Mode & Beauty alle pijlers

Fronsrimpel verminderen zonder botox

23-07-2024 18:25 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve allemaal,

Ik ben inmiddels 40 en mag absoluut niet klagen over mijn huid en ouder worden proces!
Echter, heb ik twee best wel grote fronsrimpels. Ik zou botox kunnen doen maar ik durf niet zo goed.. Ergens wil ik het ouder worden ook omarmen zoals het is! Heeft iemand nog goede tips om deze te verminderen zonder botox? Of gewoon stoppen met zeuren en zegenen dat ik gezond ben ;)?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag mij weleens af of mensen zich wel bewust zijn van het dierenleed wat het gebruik van botox veroorzaakt.
Ik ben geen moraalridder maar ik denk dat velen er zich niet van bewust zijn dat vele dieren pijn lijden zodat jij er onnatuurlijk jong uit kan zien.

Waarschuwing voor sommige mensen schokkende beelden.
https://youtu.be/FDe8ETyXf3o?si=_bJND1cqbTwzj9Ks

https://lushprize.org/botox-and-animal-testing/

Ook interessant
Is human albumin in Botox safe?
Some brands of this medication contain albumin made from human blood. Even though the blood is carefully tested, and this medication goes through a special manufacturing process, there is an extremely small chance that you may get serious infections from the medication.

Allergan (grootste merk?) gebruikt ook menselijke albumine.
https://www.allerganaesthetics.com/providers/resources

Human Albumin and Transmission of Viral Diseases

This product contains albumin, a derivative of human blood. Based on effective donor screening and product manufacturing processes, it carries an extremely remote risk for transmission of viral diseases and variant Creutzfeldt-Jakob disease (vCJD). There is a theoretical risk for transmission of Creutzfeldt-Jakob disease (CJD), but if that risk actually exists, the risk of transmission would also be considered extremely remote. No cases of transmission of viral diseases, CJD or vCJD have ever been identified for licensed albumin or albumin contained in other licensed products.

Er is dus een extreem kleine kans op het bovenstaande, aldus de verkoper. De lijst van virale ziektes kan je zelf googlen, maar denk aan hiv en dergelijke, maar de kans is extreem klein dus tja YOLO.

Google
Common viral illnesses include colds, the flu, COVID-19, norovirus (“stomach flu”), HPV (warts) and herpes simplex virus (cold sores).
jollaheu wijzigde dit bericht op 24-07-2024 15:21
75.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
23-07-2024 19:37
Ja, ik heb mijn frons zowel met Botox als met fillers laten behandelen door een plastisch chirurg. Mijn frons was zeker niet erg diep, maar ging toch niet helemaal weg met Botox. De frons is daarna behandeld met een zeer kleine hoeveelheid filler en is vrijwel verdwenen; als je heel goed van dichtbij kijkt, zie je nog een heel dun lijntje. Ik ben er zeer blij mee. De behandeling met fillers is inmiddels 1,5 jaar geleden.
Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen?
Ondanks botox hou ik toch wel nog een soort deuk bij mijn frons.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beautyblender schreef:
23-07-2024 21:36
Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen?
Ondanks botox hou ik toch wel nog een soort deuk bij mijn frons.
Parkkliniek Rotterdam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
23-07-2024 19:09
Fillers lijken mij eerder een oplossing dan botox, als je al 'grote fronsrimpels' hebt..
Klopt, bij mij is alleen Botox ook net niet genoeg. Eens in de 8 maanden Botox en om de ongeveer 2 jaar een fillertje erin. Mooi en natuurlijk!
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
23-07-2024 21:44
Parkkliniek Rotterdam.
Dank je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sneeuwpopje schreef:
23-07-2024 19:22
Ok, voor jou echt een verbetering dus??
Ja. Ik zie er veel meer ontspannen uit. En bijkomend voordeel: nu mijn frons niet meer expressief is, geeft mijn gezicht niet meer direct weg wat ik afkeur :biggrin:

De rest beweegt nog (voorhoofd, kraaienpootjes, wenkbrauwen), dus het valt ook niemand in negatieve zin op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marrijne schreef:
24-07-2024 10:25
Klopt, bij mij is alleen Botox ook net niet genoeg. Eens in de 8 maanden Botox en om de ongeveer 2 jaar een fillertje erin. Mooi en natuurlijk!
Mag ik vragen waarom je het natuurlijk noemt? Dat is het juist niet, toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
giralda schreef:
25-07-2024 06:17
Mag ik vragen waarom je het natuurlijk noemt? Dat is het juist niet, toch?
Omdat het er heel mooi en natuurlijk uitziet. Niemand zal/kan zien dat er "iets" ingespoten is. Ziet eruit alsof er nooit iets "gedaan" is. Geldt ook voor m'n wenkbrauwlift (ook met Botox) die ik ongeveer iedere 8 maanden "laat prikken". Geen ooglidcorrectie nodig...
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sneeuwpopje,je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Dat kan een ander niet voor je beslissen. Ja accepteren of je goed informeren over botox en fillers. Er
staan hier al een paar ervaringsberichten. Succes met je besluit!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Marrijne schreef:
25-07-2024 17:16
Omdat het er heel mooi en natuurlijk uitziet. Niemand zal/kan zien dat er "iets" ingespoten is. Ziet eruit alsof er nooit iets "gedaan" is. Geldt ook voor m'n wenkbrauwlift (ook met Botox) die ik ongeveer iedere 8 maanden "laat prikken". Geen ooglidcorrectie nodig...
Dat is toch prima. Als ik diepe groeven had dan liet ik het ook doen.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las een tijdje terug (dacht hier op VF) dat slapen met een blarenpleister op je fronsrimpel zou helpen.

Blarenpleisters staan in mijn kast, maar nog niet geprobeerd. Toch niet erg genoeg voor mij blijkbaar ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Marrijne schreef:
25-07-2024 17:16
Omdat het er heel mooi en natuurlijk uitziet. Niemand zal/kan zien dat er "iets" ingespoten is. Ziet eruit alsof er nooit iets "gedaan" is.
Dat denken veel mensen. De waarheid is dat het vrijwel altijd te zien is.
Blackstar schreef:
25-07-2024 19:44
Dat denken veel mensen. De waarheid is dat het vrijwel altijd te zien is.
Nou dat weet ik niet hoor. Er zijn ontzettend veel (voornamelijk) vrouwen die botox en fillers gebruiken maar ik spot ze zelden in het wild. Ik heb er geen oog voor denk ik.

Ik ben team accepteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
25-07-2024 19:50
Nou dat weet ik niet hoor. Er zijn ontzettend veel (voornamelijk) vrouwen die botox en fillers gebruiken maar ik spot ze zelden in het wild. Ik heb er geen oog voor denk ik.

Ik ben team accepteren.
Ik ook. Er zijn een hoop bijwerkingen waar niet over gepraat wordt, ik kom op Instagram wel verhalen tegen van vrouwen die er heel ziek van zijn geworden. Ik snap echt niet dat mensen die rotzooi in hun gezicht laten spuiten, ook niet vanwege het dierenleed waar hierover al over bericht werd.
Ik ben zelf nu 45 en heb echt wel wat rimpels, maar dat is dan maar zo. Alleen een beetje jammer dat zoveel mensen botox spuiten dat niemand meer weet dat die rimpels van mij gewoon normaal zijn :mrgreen:
blackstar wijzigde dit bericht op 25-07-2024 19:59
5.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
25-07-2024 19:44
Dat denken veel mensen. De waarheid is dat het vrijwel altijd te zien is.
Ik heb het ook nog nooit gezien,behalve als iemand doorslaat. Een keer zag ik een vrouw die had haar lippen enorm op laten spuiten en dan denk
ik meteen aan 2 of 3 ampullen.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik nu een paar maanden castor olie van Fushi (bij holland & barret).

Mijn rimpels zijn echt zichtbaar verminderd. Vooral mijn midden fronsrimpels. Boven mijn wenkbrauwen nog wel, ben daar nu net met oefeningen voor begonnen.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
25-07-2024 19:44
Dat denken veel mensen. De waarheid is dat het vrijwel altijd te zien is.
Nee, dat klopt niet gelukkig.
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
25-07-2024 19:44
Dat denken veel mensen. De waarheid is dat het vrijwel altijd te zien is.
Dat vind ik dus niet. Als je echt aangeeft bij degene die je behandelt dat je het er natuurlijk uit wil laten zien, valt het dus echt niet op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jollaheu schreef:
23-07-2024 20:47
Ik vraag mij weleens af of mensen zich wel bewust zijn van het dierenleed wat het gebruik van botox veroorzaakt.
Ik ben geen moraalridder maar ik denk dat velen er zich niet van bewust zijn dat vele dieren pijn lijden zodat jij er onnatuurlijk jong uit kan zien.

Waarschuwing voor sommige mensen schokkende beelden.
https://youtu.be/FDe8ETyXf3o?si=_bJND1cqbTwzj9Ks

https://lushprize.org/botox-and-animal-testing/

Ik vraag specifiek de botox van Allergan ..

Ook interessant
Is human albumin in Botox safe?
Some brands of this medication contain albumin made from human blood. Even though the blood is carefully tested, and this medication goes through a special manufacturing process, there is an extremely small chance that you may get serious infections from the medication.

Allergan (grootste merk?) gebruikt ook menselijke albumine.
https://www.allerganaesthetics.com/providers/resources

Human Albumin and Transmission of Viral Diseases

This product contains albumin, a derivative of human blood. Based on effective donor screening and product manufacturing processes, it carries an extremely remote risk for transmission of viral diseases and variant Creutzfeldt-Jakob disease (vCJD). There is a theoretical risk for transmission of Creutzfeldt-Jakob disease (CJD), but if that risk actually exists, the risk of transmission would also be considered extremely remote. No cases of transmission of viral diseases, CJD or vCJD have ever been identified for licensed albumin or albumin contained in other licensed products.

Er is dus een extreem kleine kans op het bovenstaande, aldus de verkoper. De lijst van virale ziektes kan je zelf googlen, maar denk aan hiv en dergelijke, maar de kans is extreem klein dus tja YOLO.

Google
Common viral illnesses include colds, the flu, COVID-19, norovirus (“stomach flu”), HPV (warts) and herpes simplex virus (cold sores).
Dat lijkt mij dus niet dat dit mogelijk is:
Het gebruik van humane albumine in medische producten, zoals Botox, wordt streng gereguleerd om de veiligheid te waarborgen en het risico op overdracht van virale ziektes te minimaliseren. Hier zijn enkele punten om te overwegen:

Strenge screening: Het plasma waaruit humane albumine wordt gewonnen, ondergaat rigoureuze screening en testen om de aanwezigheid van virale pathogenen zoals HIV, hepatitis B en C, en andere bloedoverdraagbare ziektes uit te sluiten.

Virusinactivatie: Het productieproces van humane albumine omvat stappen voor virusinactivatie en -verwijdering. Deze processen zijn ontworpen om virussen en andere mogelijke verontreinigingen te elimineren.

Regelgeving en toezicht: De productie van humane albumine wordt streng gereguleerd door gezondheidsautoriteiten zoals de FDA (Food and Drug Administration) in de Verenigde Staten en EMA (European Medicines Agency) in Europa. Deze instanties vereisen naleving van strikte kwaliteits- en veiligheidsnormen.

Historisch veilig gebruik: Humane albumine wordt al vele jaren veilig gebruikt in een breed scala aan medische toepassingen, waaronder volumevervanging bij patiënten met ernstig bloedverlies, stabilisatie van geneesmiddelen zoals Botox, en als onderdeel van biotechnologische producten. Er zijn zeer weinig gevallen van virale overdracht gerapporteerd, wat wijst op de effectiviteit van de genomen veiligheidsmaatregelen.

Hoewel er theoretisch altijd een risico bestaat bij het gebruik van bloedproducten, is het risico in het geval van humane albumine in medische producten zoals Botox uiterst klein dankzij de uitgebreide veiligheidsmaatregelen die worden genomen tijdens de productie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn cosmetisch arts (tevens dermatoloog en opleider injectables) gaf aan geen filler in mijn verticale frons te kunnen aanbrengen omdat daar zeer belangrijke zenuwen lopen en de risico's daardoor onacceptabel hoog zijn.

Botox gewoon proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Filler kan prima, laat ik door de plastisch chirurg doen (meer vertrouwen in) en geeft een prachtig resultaat.
al héél lang "op" dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een kleine dosis botox in mijn frons. Ik heb nog steeds mimiek in mijn gezicht! En ook kleine horizontale rimpeltjes op mijn voorhoofd. Die vind ik niet zo erg, omdat die mijn niet zo boos/verdrietig doen lijken als die verticale bij mijn wenkbrauwen.

Ik ben hiervoor naar Marsha Wichers gegaan in Leiden, zij is gediplomeerd arts en kijkt echt naar hoe je mooi en natuurlijk kan verouderen, zonder dat je zo'n platgespoten botox/fillerhoofd krijgt. Was een tip van iemand hier op viva, ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb. Botox verdwijnt op een gegeven moment ook weer, dus je kan een kleine dosis proberen en ermee stoppen als je het niks vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik durfde botox niet meer aan nadat ik las dat je weken lang met een hangend oog kan rondlopen als het verkeerd wordt gezet of als je na de behandeling te snel gaat liggen.

Ik ben nu een paar maanden met een dermaroller-microneedling aan de slag, verricht geen wonderen maar ik heb wel het idee dat m´n huid er iets beter van wordt.

`S nachts stickers erop plakken etc had voor mijn gevoel geen enkel effect.
Alle reacties Link kopieren Quote
RoosLely schreef:
28-07-2024 08:58
Ik durfde botox niet meer aan nadat ik las dat je weken lang met een hangend oog kan rondlopen als het verkeerd wordt gezet of als je na de behandeling te snel gaat liggen.

Ik ben nu een paar maanden met een dermaroller-microneedling aan de slag, verricht geen wonderen maar ik heb wel het idee dat m´n huid er iets beter van wordt.

`S nachts stickers erop plakken etc had voor mijn gevoel geen enkel effect.

Ja dit heb ik inderdaad wel gehad, deze complicatie!

Alsnog zou ik TO aanraden, spuit erin!
Je zult jezelf erna dankbaar zijn, als je het resultaat ziet.

Bij frons hoef je je overigens niet zorgen te maken hierom
Ik had gewoon een slechte arts en veel teveel in het voorhoofd laten doen.

I love botox, twijfel niet langer zou ik zeggen.
Kwestie van niks, 1 prikje tussen de wenkbrauwen en het verandert veel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lize010 schreef:
28-07-2024 09:19
Ja dit heb ik inderdaad wel gehad, deze complicatie!

Alsnog zou ik TO aanraden, spuit erin!
Je zult jezelf erna dankbaar zijn, als je het resultaat ziet.

Bij frons hoef je je overigens niet zorgen te maken hierom
Ik had gewoon een slechte arts en veel teveel in het voorhoofd laten doen.

I love botox, twijfel niet langer zou ik zeggen.
Kwestie van niks, 1 prikje tussen de wenkbrauwen en het verandert veel.
Als jij voor het wegwerken van je frons één prikje tussen de wenkbrauwen krijgt, zou ik maar heel snel een andere arts zoeken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven