Mode & Beauty alle pijlers

Föhnborstel

29-03-2015 20:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Van de week ben ik naar de kapper geweest en meestal wordt m'n haar dan altijd gestyled met zo'n föhnborstel, waar m'n haar door wordt gepolijst. Nu heb ik precies dezelfde föhnborstel, maar het ziet er dus nooit hetzelfde uit, zoals de kapper het altijd voor elkaar krijgt. Het blijft pluiziger.

Ik doe (naar mijn idee dan) precies hetzelfde..

Heeft iemand misschien tips?
Ik ben geen kapper maar na vaak oefenen lukt het mij aardig. Ik doen mijn fohn op heetste stand. Hoe sterk is je fohn? Bij mij lukt het namelijk alleen met 2200 of meer.

Dus heel heet en ook op hardste stand, borstel erin en rollen. Dit een keer of 3 per sliert haar.
Oh en zorg dat je eerst de wortels goed droog en in positie fohnt voordat je puntjes is vorm wilt krijgen. Dit was een tip van een kapster.
Is je haar wel volledig droog als die borstel uit je haar gaat?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb twee standen, doe 'm altijd op z'n hardst inderdaad. Vooraf föhn ik altijd heel m'n haar droog.

Maar misschien is het inderdaad oefenen, oefenen, oefenen. Ik krijg dan ook vaak lamme armen van het boven m'n hoofd werken, haha.
Oh ik zie dat je vraag eigenlijk over pluizen gaat. Wat voor kopstuk (heet dat zo?) heb je op je fohn? Dunner kopstukken waar minder lucht doorheen kan helpen tegen pluizen.
Ik denk dat het een middelmaatje is, ik kan ook niet van kopstuk wisselen. Het is alleen precies dezelfde die de kapper gebruikt, dus het zou eigenlijk gewoon moeten lukken, ik doe denk ik iets niet goed dan.

Het is een babyliss pro, titanium tourmaline.
quote:spookie21 schreef op 29 maart 2015 @ 21:00:

Ik denk dat het een middelmaatje is, ik kan ook niet van kopstuk wisselen. Het is alleen precies dezelfde die de kapper gebruikt, dus het zou eigenlijk gewoon moeten lukken, ik doe denk ik iets niet goed dan.

Het is een babyliss pro, titanium tourmaline.Ik heb ook zoiets, de airstyler. Ik draai een pluk in, en laat dat ding even in mijn haar zitten. Als de pluk aardig droog lijkt draai ik de pluk nog een paar keer over de borstel. Beetje lastig uitleggen. Na het föhnen haal ik de borstel eraf en blaas nog wat warme lucht door mijn haar om de aanzet goed na te drogen.
Ik heb deze en gebruik de grootste borstel.

Het lijkt inderdaad gewoon goed op je plaatje. Dan is het moeilijk te bedenken wat het anders kan zijn. Haal je het er te snel doorheen mischien? Blijf lekker proberen (ik weet dat je er later gek van wordt 😄) en vraag anders je kapper je precies te laten zien hoe het moet.
Bedankt!

Ik ga gewoon nog even door met oefenen dan!
Ik draai mijn borstel in, laat hem even zitten en trek hem er dan uit. Tijdens het trekken föhn ik door zodat ik mijn haar echt goed gladstrijk (en droog!). Met alleen er in laten zitten wordt mijn haar ook niet glad. Daarna zet ik hem er nog een paar keer in + er uit trekken, en als laatste draai ik 'm in en laat ik m langer zitten met de hete lucht er goed op. Direct daarna blaas ik er koude lucht op en soms zet ik de krul dan nog even vast. Ik gebruik trouwens nooit de heetste stand, dat is in principe niet nodig.
En idd, lekker oefenen. Duurde bij mij ook even. En iedereen heeft ander haar he!
De kapper staat er fijn naast he, dat scheelt ook wel. Ik begin altijd onderaan, werk dan naar boven toe (ook een tip van de kapster). Maar meestal blaas ik het gewoon droog, ga slapen, sta ´s ochtends tien minuten eerder op en ga er dan even met de tang overheen, meestal zet ik die op 200 graden.
Fohnen is letterlijk een vak apart, een module waar je les in krijgt. Logisch dat het nooit zo lukt als bij de kapper.

Maar met goed oefenen kom je al een heel eind.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven