French manicure
vrijdag 1 augustus 2014 om 15:35
Aarg!!!
Ik ben letterlijk de hele middag al bezig met mijn nagels. Gek word ik ervan!!
Als eerste een lak gekocht speciaal daarvoor maar werkt helemaal niet handig dus naar kruidvat gegaan voor een stift.
Nou dat werd er niet beter op, wat ik ook probeer het lijkt net typex op mijn nagels.... naar mijn idee veel te wit.
Wie heeft er goeie tips????
Ik ben letterlijk de hele middag al bezig met mijn nagels. Gek word ik ervan!!
Als eerste een lak gekocht speciaal daarvoor maar werkt helemaal niet handig dus naar kruidvat gegaan voor een stift.
Nou dat werd er niet beter op, wat ik ook probeer het lijkt net typex op mijn nagels.... naar mijn idee veel te wit.
Wie heeft er goeie tips????
sounds like something I would say
vrijdag 1 augustus 2014 om 15:40
een witte parelmoer kleur erop laten lakken bij een nagelstudio. Zij lakken bij mij french erop met parelmoer-wit. Dat is minder fel en 'typex' achtig. Misschien verkopen ze die kleur ook los. Lak je er trouwens wel met een zachtroze kleur overheen? Je moet nadat je wit hebt gedaan er met een speciale french-roze kleur overheen lakken. Het resultaat is ook al veel minder wit daarna.
vrijdag 1 augustus 2014 om 15:43
Inderdaad ja of een nude-kleur. En maak je French niet te groot/dik.
Ik vind het het handigst om de French in 2 keer (dus 4x per nagel) te doen. Eerst trek je een klein dun lijntje vanuit de hoek van je nagel naar ongeveer het midden, in een halve maan. Dan doe je hetzelfde vanaf de andere kant. Even laten drogen en dan nog een keer. Daarna subtiel lakje erover en klaar. Het is gewoon oefenen! Succes
Ik vind het het handigst om de French in 2 keer (dus 4x per nagel) te doen. Eerst trek je een klein dun lijntje vanuit de hoek van je nagel naar ongeveer het midden, in een halve maan. Dan doe je hetzelfde vanaf de andere kant. Even laten drogen en dan nog een keer. Daarna subtiel lakje erover en klaar. Het is gewoon oefenen! Succes
vrijdag 1 augustus 2014 om 16:39
vrijdag 1 augustus 2014 om 16:44
Ik heb OPI en voor de tips gebruik ik de spotgoedkope maar prima pakjes van de Action. Ik heb geweldig mooie en sterke nagels van mezelf, krijg regelmatig de vraag of ze nep zijn en wie mijn nagels heeft gedaan, haha ikzelf dus!
Echt TO, vergt geduld en oefenen, ook om mooie lijntjes te maken met je 'verkeerde' hand, maar het komt goed!
Echt TO, vergt geduld en oefenen, ook om mooie lijntjes te maken met je 'verkeerde' hand, maar het komt goed!
vrijdag 1 augustus 2014 om 16:51
Ik vind zelf wit wit ook niet zo mooi. Parelmoer wit maakt het wat minder hard.
Ik zou niet teveel roze top eraf doen. Het witte wordt dan idd minder wit, maar je nagels worden erg roze waardoor het lijkt alsof je nagelplaat erg beschadigd is.
Het maken van de french is vooral oefenen, oefenen en nog meer oefenen.
Wat je kan proberen om het makkelijker te maken is door een dottingtool ( stok met een balletje eraan) of een sate prikker te gebruiken voor het trekken van je smileline.
Zelf gebruik ik het liefst een kwastje die wat plat en smal is. Vanuit het midden ga ik eerst de ene kant op en dan de andere. En dan nog een keer voorzichtig de hele french.
Ik zou niet teveel roze top eraf doen. Het witte wordt dan idd minder wit, maar je nagels worden erg roze waardoor het lijkt alsof je nagelplaat erg beschadigd is.
Het maken van de french is vooral oefenen, oefenen en nog meer oefenen.
Wat je kan proberen om het makkelijker te maken is door een dottingtool ( stok met een balletje eraan) of een sate prikker te gebruiken voor het trekken van je smileline.
Zelf gebruik ik het liefst een kwastje die wat plat en smal is. Vanuit het midden ga ik eerst de ene kant op en dan de andere. En dan nog een keer voorzichtig de hele french.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
dinsdag 5 augustus 2014 om 22:32
ik ga zeker de faded french manicure eens uitproberen. zag t laatst bij een meisje van wit naar aqua, ook heel mooi.
dit is een goede tutorial voor faded french:
https://www.youtube.com/watch?v=_rb-1SAO1u8
dit is een goede tutorial voor faded french:
https://www.youtube.com/watch?v=_rb-1SAO1u8
woensdag 6 augustus 2014 om 00:06
quote:jessicaaa schreef op 01 augustus 2014 @ 15:45:
Ja het is een hoop geknoei. Ik laat het nu doen en dan met een naturel gellak eroverheen. Voor ¤15-, heb k 3 weken mooie nagels. Maar dat is vooral omdat ik zelf mijn linkerhand heel mooi kreeg en de rechter.. tsja Voor 15 euro zou ik het ook laten doen hier ben je minstens 35 euro kwijt.
Ja het is een hoop geknoei. Ik laat het nu doen en dan met een naturel gellak eroverheen. Voor ¤15-, heb k 3 weken mooie nagels. Maar dat is vooral omdat ik zelf mijn linkerhand heel mooi kreeg en de rechter.. tsja Voor 15 euro zou ik het ook laten doen hier ben je minstens 35 euro kwijt.
zaterdag 3 januari 2015 om 17:34
quote:Mevrouwdekees schreef op 01 augustus 2014 @ 16:45:
Ga voor een variant die je met een sponsje aanbrengt. Bijvoorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]De nagels op de bovenste foto zijn van iemand die jaren nagels heeft gebeten, kun je zien aan dat korte stukje vlees. Een beschaafde French manicure maak je door je nagels aan de binnenzijde wit te lakken, dan de bovenkant gewoon blank lakken of transparant roze, dan krijg je niet zulke Tokkienagels.
Ga voor een variant die je met een sponsje aanbrengt. Bijvoorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]De nagels op de bovenste foto zijn van iemand die jaren nagels heeft gebeten, kun je zien aan dat korte stukje vlees. Een beschaafde French manicure maak je door je nagels aan de binnenzijde wit te lakken, dan de bovenkant gewoon blank lakken of transparant roze, dan krijg je niet zulke Tokkienagels.
verba volant, scripta manent.
zaterdag 3 januari 2015 om 17:49
Aan de binnenzijde???
Ik heb al veel gehoord als nagelstyliste maar nog nooit dat iemand zijn nagels aan de binnen kant lakt.
Een goede french heeft ook een mooie smileline, die krijg je niet aan de binnenkant.
Wil je niet zulke "tokkie" nagels zoals jij ze noemt dan zou ik voor een minder harde wit gaan. Dus geen wit wit maar gebroken of parelmoerachtig.
Ik heb al veel gehoord als nagelstyliste maar nog nooit dat iemand zijn nagels aan de binnen kant lakt.
Een goede french heeft ook een mooie smileline, die krijg je niet aan de binnenkant.
Wil je niet zulke "tokkie" nagels zoals jij ze noemt dan zou ik voor een minder harde wit gaan. Dus geen wit wit maar gebroken of parelmoerachtig.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
zaterdag 3 januari 2015 om 20:28
quote:MarianneDavids schreef op 03 januari 2015 @ 17:34:
[...]
De nagels op de bovenste foto zijn van iemand die jaren nagels heeft gebeten, kun je zien aan dat korte stukje vlees.Huh? Je bedoelt een kort nagelbed? Dat zie ik hier niet. Dit zijn zogeheten "ombre nagels", was in 2014 erg trendy.
[...]
De nagels op de bovenste foto zijn van iemand die jaren nagels heeft gebeten, kun je zien aan dat korte stukje vlees.Huh? Je bedoelt een kort nagelbed? Dat zie ik hier niet. Dit zijn zogeheten "ombre nagels", was in 2014 erg trendy.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
zondag 4 januari 2015 om 16:40
quote:MadameQetesh schreef op 03 januari 2015 @ 17:49:
Aan de binnenzijde???
Wil je niet zulke "tokkie" nagels zoals jij ze noemt dan zou ik voor een minder harde wit gaan. Dus geen wit wit maar gebroken of parelmoerachtig.je nagels worden juist aangetast, zeker als je het blijft doen. Vooral de Acetone erna met verwijderen.
Aan de binnenzijde???
Wil je niet zulke "tokkie" nagels zoals jij ze noemt dan zou ik voor een minder harde wit gaan. Dus geen wit wit maar gebroken of parelmoerachtig.je nagels worden juist aangetast, zeker als je het blijft doen. Vooral de Acetone erna met verwijderen.