Mode & Beauty alle pijlers

Foundation

16-09-2013 00:08 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou graag tips willen hebben voor het opbrengen van een foundation of goede andere middelen om oneffenheden (puistjes, rode vegen) weg te werken (bijv. een councealer, nog nooit gebruikt).

Ik gebruik nu namelijk zelf een foundation mousse met een sponsje. Echter, ik merk dat ik de plank mis sla wat betreft het opbrengen ervan. Een voorbeeld: thuis zie je niet zo zeer dat het verkeerd zit, maar op foto's zie je opeens een oranje kin of een grote veeg op wang? Dit klinkt alsof ik ontzettend voor gek loop, maar als ik in de spiegel kijk, zie ik de plekken/vegen écht niet.

Hebben jullie dus misschien tis of goede merken voor mij? Ik wil namelijk heel graag mijn oneffenheden maskeren, maar wel op een goede manier ;)!

Alvast bedankt!
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
Met een vergrootspiegel in het volle licht opbrengen werkt voor mij het best. Ik ben trouwens geen fan van sponsjes, schone vingers werken voor mij beter.
Ik zou zeggen altijd opmaken in daglicht zodat je inderdaad kan zien of je vlekken heb ja of nee.. Met het licht van de doucelamp zie je er heel anders uit waardoor je dus in daglicht kunt vlekken...

Verder altijd een foundation nemen 1 tint lichter dan je eigen huidskleur om je huid egaal te maken, wil je een kleurtje gebruik dan een blusher...

Verder geen tips, ja kijk af en toe in de spiegel en werk t een beetje bij hier en daar waar nodig in de loop vd dag..
Ik doe mijn make-up meestal in de douche inderdaad. Ik heb de laatste keren ook met mijn vinger expliciet aandacht geschonken aan 2 joekels op mijn gezicht (moet wel: onder oog en nu een pijnlijke onder mijn kin), maar dan komt het er toch wat dikker op? Kan ook zijn dat ik soms iets te enthousiast ben hoor om de puist/ontsteking volledig weg te willen werken.

Werk je met een tube foundation of ook een mousse?
Voortaan inderdaad maar in het natuurlijke licht! Ik pak meestal al de lichtste die ik kan vinden, omdat ik een vrije blank huid heb (waardoor dus ook de rode pukkels goed zichtbaar zijn ).
Ik heb beiden gebruikt. Maakt mij niet zoveel uit. Ga anders eens naar de Douglas en laat je goed informeren.
Om rode oneffenheden weg te werken moet je onder je foundation een groene concealer of primer aanbrengen.
Ja, ga ik doen :-)! Ik kan, hoop ik snel, mijn diploma afhalen. Mijn gezicht moet dan, in hoeverre dit mogelijk is, mooi zijn.

Voorlopig raak ik het spul in ieder geval niet aan. Kan mijn huid ook even ademen.

Vorige week zondag en deze zondag ben ik op de foto gezet tijdens een uitstapje en mijn gezicht was gewoon meerkleurig op alle foto's. Gelukkig heb ik Photoshop, maar moet natuurlijk niet nodig zijn!
quote:pimpelmeesje67 schreef op 16 september 2013 @ 00:30:

Om rode oneffenheden weg te werken moet je onder je foundation een groene concealer of primer aanbrengen.

Bedankt! Ik ga er meer informatie over opzoeken en één van de twee aanschaffen!

Ik heb vaak bij mijn neus rode vegen, zo lelijk!
Wat grappig: groen heft het rood op :)!
Die vergrootspiegel is trouwens ook een goede! Morgen moet ik toch even bij de winkels zijn!
Als je wat ouder bent zoals ik, kan je echt niet zonder
Ik ben 25 jr, dus vanaf deze leeftijd "moet" je ook al dag- en nachtcrème gaan smeren, heb ik weleens ergens gelezen. Mijn huid zal nu ook wel langzamerhand wat gaan verslappen ;)!
Altijd een dagcreme gebruiken als basis.

Dat zorgt ervoor dat de foundation er fraaier uitziet en beter blijft ziten.

Je kan eerst een concealer gebruiken om de plekjes en vlekjes mee aan te stippen.

Daarna een goede foundation erover heen,maar gebruik niet teveel anders word het weer te licht waardoor je ziek eruit zal zien en we willen juist gezond eruit zien!

Foundation kan je het best met deppende bewegingen aanbrengen,als je gaat vegen krijg je van die strepen die je zo vreselijk vind

Borsteltje,sponsjes,kwastjes zou ik niet aanraden om je foundation mee aan te brengen,omdat daar toch veel vuilligheid in zit wat je huid niet ten goede komt

Lekker met je vingers aan de slag hoor

Belangrijkste is eigenlijk dat je een goede foundation hebt die aansluit bij jouw huidskleur en niet aangekoekt eruit ziet.

Ik zou een keer naar de Douglas gaan en om een paar testertjes vragen,dan kan je zelf een beetje experimenteren om erachter te komen welke foundation bij jou past.

Succes ermee.
Be kind but not weak.
Ik heb enorm plezier van de BB creme van Clarins (maar ze bestaan van heel veel en ook goedkopere merken), ik meng em met Clarins dagcreme want hij dekt naar mijn smaak iets teveel.

Maar dat is juist zo handig, als ik wat meer vlekjes etc. in mn gezicht heb pas ik de verhouding gewoon aan en het smeert supergoed uit, daardoor nauwelijks of geen strepen en vlekken.
Ik zou beginnen met het goed insmeren van je huid. Zo word je huid minder korrelig en werk je eventuele velletjes weg. Daarna zou ik inderdaad eerst een primer onder je foundation aanbrengen. Hierdoor blijft je foundation ook beter zitten. Vervolgens je foundation aanbrengen en op je t-zone kan je nog wat poeder aanbrengen. Vermijd glimmende blushers etc. Hierdoor gaat je huid vaak meer glimmen en benadrukt het rode in je huid. Breng de foundation gewoon aan met je handen en smeer hem goed uit! Vooral bij de overgang van je kaak naar je hals!

Hoop dat je hier iets mee kunt!
Bedankt allemaal!!

Die sponsjes gaan de deur uit. Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat die dingen onhygiënisch zijn, terwijl ik op de dag altijd zo min mogelijk aan mijn gezicht probeer te zitten.

Ik ga ook zeker een concealer en primer aanschaffen!

Die tip met BB crème en mengen met dagcrème is ook een goede tip! Ik ga nog wel even naar de Douglas toe om meer informatie te krijgen over de juiste tint voor mijn gezicht. Desondanks ik, voor mijn gevoel, al de lichtste pak, denk ik dat dit toch een te donkere is voor mij. Immers, hierboven wordt ergens gesteld dat je juist moet oppassen dat je niet te bleek moet worden in het gezicht, maar ik krijg juist oranje vegen her en der (natuurlijk door het opbrengen, maar lijkt me dan ook wat te donker).

Ik heb geloof ik al een blusher (een klein potje met roze poeder met een wat dikker kwastje). Deze is gewoon mat. Ik denk wel dat ik ook dikke kwast ga kopen om het op te brengen, zodat het wat natuurlijker wordt. Ik zie altijd verschillende mensen om me heen die zo'n hele dikke kwast gebruiken (meiden in de tram bijvoorbeeld)! Ik ga zeker ook nog even, wanneer ik bij Douglas ben, vragen naar een juiste tint roze voor mijn wangen!

Echt fijn al deze tips hoor! Ik ben zelf niet zo'n held met make-up en in mijn directe omgeving heeft iedereen altijd gewoon wat standaard dingetjes op. Zelf ben ik bijv. in de weer met een wenkbrauwpotlood (anders heb ik echt geen expressie in mijn gezicht). Recentelijk ben ik van een zwart oogpotlood en mascara overgestapt op de bruine variant ervan. Ik ga alleen nog maar voor zwart als ik echt iets van een feest heb oid, want anders oog ik echt te streng (vrij kleine ogen)!
Oh ja en afpoederen ! ;)
Als je naar de Douglas' gaat en ze hebben een MAC counter zou ik je daar is laten adviseren. Juist door een onzuivere huid kan de make up daar gaan zitten en bij MAC hebben ze producten voor de onzuivere huid. Ik heb dan geen onzuivere huid, maar gebruik veel laagjes. Primer, bb Cream, losse poeder en dan op mijn kaaklijn en voorhoofd bronzer en blush. Mijn omgeving staat altijd te kijken hoeveel ik smeer en hoe natuurlijk het eruit ziet.

Kijk ook eens op YouTube jaclyn hill heeft een mooi filmpje over smeren ene ik ben gewoon met 10 min klaar nu ik er handigheid in heb
Oeff.. wat komen er veel dingen bij kijken zeg! Zet het op mijn lijstje ;). Poeder halen om overtollige glans weg te halen en een extra dikke kwast!
Bedankt Liefkind, ik ga eens kijken naar het filmpje. Ik woon erg dichtbij grote steden, dus daar zullen ze best een MAC-afdeling hebben!
Ik gebruik een kwast van de Douglas (eigen merk) om mn foundation op te brengen. Als ik daarvoor nog een laagje primer opsmeer ziet de foundation er heel natuurlijk uit. In de wintermaanden is het helaas donker 's ochtends, maar nu probeer ik voordat ik vertrek nog even in de spiegel te kijken in een kamer met veel daglicht. Als laatste check up zeg maar :-)
Wat foundation betreft kun je niet zomaar zeggen dat de lichtste tint ook gelijk de goede is. Je hebt nl foundations met een roze ondertoon, en gele ondertoon of een neutrale ondertoon. Kies je een lichte tint met de voor jou verkeerde ondertoon dan krijg je ook effecten die je niet wil :-). Dus laat je idd voorlichten bij douglas en probeer diverse proefjes uit.

Op youtube vind je een 3-tal videos van Lisa Eldridge over foundation waarin ze uitlegt hoe je een goede tint foundation kiest (en laat ze zien hoe het eruit ziet als je de verkeerde kiest :-)), hoe je het aanbrengt etc.
Bedankt! Ik ga de filmpjes kijken. Ik heb vandaag alvast een kwast en een spiegeltje gekocht!
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven