Mode & Beauty alle pijlers

Fohnen kapper verschrikkelijk

02-01-2019 19:33 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,
Ben toch wel eens benieuwd of het aan mij ligt.
Maar ben vandaag weer eens naar de kapper geweest maar dat föhnen ik zat echt op het puntje van mijn stoel.
Alsof ze de haren uit je kop trekken.
De volgende keer laat ik het alleen knippen want dit was niet prettig.
Ben ik nou de enigste met lang haar die hier last van heeft?
Bij de kappers waar ik naartoe ga is föhnen altijd inclusief?
Meestal niet pijnlijk maar laatst wel.
Heb t maar uitgezeten.

Meestal gaan kappers ervan uit dat ik ook stijl glad haar wil, misschien omdat het lang is.
Tegenwoordig vind ik dat niet mooi meer dus losjes drogen of helemaal niet föhnen afhankelijk van het weer volgende keer.
Donna1971 schreef:
04-01-2019 11:12
Meestal niet pijnlijk maar laatst wel.
Heb t maar uitgezeten.

Meestal gaan kappers ervan uit dat ik ook stijl glad haar wil, misschien omdat het lang is.
Tegenwoordig vind ik dat niet mooi meer dus losjes drogen of helemaal niet föhnen afhankelijk van het weer volgende keer.
Hè? Beginnen ze gewoon te föhnen zonder te vragen wat je wil? Bij mij vragen ze altijd heel specifiek hoe ik het wil hebben.
Nitflex schreef:
03-01-2019 18:11
Bij de kappers waar ik naartoe ga is föhnen altijd inclusief?

Bij mij niet, en ik heb heel kort haar. Soms blazen ze dat droog om te kijken of het goed valt, en dat wordt er meteen het tarief voor drogen bij gerekend. Terwijl het in mijn geval volgens mij onderdeel is van het zorgen dat ik met een goed geknipt hoofd naar buiten ga, niet om het dan nog extra mooi in model te brengen of zo. Ik vind dat altijd maar vreemd.
Foechoer schreef:
04-01-2019 11:21
Bij mij niet, en ik heb heel kort haar. Soms blazen ze dat droog om te kijken of het goed valt, en dat wordt er meteen het tarief voor drogen bij gerekend. Terwijl het in mijn geval volgens mij onderdeel is van het zorgen dat ik met een goed geknipt hoofd naar buiten ga, niet om het dan nog extra mooi in model te brengen of zo. Ik vind dat altijd maar vreemd.
Bij mij is föhnen sowieso altijd inclusief bij alle kappers waar ik kom, maar er wordt altijd uitgebreid gevraagd hoe ik het geföhnd wil hebben, of ik het steil of krullend wil, volume of niet, lok naar links of rechts, dat soort dingen.
Nitflex schreef:
04-01-2019 11:16
Hè? Beginnen ze gewoon te föhnen zonder te vragen wat je wil? Bij mij vragen ze altijd heel specifiek hoe ik het wil hebben.
Heb het idee dat veel klanten met lang haar dit willen.
Het is meer werk dus denk aardig bedoeld.
Als ik zeg maar gewoon drogen vraag dan komt er bijna altijd een ronde borstel aan te pas.

Heb geen stijl jaar van mezelf, beetje golvend.
Kappers neigen ernaar dit eruit te fohnen bij mij waarschijnlijk
Ik laat het ook nooit fohnen, krijg ik echt zo'n bol griffo kapsel

En bovendien gaat mijn haar pluizen van de fohn
Ja kappers hebben de neiging om je haar kurkdroog te föhnen zodat je haar aanvoelt als stro en het vervolgens weer crèmes nodig heeft om dat op te heffen ... . Half droog fohnen en op laten drogen is prima.
Boogschutter10 schreef:
04-01-2019 17:22
Ja kappers hebben de neiging om je haar kurkdroog te föhnen zodat je haar aanvoelt als stro en het vervolgens weer crèmes nodig heeft om dat op te heffen ... . Half droog fohnen en op laten drogen is prima.
Als je mijn haar halfdroog föhnt dan wordt het juist heel frizzie, zoals Hermione van Harry Potter. Van vocht krult het juist op. Ik vraag trouwens altijd om er geen producten in te doen. Daar houden ze zich altijd braaf aan.
Mijn haar is heel dik. En bij welke kapper ik ook kom, ook de goed aangeschreven, ze hebben altijd te weinig verf en ik eindig altijd met een Beatrix kapsel. Zo irritant. Tegenwoordig wil ik het ook niet meer gefohn.
Achja, kappers kunnen het nooit helemaal goed doen. Wat de één fijn vindt, werkt voor de ander niet. Ik heb het ook een keer gehad. Was veeeeel te heet! Heb nog dagen last gehad van mijn hoofdhuid.

Volgende keer gewoon zonder fohnen, waarschijnlijk ook goedkoper?:)
Heel herkenbaar, ik vind het ook niet prettig om geföhnd te worden. Dat getrek aan je haren, de hitte, de lange zit.. Ik vraag vaak om het handoekdroog te maken, maar merk wel dat kapsters dat vaak jammer vinden. Ze willen het graag mooi afmaken.
Be true to yourself
Ik föhn m'n haar sowieso niet. Ik kan echt niet tegen dat geluid. Ook niet tegen het geluid van de luide handdrogers trouwens, vreselijk!
Als iets onprettig aanvoelt, is het ook slecht voor je haar. Een goede kapper zou dat moeten weten. Ik werd eens onder handen genomen door een kapster die én tijdens de knipbeurt het haar nogal nat maakte én met een hete stijltang tekeer ging. Duurde niet lang want ik heb er maar een punt achter gezet. Nat haar kammen is niet goed en zo'n hete stijltang ook niet.
Ik snap nu ook waarom een andere klant van haar van die afgebroken haren had.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Volgens mij ben ik de enige die wel graag laat föhnen door de kapper :)
Ik vind het heerlijk om bij de kapper in de stoel te zitten (sowieso als er iemand aan mijn haren zit) en vind het altijd jammer wanneer het weer voorbij is.

Thuis krijg ik het nooit zo mooi met veel volume en heb er inmiddels ook echt het geduld niet meer voor. 'Een beetje droog is ook goed', denk ik dan. Vervolgens gooi ik er een klem in en laat ik het verder aan de lucht drogen.

Met stijltangen kan ik helaas ook al niet overweg. Toen ik als dertienjarige mijn vakkenpakket moest gaan kiezen uit pure armoede maar besloten dat ik kapster wilde worden want ik wist het anders echt niet. Maar realiseerde me gelukkig op tijd dat ik mijn eigen haar amper fatsoenlijk kan doen en ook totaal geen inzicht heb.
Nehemah Ik ook hoor, heerlijk. Ik zie het echt als verwennerij. En even zelf niet dat gedoe van het stylen. Mijn kapper geeft ook een uitgebreide hoofdmassage, heerlijk!
Nitflex schreef:
06-01-2019 20:12
Nehemah Ik ook hoor, heerlijk. Ik zie het echt als verwennerij. En even zelf niet dat gedoe van het stylen. Mijn kapper geeft ook een uitgebreide hoofdmassage, heerlijk!
:whut:
Dat wil ik ook :heart:

Ik ben gek op massages.
Diamond1983 schreef:
02-01-2019 19:59
Nou dit keer deed het zo zeer zei echt auwh normaal denk ik wel wie mooi wil zijn moet pijnlijden maar dit ging echt te.
Maar daarna deed het nog zeer hoor.
Zelfs nu voel ik nog dat mijn hoofdhuid gevoelig is erdoor
Ik neem altijd mijn eigen borstel mee tegenwoordig. Scheelt zoveel (mason pierson).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven