Mode & Beauty alle pijlers

Extreem droge huid gezicht

21-02-2018 17:16 38 berichten
Sinds een paar weken is de huid rond mijn mond en neus heel rood en geirriteerd. Gedurende dag gaat het ook schilferen, met van die velletjes. gewoon door mijn makeup heen. Het ziet er echt niet mooi uit :-(
Hoewel ik dit nog nooit eerder heb gehad vermoed ik een combinatie van kou, cv en vooral hormonen, aangezien ik zwanger ben. Maar wat doe ik ertegen? Ik gebruik nu alleen een hele lichte amandelcreme van Weleda, daar kan toch bijna niets slechts in zitten, dacht ik. En 's avonds doe ik er extra vettige cold cream op of iets van Vogel, bioforce geloof ik. Maar het helpt allemaal niets, een uur nadat ik mijn gezicht 's ochtends heb ingesmeerd begint het alweer te schilferen.

Mijn huid reageert altijd erg slecht op olie, dus daar begin ik liever niet aan. Nog niet geprobeerd: vaseline, old fashioned nivea.
Ook op mijn lijstje: Remederm van Louis Widmer, Dream Cream van Lush. Of toch maar eerst naar de huisarts?
Hoor graag jullie tips en ervaringen.
Repaircream van jetske Ultees lijn Uncover skincare!!!!! Geen parfum, alcohol of andere troep die je huid irriteert. Echt een geweldige creme die mij er ook op wintersport bijvoorbeeld doorheen helpt. Babyzachte, gehydrateerde huid.

En wat ook helpt om vocht in je huid vast te houden: good old vaseline. Niet bang zijn voor puistjes, wetenschappelijk bewezen dat dat niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
syvon schreef:
21-02-2018 18:43
Dat kun je geloof ik alleen op recept krijgen hè?
Nee hoor, 4 euro voor een tube van Kruidvat eigen merk.
Purol zalf, de gele vaseline-achtige soort. Ruikt een beetje naar vanille vind ik dus je ligt niet wakker van de stinkende zalf op je gezicht.

Geen idee of het je zou helpen omdat het bij zwangerschap schijnt te horen, ik zou in zo'n geval toch even de huisarts of verloskundige bellen die hebben vast vaker van vrouwen gehoord wat goed werkte.
Maar als het koud is heb ik snel kloven in mondhoeken en op mijn handen.
's Nachts insmeren met Purol zalf, in de ochtend alleen afspoelen (zonder zeep) sinds ik dat doe heb ik nooit meer last.
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
21-02-2018 17:46
Mijn zoontje heeft dit heel erg rondom zijn mond en de lippen zelf. Moisture Surge Intense Skin Fortifying Hydrator van clinique get's the job done. Weg schilfers. Het bevat ook gezonde ingrediënten maar helaas vervliegen die wel gauw doordat het in een potje zit en niet in een pompflacon. Maar het werkt alsnog goed tegen velletjes.
Alleen bepaalde ingrediënten, zoals antioxidanten vervliegen. Niet alle ingrediënten zijn gevoelig voor zuurstof. Plus dat er sprake kan zijn van inkapseling, waardoor die vlieger niet opgaat.
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 15:07
7.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
21-02-2018 18:08
In ieder geval, zorg dat er geen alcohol denat in de ingrediënt lijst staat. Dit zit in heel veel crèmes en droogt de huid ontzettend uit.
Niet perse. Alleen bij droge huiden en het hangt er ook vanaf hoeveel erin zit. Een kleine hoeveelheid is acceptabel en ook nodig soms voor de samenstelling. (stabiliteit en penetratie) Als derde is het zo dat als er hydraterende stoffen inzitten dit de mogelijke uitdrogende werking al minimaliseert.
Alle reacties Link kopieren
Die weldra amandelcreme maakte mijn huid alleen maar droger. Heb het dan ook maar weggedaan. Hier ook zwanger, gebruik dagcrème van biodermal die ik eerder ook gebruikte en voor de nacht wat kokosvet of vaseline op een natte huid als mijn huid weer zo droog is.
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 18:01
5.60% gewijzigd
Ksenija schreef:
23-02-2018 15:03
Alleen bepaalde ingrediënten, zoals antioxidanten vervliegen. Niet alle ingrediënten zijn gevoelig voor zuurstof. Plus dat er sprake kan zijn van inkapseling, waardoor die vlieger niet opgaat.
Ik doelde ook op de anti oxidanten. En alcohol denat is gewoon een no go, TO heeft last van schilfers. De vettige alcohol soorten zijn een ander verhaal, maar de denat versie sla ik altijd over. Net als parfum. Maakt me niet uit hoe laag het op de ingrediënt lijst staat.
Wat bij mij hielp, was niet meer mijn huid schoonmaken met een reinigingscreme onder de douche, maar met milk en lotion. En Embryolisse hielp.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook n erg droge huid en af en toe gebruik ik olijfolie. Zitten geen irriterende stoffen in, verzacht en helpt echt.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
23-02-2018 17:52
Ik doelde ook op de anti oxidanten. En alcohol denat is gewoon een no go, TO heeft last van schilfers. De vettige alcohol soorten zijn een ander verhaal, maar de denat versie sla ik altijd over. Net als parfum. Maakt me niet uit hoe laag het op de ingrediënt lijst staat.
Nogmaals zo simpel is het dus niet. Wat jij gebruikt, moet je zelf weten.

Als parfum als laatste ingrediënt staat dan is het percentage nog geen 1% en dus te verwaarlozen. La Roche Posay doet dit altijd. Merk wordt veelak aangeraden door dermatologen.
Vraag advies in de apotheek. Vaselinecetomacrogolcreme of vaselinelanettecreme is het simpelst, goedkoopst en beter smeerbaar dan pure vaseline. Evt alternatief is iets van Eucerin of La Roche Posay (Lipikar is heel goed spul)
Babyzalf voor de billetjes helpt hier bij droog en geïrriteerd.
Is ook verzachtend. Maar zit veel verschil in soorten.
Alle reacties Link kopieren
Zoon zijn huid is ook extreem droog. Wij smeren dit voor het slapen in met purol zalf dat helpt bij hem het allerbest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven