Ervaringen united wardrobe
maandag 21 augustus 2017 om 08:33
Ik was op marktplaats aan het zoeken naar bepaalde laarzen. Daartussen stond ook een advertentie van bovengenoemde website. Heb even gekeken en ziet er goed uit. Is ook tweedehands maar via een tussenpersoon. Heeft iemand weleens wat gekocht via de website? Hoe was dat, had je het product snel? Was het product goed en zoniet werd dat opgelost??
maandag 21 augustus 2017 om 08:48
Ja, ik heb er wel gekocht en ook verkocht. Als je iets koopt, dan stuur je je geld (plus 2 euro) naar United Wardrobe. De verkoper heeft 5 dagen de tijd om het item te versturen. Zodra jij aangegeven hebt (in de app) dat je het ontvangen hebt, krijgt de verkoper uitbetaald.
Als je zelf iets verkoopt dan moet je er rekening houden dat de prijs inclusief verzendkosten is en dat je ook nog eens 10% van de verkoopprijs aan UW moet afstaan.
Ik heb i.h.a. wel goede ervaringen met UW. Heb echt een paar hele goede deals gescoord. Maar heb ook wel eens een shirtje ontvangen waarbij stond dat ie in 'mint condition' was en daar waren de zweetplekken zo heftig dat ik ze zelfs na lang weken, schrobben, waterstof peroxide, baking soda, ossengalzeep etc. er nog niet uitkreeg.
Net als bij Marktplaats is het dus altijd even afwachten wat je krijgt. Maar als koper loop je weinig risico want als je het niet ontvangen hebt, dan kun je je geld terug krijgen via UW. Overigens heb ik daar zelf geen ervaring mee.
Als je zelf iets verkoopt dan moet je er rekening houden dat de prijs inclusief verzendkosten is en dat je ook nog eens 10% van de verkoopprijs aan UW moet afstaan.
Ik heb i.h.a. wel goede ervaringen met UW. Heb echt een paar hele goede deals gescoord. Maar heb ook wel eens een shirtje ontvangen waarbij stond dat ie in 'mint condition' was en daar waren de zweetplekken zo heftig dat ik ze zelfs na lang weken, schrobben, waterstof peroxide, baking soda, ossengalzeep etc. er nog niet uitkreeg.
Net als bij Marktplaats is het dus altijd even afwachten wat je krijgt. Maar als koper loop je weinig risico want als je het niet ontvangen hebt, dan kun je je geld terug krijgen via UW. Overigens heb ik daar zelf geen ervaring mee.
maandag 21 augustus 2017 om 09:03
maandag 21 augustus 2017 om 09:17
Als de laarzen worden verkocht in 'mint condition' en je hebt ze ontvangen en de zolen zijn compleet versleten kun je wel in verweer gaan. De kosten om ze terug te sturen zijn dan wel voor jou.
Ik heb het idee dat de gemiddelde leeftijd van het UW publiek een stuk lager ligt dan bij MP. Als ik iets verkoop merk ik dat heel erg. Dan wordt er echt onderhandeld over een paar euro en voor een gloednieuwe G Star spijkerbroek krijg ik ook niet meer dan 15 euro (gaan er ook nog UW kosten en verzendkosten vanaf - naar de kringloop brengen is makkelijker).
Zorg er voor dat er goede foto's van de laarzen geplaatst worden en kijk of de verkoper feedback heeft. Ik heb er wel eens zo goed als nieuwe shabbies gekocht voor 30 euro (incl. verzendkosten he?!) -- dat gaat je op MP niet lukken.
Ik heb het idee dat de gemiddelde leeftijd van het UW publiek een stuk lager ligt dan bij MP. Als ik iets verkoop merk ik dat heel erg. Dan wordt er echt onderhandeld over een paar euro en voor een gloednieuwe G Star spijkerbroek krijg ik ook niet meer dan 15 euro (gaan er ook nog UW kosten en verzendkosten vanaf - naar de kringloop brengen is makkelijker).
Zorg er voor dat er goede foto's van de laarzen geplaatst worden en kijk of de verkoper feedback heeft. Ik heb er wel eens zo goed als nieuwe shabbies gekocht voor 30 euro (incl. verzendkosten he?!) -- dat gaat je op MP niet lukken.
maandag 21 augustus 2017 om 09:21
Ik sta er wel op, maar ik vind het niet echt een goede site. Staat vol met van die meisjes die enkel iets verkopen zo dat ze hun eigen tits&ass kunnen fotograferen, en er staat ook veel nep op. En meestal krijg je van die berichten van 'aan foto' en dan moet je het aan trekken en fotograferen.
Het is denk ik met name interessant voor kleding die je kwijt wil die nog wel goed is maar geen bijzonder merk. Ik heb een aantal designer dingen die ik liever via andere kanalen verkoop, want ik denk niet dat je daar een goede prijs krijgt op UW. Maar Zara en H&M dingen kun je er wel kwijt (ik heb nog niets verkocht of gekocht daar overigens). Er staan wel designer dingen op overigens, maar je moet het merk wel goed kennen want er staat ook gewoon super fake tussen en mensen liegen er gewoon keihard over.
Het is denk ik met name interessant voor kleding die je kwijt wil die nog wel goed is maar geen bijzonder merk. Ik heb een aantal designer dingen die ik liever via andere kanalen verkoop, want ik denk niet dat je daar een goede prijs krijgt op UW. Maar Zara en H&M dingen kun je er wel kwijt (ik heb nog niets verkocht of gekocht daar overigens). Er staan wel designer dingen op overigens, maar je moet het merk wel goed kennen want er staat ook gewoon super fake tussen en mensen liegen er gewoon keihard over.
maandag 21 augustus 2017 om 09:43
Ben het eens met strikjesmetstippels dat UW een hoog duckface-gehalte heeft, maar ik heb er echt heel goede deals gevonden. Er staat idd heel veel nep Louis Vuitton etc. op, maar dat heb je op MP ook. Maar als je het product kent en goede foto's vraagt dan prik je daar zo doorheen.
Ik verkoop er niet meer op, want je krijgt een miljoen vragen over een kledingstuk wat er voor een paar euro op staat en dan die 'aan foto' vragen. Hou op. Je hebt toch wel enig idee hoe een simpel truitje zou staan?!!!
Ik verkoop er niet meer op, want je krijgt een miljoen vragen over een kledingstuk wat er voor een paar euro op staat en dan die 'aan foto' vragen. Hou op. Je hebt toch wel enig idee hoe een simpel truitje zou staan?!!!
maandag 21 augustus 2017 om 09:51
Ik heb net een berichtje gestuurd met een vraag om een foto van de zolen, ben benieuwd.
Ik wacht even af, als ik het gevoel heb dat het niet klopt haak ik sowieso af.
Het gaat trouwens niet om een merk waar veel nep van in omloop is, dat zou ik geloof ik sowieso in het echt willen zien.
Het gaat ook "maar" om 50 euro maar toch zonde als het niks blijkt te zijn. Dan geef ik liever wat meer uit aan nieuwe
maandag 21 augustus 2017 om 10:18
https://www.rebelle.com/en/hunter-shoes-2007882
Ik heb deze gezien maar die zijn lila en maat 40,5. Ik kijk altijd bij rebelle of vestiaire collective voor aanbiedingen, daar wordt ook de staat van items en authenticiteit gecontroleerd. En je kunt er ook bieden.
Ik heb deze gezien maar die zijn lila en maat 40,5. Ik kijk altijd bij rebelle of vestiaire collective voor aanbiedingen, daar wordt ook de staat van items en authenticiteit gecontroleerd. En je kunt er ook bieden.
maandag 21 augustus 2017 om 10:53
Ik heb ze even bekeken op UW en de staat is 'new'. Nu moet je dat soms wel met een korrel zout nemen, maar voor 55 euro zou ik het er wel op durven wagen. Die laarzen zullen echt niet afgetrapt zijn. En zijn ze dat wel, dan kun je je geld terug krijgen omdat ze duidelijk afwijken van de beschrijving.
Ik ben zelf ook fan van Vestiaire, Next Closet en Rebelle, maar daar ben je i.h.a. wel duurder uit en komen er ook nog (soms behoorlijke) verzendkosten over heen. Voor een designer tas van honderden euro's is het een ding, maar voor een paar rubberlaarzen dat is een ander verhaal (voor mij dan).
Ik ben zelf ook fan van Vestiaire, Next Closet en Rebelle, maar daar ben je i.h.a. wel duurder uit en komen er ook nog (soms behoorlijke) verzendkosten over heen. Voor een designer tas van honderden euro's is het een ding, maar voor een paar rubberlaarzen dat is een ander verhaal (voor mij dan).
maandag 21 augustus 2017 om 11:05
Dat ben ik wel met je eens. Ik heb wel op vestiaire een premium account, daar betaal je wel voor maar dan heb je eens per maand (geloof ik) gratis verzendkosten. Wel bestel ik enkel uit Europa want de VS dat is niet te doen met verzendkosten.Lady_Day schreef: ↑21-08-2017 10:53Ik heb ze even bekeken op UW en de staat is 'new'. Nu moet je dat soms wel met een korrel zout nemen, maar voor 55 euro zou ik het er wel op durven wagen. Die laarzen zullen echt niet afgetrapt zijn. En zijn ze dat wel, dan kun je je geld terug krijgen omdat ze duidelijk afwijken van de beschrijving.