecept.

Ben allergisch voor heeeeel veel verzorgingsproducten en dat is zomaar opeens ontstaan. Volgens mij wordt er steeds meer troep in gedaan.
@MsCosmic, suf is dat he, probeer je jezelf mooi te maken, gebeurt het ongekeerde.

@ Wollenstonecraft, ik gebruik mijn bio-kokosolie voor steeds meer 'cosmetische' functies. Daar kon ik zelfs tegen toen ik die erge reacties had. Ik wil op zich niet alle technologische veranderingen op een hoop gooien, maar hoe minder onnodige risico's hoe beter ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven