Mode & Beauty alle pijlers

Geen tekst /merk op kleding

06-09-2010 18:48 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer mensen hier die een hekel hebben aan teksten en/of merken zichtbaar op hun kleding ? Er is gelukkig wel genoeg te vinden zonder merken e.d. ,zeker voor vrouwen, maar ik ben gewoon benieuwd. Mijn vriend heeft trouwens diezelfde afkeer en voor hem is er daardoor soms echt wel minder keus. Dan zie je een leuk shirt/bloes, en dan staat er op de achterkant weer in grote letters een merk of een onzinnige kreet!

Zelfs kleine merkjes in de zijnaad knip ik trouwens weg (met alle risico's van dien; ik knipte al eens in een net gekocht bloesje!)
In grote letters vind ik het spuuglelijk, het zijn meestal van die patsertjes die in grote letters Dolce & Gabbana erop hebben staan en waarschijnlijk nog nep ook. Als het er klein en niet te zichtbaar op staat, heb ik er geen problemen mee.
quote:katelin schreef op 06 september 2010 @ 18:48:

Zelfs kleine merkjes in de zijnaad knip ik trouwens weg (met alle risico's van dien; ik knipte al eens in een net gekocht bloesje!)Dat snap ik niet, dat zie je toch nauwelijks, dan zou ik niet het risico willen lopen dat ik mijn nieuwe kledingstuk zou beschadigen.
Ik zit even te denken, ik hou ook niet van groto logo's en nietszeggende teksten, maar op de een of andere manier kom ik eigenlijk zelden een kledingstuk tegen waarvan ik zeg:"leuk jurkje/blousje, zat er maar niet de lelijke print op". Ik kom eigenlijk uberhaupt niet zoveel prints etc tegen.
Als je geen merkkleding wilt met bijbehorende logo's, labeltjes en teksten dan winkel je toch heel simpel niet in de winkels van die merken?

Bij C&A zal het niet hangen, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De betere merken gebruiken geen logo's op hun kleding en schoenen. Opgelost zou ik zeggen.
H&m , benetton,C&A,steps en nog vele andere merken/winkels met shirts,overhemden en truien zonder opschrift.

Ik vind persoonlijk vooral goud,- en zilverkleurige teksten lelijk of grote teksten

Maar er is keuze genoeg hoor!
als mensen heel groot D&G op hun 't shirt hebben staan vind ik lelijk, maar wat ik nóg afschuwelijker vind, is dat de ONLY het nu voortaan ook doet!

Koop je een normaal t-shirt bij de only, staat het merk er mega groot op. ellende
quote:Blackwater schreef op 06 september 2010 @ 21:16:

maar wat ik nóg afschuwelijker vind, is dat de ONLY het nu voortaan ook doet!

Koop je een normaal t-shirt bij de only, staat het merk er mega groot op. ellendedikgedrukte ellende? Dan loop je toch 25 meter verder en koop je een normaal t-shirt bij de zara/hema/HM/mexx/etc etc. Het is volgens mij echt niet zo dat bij de meerderheid van de kleding het merk er mega groot op staat.
Ik vind het lelijk als het in dikke en zwarte koeienletters eropstaat.Als het aan de zijkant staat of klein gedrukt op de

voorkant dan vind ik het niet erg of soms mooi ingraveerd.

Maar echt alleen vetgedrukt op een shirt,nee dat vind ik niet mooi.Ik heb dan wel merkkleding in huis maar daar staat het dus niet in koeienletters op of het staat gewoon aan de zijkant.

Dan zie je het niet of het valt niet zo snel op.

En het klopt dat het op de betere merken vaak niet opstaat.
Verder,mij maakt het niets uit als mensen vetgedrukt Dolce & Gabbana op hun shirt dragen.Van mij mogen ze.Heb er verder

geen last van.
Ik vind een logo/ merkje juist wél leuk bij sommige merken.

http://www.napapijri.com/ ... DAv6rJ86MCFdcqDgodqwmN2w#/store/searchresult/c/702/gender/U/season/main

Leuk vlaggetje; niks mis mee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ook. Heb nu een shirt aan met de tekst 'I'm a Miranda' geinspireerd op SATC. Blauw met goudkleurige letters.
Ik zie bijna nooit kleding met grote logo's, Vive Maria en Gsus hebben er een handje van, maar die hebben ook zat waar het merk niet zo duidelijk op staat.

Hier verder voornamelijk merkkleding, maar ik kan me echt niet druk maken om een logootje van 1cm2 van Hilfiger. Heeft ook wel iets obstinaats, als je het zelfs uit de zijnaad knipt, zou ik echt nooit doen (alleen al om het feit dat ik het dan niet meer kan doorverkopen ). Maar zoals anderen al zeggen: als het je zo stoort, waarom ga je dan niet naar andere winkels?
ik begrijp TO wel. Vaak staan er op kleding zulke rare teksten, zo heb ik bijvoorbeeld een jack hangen waarop iets over River Patrol bladiebla staat. Tja, ik heb het jack gekocht omdat ik een weekend weg was zonder jas, maar toen sloeg het weer plotseling om. dan moet je wat...

Als het even kan, koop ik dus liever kleding zonder stompzinnige teksten e/o merken. Nu is dat voor volwassenen wel te doen, maar met kinderkleding is het echt drama.
Maar hebben we het nu over achterlijk grote teksten of gewoon kleine logootjes? Dat eerste: dat kom ik vrijwel nooit tegen, niet bij kleding voor mij, niet bij kleding voor de kinderen.
achterlijke teksten vind je vooral op goedkope kinderkleding.

Waarom is me een raadsel...

Maar ja, ik ga voor een kinderbroekje geen 50 euro uitgeven, want binnen een week vallen ze er een gat in. Net zo met shirtjes...die zit binnen de kortste keren onder de verfvlekken.

Maar buiten dat om, ik heb geen geld voor die prijzen, dus haal ik het gewoon bij C&A, zeeman enzo. dan zit je helaas vaak aan domme teksten vast.
Ik vind die teksten echt verschrikkelijk, maar die heeele grote logo's ook. Duur merk Vingino doet beide erg vaak, lelijk. Het zijn dus niet alleen de goedkopere winkels die het doen.
zou 't niet weten Fleurtje. ik kom niet bij vingino en zo.
quote:Starshine schreef op 06 september 2010 @ 22:59:

zou 't niet weten Fleurtje. ik kom niet bij vingino en zo.Ik zie het op Marktplaats en er wordt grof op geboden; er zullen dus best veel ouders zijn die dat kicken vinden.

ach ja, zo heb ik een familielid dat gek is op versatsjie. Alleen is dat zelfs tweedehands nog te duur voor haar, lol.
Ik heb helemaal niets waar een merkje opstaat.

Behalve op de knopen van mijn denim-jasje van WE. Voor de rest is het me niet opgevallen, maar Geisha vind ik bijvoorbeeld best wel mooi, maar die teksten er op. Ik koop het dan om die reden niet. Ik draag liever merkloos.

Trouwens sommige laarzen hebben wel een onopvallende opdruk zoals JJ, maar ik geloof niet dat er iemand op let.
quote:kiki_twee schreef op 06 september 2010 @ 23:15:

Ik heb helemaal niets waar een merkje opstaat.

Behalve op de knopen van mijn denim-jasje van WE. echt niet? ik hou niet van grote merktekens en ik hoef ook niet perse duur merkspul te hebben, maar ik heb toch best veel spullen verzameld met een klein merkteken. Vooral op sportkleding/outdoorspul: sportschoenen en sportshirtje met een klein nike symbooltje, de drie strepen op mijn badpak, wandelschoenen, mijn heerlijke north face jas, huismerkmerktekentjes zoals wildebeast van de Perrysport op een fleecevest en er zal vast nog wel meer zijn.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 september 2010 @ 19:08:

Als je geen merkkleding wilt met bijbehorende logo's, labeltjes en teksten dan winkel je toch heel simpel niet in de winkels van die merken?

Bij C&A zal het niet hangen, hoor.

Daar shop ik oa ook altijd.

Ik vind dure merkkleding zowieso vaak veel minder leuk dan de goedkope kleding. Ik zie in die dure zgn hippe zaken iig nooit iets hangen wat ik zou willen hebben. Grote logos vind ik altijd spuuglelijk of het nou voor mannen, vrouwen of kids is. Grappige teksten vind ik dan wel weer kunnen.
quote:germanwings schreef op 06 september 2010 @ 19:00:

[...]

Dat snap ik niet, dat zie je toch nauwelijks, dan zou ik niet het risico willen lopen dat ik mijn nieuwe kledingstuk zou beschadigen.Of ze moet gewoon beter leren knippen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven