Mode & Beauty alle pijlers

garnier herbashine

18-11-2009 20:39 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
heb garnier herbashine nummer 700 BLOND gebruikt. een cremekleuring. nou, van blond lijkt geen sprake; het is heel donker geworden. iemand tips? of voorlopig maar even niks doen.

ik geloof wel dat hiermee het teintverschil tussen mijn eigen kleur en mijn blonde plukken weg is........
Wat je kunt doen als het te donker is geworden,is om met een

iedere dag shampoo in droog haar smeren.Vervolgens een kwartier laten intrekken en dan het liefst met een handdoek om het hoofd gewikkeld of een douche muts op zetten.Dan uitspoelen en vervolgens op handdoekdrooghaar een cremespoeling insmeren en ook dit 15 minuten laten intrekken.

Dit een paar keer herhalen in de week en je zult zien dat de kleur gauw lichter wordt.
Hé toevallig ook eens een keer met Herbashine (had het per ongeluk ruim een half uur laten trekken i.p.v. de geadviseerde 10 minuten) geverfd. Bedoeling was middenbruin en mijn haar is zwarter geworden dan mijn haar normaal is. Errug lelijk. Gelukkig begint het nu minder te worden (was om de dag met Adrelon langer fris). Het rare is wel dat bij elke wasbeurt het spoelwater een beetje gekleurd is, net alsof ik telkens een beetje van af was. Voor mij in ieder geval geen Herbashine meer.
Er wordt dan ook altijd geadviseerd om het met een milde shampoo te wassen.En niet met een shampoo voor gekleurd haar want deze houdt de kleurpigmenten vast,En die wil je er juist uit hebben.
Ik heb net deze week HerbaShine gekocht, maar dan de 'zeer licht blond' variant (leek op de verpakking achteraan nogal mee te vallen met dat 'zeer licht'). Ik hoef geen 'zeer lichtblond' haar, maar het 'blond' wat TP gebruikt heeft, vond ik er op de verpakking ook al zo ontzettend donker uitzien... Ik heb van mezelf blond haar en dat ziet er toch een stuk lichter uit dan het 'blond' van herbashine. Men adviseert ook om, als je twijfelt tussen twee kleuren, steeds het lichtste te nemen. Ben benieuwd, ik ga het dit weekend kleuren en kom dan wel even melden hoe "zeer lichtblond" bevalt
Ow en ik las weleens dat shampoo tegen roos ook goed werkt om je kleur zo snel mogelijk weg te krijgen...
quote:VivaMarlies schreef op 20 november 2009 @ 22:10:

Ow en ik las weleens dat shampoo tegen roos ook goed werkt om je kleur zo snel mogelijk weg te krijgen...Ja maar head and shoulders heeft de inhoud van de classic veranderd waardoor die vlieger niet meer opgaat. Het schijnt minder /niet agressief te zijn nu.
Ik heb HerbaShine 530 Licht Goudbruin gebruikt en vraag me nu eigenlijk af of deze verf met de tijd helemaal uit je haar verdwijnt? (vast een stomme vraag ) Het is een cremekleuring en op de verpakking geven ze aan dat deze 28 wasbeurten houdt...klopt dit ook? Heeft iemand van jullie hier kennis van? Of blijft de kleur toch wel in je haar zitten en wordt het alleen ietsje lichter?
Die 28 wasbeurten is een gemiddelde,het ligt er net aan hoevaak jij je haar wast in de week.En de kleur vervaagd op den duur en dan wordt het steeds lichter.
quote:Pompiedoe schreef op 18 november 2009 @ 21:31:

Hé toevallig ook eens een keer met Herbashine (had het per ongeluk ruim een half uur laten trekken i.p.v. de geadviseerde 10 minuten) geverfd. Bedoeling was middenbruin en mijn haar is zwarter geworden dan mijn haar normaal is. Errug lelijk. Gelukkig begint het nu minder te worden (was om de dag met Adrelon langer fris). Het rare is wel dat bij elke wasbeurt het spoelwater een beetje gekleurd is, net alsof ik telkens een beetje van af was. Voor mij in ieder geval geen Herbashine meer.Zelfde ervaring hier maar na 10 minuten. Voor mij dus ook niet meer.
Bedankt voor je reactie superhuisvrouw! Als ik het goed begrijp gaat de verf er dus nooit helemaal uit?

Ik ben niet ontevreden over de kleur, maar snel verveeld, vandaar dat ik koos voor deze cremekleuring.
Nou, ik heb deze middag m'n haar gekleurd met HerbaShine licht blond (900).

Ik zie amper verschil tussen voor en na

Heb toch echt mooi de gebruiksaanwijzing gevolgd en alles netjes 10 minuten laten intrekken. Ik heb van mezelf goudblond haar dat de laatste tijd iets doffer/donkerder leek te worden (vandaag de keuze voor zo'n herba-shine kleurspoeling). De kleur op de verpakking is erg licht en dat hoefde voor mij ook weer niet, dat verwachtte ik ook niet, maar ik verwachtte toch... iets. Een leuke kleurnuance, bijvoorbeeld. Nu is het gewoon nog steeds mijn natuurlijke haarkleur.... Nou ja, het voelt wel lekker zacht aan door het verzorgende glansspul, maar om daar 10 euro voor te betalen???

Dus ook best een tegenvaller hier....
@VivaMarlies je haar was dus al donkerder blond dan de kleuring van het pakje? Want je kunt nooit lichter kleuren met zo:n kleuring,dus misschien vandaar dat je geen verschil ziet.
Ik weet dat het niet lichter kan worden, maar op de verpakking staat dat je deze kleurspoeling kan gebruiken als je zelf licht tot donkerblond of zelfs lichtbruin haar hebt. Het zou dan een mooie blonde 'nuance' toevoegen aan je eigen haarkleur... Nu het er wat langer inzit, zie ik wel dat het er 'fris' uitziet. Het ziet er niet gekleurd of zo uit, maar mijn eigen haarkleur komt toch volgens mij toch beter tot z'n recht, het doffe is weg en dat was wat ik wilde. Ben dus toch een beetje tevreden, al had ik er wel iets meer van verwacht...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven