Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen bleek-bitje van de tandarts?

17-12-2025 10:34 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allen, ik wil mijn tanden graag net iets frisser / witter hebben.
Ik woon in regio Utrecht. Bij de tandarts bieden ze ook een bitje aan. Best kostbaar maar kan je denk ik je hele leven gebruiken? Wat is het effect? Benieuwd naar jullie ervaring? En anders misschien een goed adresje in Utrecht?
Dank
Mijn man heeft dit bij de tandarts laten doen. Veel koffie en langere tijd roken zorgde ervoor dat zijn gebit er net wat minder fris eruit zag. (Ook al was hij al bijna 10 jaar gestopt met roken)
Het is heel subtiel gedaan. Er is een bitje op maat gemaakt en daarbij heeft hij een tube gekregen die hij een aantal keer moest gebruiken tot het naar wens was.
Hij wilde absoluut geen Andre Hazes-wit gebit, dus heeft het een paar keer gedaan, waarna het er mooi, fris en natuurlijk uitzag.

Helaas niet in de regio Utrecht
Ooit heb ik zo’n bitje laten aanmeten bij mijn tandarts.

Een jaar later kreeg ik een kroon en paste het bitje niet meer.
Ik heb ook zo'n bitje gehad. Het bleken had zo'n negatief effect op mijn glazuur, dat ik het maar even gebruikt heb. Na het gebruiken kon ik 2 dagen niet met mijn mond open ademen, omdat mijn tanden ZO gevoelig waren.
Ja, ik heb ook zo’n bitje. Hoeveel jaar ik het kan gebruiken weet ik niet. Ik heb wel de ‘modellen’ (de gipsmodellen) gevraagd zodat ik eventueel bitjes kan laten bijmaken. Ik heb mijn huidige set al zo’n drie jaar en doe één keer per jaar een ‘onderhoudsbeurt’ van drie nachten bleken. Ik wil ook geen ‘facing look’ en ben dus gestopt die eerste keer toen ik het opgefrist genoeg vond.

Heb getwijfeld tussen laseren (direct klaar) en zo’n bleeklepel. Uiteindelijk toch voor het laatste gekozen omdat je dan zelf kunt bepalen hoe wit het wordt (binnen de gegeven mogelijkheden).
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Ik heb goede ervaringen met zo'n doorzichtig door de tandarts op maat gemaakt bitje en de Opalescence 16% bleekpasta die ik daarin moest doen. Moest het bitje 3-4 dagen op rij een uurtje per dag inhouden. Geen pijnklachten/extra gevoeligheid daarna gehad door het bleken overigens en een mooi resultaat.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Is zo'n bleekbitje eigenlijk hetzelfde als het bitje dat ik van de orthodontist heb als nachtbeugel? Want dan zou je daar toch ook bleekpasta in kunnen doen? Scheelt weer een bitje laten maken.
Harba lorifa
Ginevra schreef:
17-12-2025 13:37
Is zo'n bleekbitje eigenlijk hetzelfde als het bitje dat ik van de orthodontist heb als nachtbeugel? Want dan zou je daar toch ook bleekpasta in kunnen doen? Scheelt weer een bitje laten maken.
Haha dit zat ik me ook af te vragen tijdens het lezen!
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Wat kost zo'n bitje? en is het schadelijk voor je gebit?
Mijn ervaring: eens maar nooit meer.
Ik kreeg pijnscheuten (irritatie van de zenuw) van het bleekmiddel. Niet alleen tijdens het bleken zelf maar een week, zeker eens per uur ofzo. Heel vervelend.
Ik lees even mee!
Ik heb het ook met zo’n bitje via de tandarts gedaan. Die van mij leek veel op m’n knarsetandbeugel. In het begin had ik gevoelige tanden alleen ik gebruikte m’n eigen Elmex tandpasta. Toen ik de Sensodyne Repair & protect van de tandarts gebruikte was de gevoeligheid direct over. Geen idee wat het doet maar het werkte direct. Ik doe het 1 keer per 1.5 jaar ongeveer. Vaker is niet nodig en ik voel me een stuk zelfverzekerder.
Ginevra schreef:
17-12-2025 13:37
Mijn tandenknarsbeugel is dikker en bij het bleekbitje krijg je boven en onder ipv 1 van de 2.
Nova schreef:
17-12-2025 14:29
Mijn ervaring: eens maar nooit meer.
Ik kreeg pijnscheuten (irritatie van de zenuw) van het bleekmiddel. Niet alleen tijdens het bleken zelf maar een week, zeker eens per uur ofzo. Heel vervelend.
Hoeveel procent peroxide was het? Want volgens mij zit daar ook verschil tussen. Ik lees hier namelijk mensen die 16% hadden terwijl ik 10% kreeg en de tandarts zei volgens mij dat 5% ook kon. Ik moest het bitje ook langer dan 3-4 dagen gebruiken.

Ik heb het ook een keer bij de tandarts zelf gedaan (ander land) en daar kreeg ik ook de pijnscheuten en zeiden ze dat ze het gewoon minder lang erop zouden houden om dat te voorkomen. Dat hielp veel.
Lolalieve schreef:
17-12-2025 15:52
Mijn tandenknarsbeugel is dikker en bij het bleekbitje krijg je boven en onder ipv 1 van de 2.
Ik heb geen tandenknarsbeugel maar gewoon een retainer, boven en onder dus. Klinkt alsof je daar ook gewoon die bleekpasta in kunt doen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
CleopatraVII schreef:
17-12-2025 16:08
Ik heb geen tandenknarsbeugel maar gewoon een retainer, boven en onder dus. Klinkt alsof je daar ook gewoon die bleekpasta in kunt doen.
Ja dat misschien wel. Het is zo’n ding maar dan boven en onder. Geen idee of het specifiek materiaal is. https://www.tandartspraktijk.nl/plaatse ... elangrijk/

Bij mij was de prijs alles in 1, dus inclusief beugel. Maar als je die al hebt kan het er denk ik wel in. Ik moest zelf een klein beetje gel erin doen elke avond en sliep ermee.
Lolalieve schreef:
17-12-2025 16:19
Ja dat misschien wel. Het is zo’n ding maar dan boven en onder. Geen idee of het specifiek materiaal is. https://www.tandartspraktijk.nl/plaatse ... elangrijk/

Bij mij was de prijs alles in 1, dus inclusief beugel. Maar als je die al hebt kan het er denk ik wel in. Ik moest zelf een klein beetje gel erin doen elke avond en sliep ermee.
Ja precies, dit heb ik ook.
Juist die van de tandarts is vaak beter dan van de klinieken, omdat zij als enige met hogere 'bleek' mogen werken. Ook is veilig voor de tanden en het bitjes is ook van goede kwaliteit, om de zoveel jaar haal je een tube en klaar.
Lolalieve schreef:
17-12-2025 15:57
Hoeveel procent peroxide was het? Want volgens mij zit daar ook verschil tussen. Ik lees hier namelijk mensen die 16% hadden terwijl ik 10% kreeg en de tandarts zei volgens mij dat 5% ook kon. Ik moest het bitje ook langer dan 3-4 dagen gebruiken.

Ik heb het ook een keer bij de tandarts zelf gedaan (ander land) en daar kreeg ik ook de pijnscheuten en zeiden ze dat ze het gewoon minder lang erop zouden houden om dat te voorkomen. Dat hielp veel.
Geen idee. Was wel bij de tandarts.
Nova schreef:
17-12-2025 16:40
Geen idee. Was wel bij de tandarts.
Ja wat m’n tandarts uitlegde is dat het bleekproduct meestal sterker is als je het in de tandartsstoel doet, want dan moet het binnen 30 minuten gedaan zijn. Terwijl als je het thuis doet je het over dagen hebt en het dus een stuk langzamer gaat. Vooral in de tandartsstoel had ik er last van, dat was bij mij zonder bitje. Met een bitje ging het met de speciale tandpasta goed. Het klonk in ieder geval wel logisch hoe ze het uitlegde :)
Lolalieve schreef:
17-12-2025 17:57
Ja wat m’n tandarts uitlegde is dat het bleekproduct meestal sterker is als je het in de tandartsstoel doet, want dan moet het binnen 30 minuten gedaan zijn. Terwijl als je het thuis doet je het over dagen hebt en het dus een stuk langzamer gaat. Vooral in de tandartsstoel had ik er last van, dat was bij mij zonder bitje. Met een bitje ging het met de speciale tandpasta goed. Het klonk in ieder geval wel logisch hoe ze het uitlegde :)
Ik deed het ook thuis hoor. Wat ik bedoelde was dat het via de tandarts ging, en ik dus niet zelf iets besteld had.
Maar ik had het dus ook bv overdag, terwijl het bleken ´s nachts was. Geen pretje dus ik doe het niet meer.
Nova schreef:
17-12-2025 18:18
Ik deed het ook thuis hoor. Wat ik bedoelde was dat het via de tandarts ging, en ik dus niet zelf iets besteld had.
Maar ik had het dus ook bv overdag, terwijl het bleken ´s nachts was. Geen pretje dus ik doe het niet meer.
Ah oké! Ja snap ik, dat gevoel is echt vervelend. Bij mij ging het gelukkig goed met de specifieke tandpasta, want in het begin was het wel vervelend.
Hier geen ervaring met bleek-bitjes maar bleekbehandeling bij de tandarts. Dat laat ik eens in de 2-3 jaar doen met goed resultaat. Voor een bleek-bitje heb ik geen geduld. Uiteraard ook interessant om de positieve resultaten ervan te lezen! :-]
Je pense donc je suis
Ik heb een tandarts in de familie, hij en zijn vrouw doen het zelf ook: bitje ‘s nachts in. Dus ik zou een bitje aandurven, overweeg het ook volgend jaar te doen via hem.
Dank!! Ik ga het doen!!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven