Flinke Knipbeurt overwegen, tips? Ervaring?
vrijdag 1 september 2017 om 13:55
Hoi dames
Ik heb nu schouder tot mijn oksels
maar zou het graag tot net onder mijn schouders willen... maar is het wel mooi, zal ik het wel doen, is het handig met mijn sport etc etc. Ik ga morgen naar de kapper (heb een nieuwe en ga er voor de eerste keer heen
) dus zal ik save spelen(puntjes: 2-3 cm) of toch een flinke knipbeurt begaan?(7-10 cm eraf) het is een beetje 50 50 bij mij
Schaar der in zetten of toch de puntjes...
Wat zijn jullie ervaringen met drastische haar veranderingen?
Hoor het graag
Ik heb nu schouder tot mijn oksels

Schaar der in zetten of toch de puntjes...
Wat zijn jullie ervaringen met drastische haar veranderingen?
Hoor het graag
Just because my path is different doesn't mean I'm lost

vrijdag 1 september 2017 om 14:12
Spannend! Ik hoop dat je er blij mee zult zijn!AnneSophie123 schreef: ↑01-09-2017 14:02Ik heb het tot mijn onderrug en ga het dit weekend laten knippen tot mijn schouders. Dat vind ik meer een drastische verandering![]()

vrijdag 1 september 2017 om 14:13
Aha... een schouder tot aan je oksels.danielle3045 schreef: ↑01-09-2017 13:55Hoi dames
Ik heb nu schouder tot mijn okselsmaar zou het graag tot net onder mijn schouders willen...
Interessant.
Maar je wil nu je oksels graag onder je schouders hebben? Of in ieder geval nèt onder je schouders.
Zaten je oksels eerder bovenop je schouders dan?
*probeert het allemaal te begrijpen*
If accidentally read, induce vomiting.

vrijdag 1 september 2017 om 14:17
Ik ben van flink lang naar heel kort gegaan. Maar dat kwam omdat er een verkeerd product was gebruikt waardoor al mijn haar afbrak.
Janken......hier een topic geopend.....drama!
Maarrrr.......bijna iedereen vindt kort zo leuk bij me staan ("het leek eerst zo lijzig..") en nu ben ik er content mee.
Je zou dus ook eens iets echt rigoureus kunnen overwegen. En kort haar is helemaal hip dit jaar! Er zijn zoveel prachtige korte kapsels!
Janken......hier een topic geopend.....drama!
Maarrrr.......bijna iedereen vindt kort zo leuk bij me staan ("het leek eerst zo lijzig..") en nu ben ik er content mee.
Je zou dus ook eens iets echt rigoureus kunnen overwegen. En kort haar is helemaal hip dit jaar! Er zijn zoveel prachtige korte kapsels!

vrijdag 1 september 2017 om 14:23
Wil ze haar okselhaar over haar schouders dragen, dat kan ook. Dan herzie ik mijn eerdere advies.Sarcastaballcoach schreef: ↑01-09-2017 14:13Aha... een schouder tot aan je oksels.
Interessant.
Maar je wil nu je oksels graag onder je schouders hebben? Of in ieder geval nèt onder je schouders.
Zaten je oksels eerder bovenop je schouders dan?
*probeert het allemaal te begrijpen*

vrijdag 1 september 2017 om 14:32
Ik haal er eens in de paar jaar een vrij groot stuk vanaf. Daar moet ik altijd wel even aan wennen, waardoor ik bijna nooit blij bij de (arme) kapper weg ga.
Ergens wil ik wel lang haar hebben, maar ik ben ook gemakzuchtig. Korter haar is veel sneller droog, en er is ook veel makkelijker volume in te krijgen (ik heb vrij dik haar). Ik heb dus in veel minder tijd een veel leuker kapsel. Met sporten gaat het ook prima. Mijn haar komt nu ong. tot m'n schouders en gros ervan kan ik inmiddels wel weer in een staartje doen als ik ga sporten. Ik draag ook altijd een zweetband om m'n hoofd, dat houdt naast zweet de kleine plukjes in bedwang.
Of je nou een stuk eraf moet laten halen bij een nieuwe kapper...alleen als je er vertrouwen in hebt. Ik heb het bij m'n nieuwe kapper wel gedaan omdat hij goed werd aangeschreven. Hij heeft me gelukkig niet teleurgesteld.

Of je nou een stuk eraf moet laten halen bij een nieuwe kapper...alleen als je er vertrouwen in hebt. Ik heb het bij m'n nieuwe kapper wel gedaan omdat hij goed werd aangeschreven. Hij heeft me gelukkig niet teleurgesteld.

vrijdag 1 september 2017 om 14:41
Lady_Vintage schreef: ↑01-09-2017 14:00Ik vind dit niet een hele drastische verandering. Als het niet bevalt dan is het binnen 4-6 maanden weer aangegroeid. Niet moeilijk doen en gewoon knippen.
Was ook mijn eerste idee.
Je gezicht verandert er niet echt door, zoals wel het geval zou zijn als je van schouderlang naar een pixie zou gaan.
vrijdag 1 september 2017 om 14:42
Ben zelf in het verleden, na een breuk met een vervelend persoon, van redelijk lang, naar halflang, naar kort, naar extreem kort: stekeltjes. Later weer laten groeien.
Wat je doet moet je zelf weten. De schaar erin kan in allerlei gradaties. Misschien eerst eens iets meer dan puntje knippen. Als je kosten een rol spelen en misschien over een paar weken toch wat korters wil, zou je je kunnen laten knippen door een leerling kapster. Gaat onder begeleiding hoor.
Wat je doet moet je zelf weten. De schaar erin kan in allerlei gradaties. Misschien eerst eens iets meer dan puntje knippen. Als je kosten een rol spelen en misschien over een paar weken toch wat korters wil, zou je je kunnen laten knippen door een leerling kapster. Gaat onder begeleiding hoor.

vrijdag 1 september 2017 om 14:46
vrijdag 1 september 2017 om 14:51
Bij een bob kan het vervelend zijn omdat je dan je haar niet meer kunt vastmaken en het toch nog overal in de weg kan hangen.Fee-de-Goede schreef: ↑01-09-2017 14:45Ik vraag met echt af waarom een sport beinvloed kan worden van haar dat 7 centimer korter is. En waarom TO denkt dat wij weten welke sport zij doet. Vragen vragen... iets met aandacht willen ofzo.
Verder zie ik ook niet hoe een kapsel je sport kan beïnvloeden, gevalletje dramaqueen?