Mode & Beauty alle pijlers

Gezichtsreiniging

24-07-2020 20:59 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje : als je GEEN make-up gebruikt, volstaat dan miscellair water als gezichtsreiniging?
Ik denk dat het een kwestie is van wat jezelf prettig vind.

Ik zou eerst mijn gezicht met een wasgel wassen en daarna eventueel een micellair water gebruiken.
Voor mij zou een ding niet volstaan.
Ik gebruik niks..
Maar hen ook een zuivere huid, vroeger misschien 10x een puistje gehad.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou dan geen micellair water gebruiken als het niet is om makeup mee af te halen. Misschien een toner?
Ik ben zelf qua reinigen ook zeer tevreden met de producten van NAE. Ik was mijn gezicht elke morgen met de gezichtsreinigende zeep.
Gewoon water doet het prima.

Adviezen van de fabriekanten zijn als wij van WC-eend adviseren.......

Als je geen problemen met je huid hebt moet je ze ook niet willen creëren. Huidverzorging creëert altijd een bepaalde afhankelijkheid. Wijsheid van mijn oma die op haar tachtigste pas zestig leek. Gezonde huid met weinig rimpels. Altijd de natuur zijn werk laten doen.
Andersom schreef:
24-07-2020 22:22
Gewoon water doet het prima.

Adviezen van de fabriekanten zijn als wij van WC-eend adviseren.......

Als je geen problemen met je huid hebt moet je ze ook niet willen creëren. Huidverzorging creëert altijd een bepaalde afhankelijkheid. Wijsheid van mijn oma die op haar tachtigste pas zestig leek. Gezonde huid met weinig rimpels. Altijd de natuur zijn werk laten doen.
Als je dagelijks een spf gebruikt, zoals aanbevolen, is water in de ochtend prima, maar in de avond niet genoeg. Micellair water kan, maar een reinigingsgel of -creme reinigt beter.
Als je er geen make-up af hoeft te halen, lijkt me toch dat het genoeg moet zijn om je gezicht alleen met water te wassen.

Maar ik geloof dan ook niet zo in het schoonmaken met stofjes en zeepjes “speciaal voor de oksels”, “speciaal voor de gezichtshuid”, “speciaal voor de voeten”, “speciaal voor het puntje van je neus” etc. Als je dat soort kreten serieus neemt, heb je zo tientallen potjes en tubes die je elke ochtend en avond moet openen en uitsmeren en weer dichtdoen en herhaal tientallen keren. Daar heb ik helemaal geen tijd voor, en ook geen ruimte in mijn badkamer.
Ya no puede caminar
Hier puur natuur.
Geen make-up, geen crèmes.
(Toch eens een dag dagcrème op mijn gezicht ... Gegarandeerd puisten.)

En dus ook gewoon kraanwater om mijn gezicht te wassen.

En 1 keer om de 2 à 3 maanden ofzo eens de Kruidvat-scrub.
Tube gaat al minstens 4 jaar mee :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Jufjoke schreef:
24-07-2020 23:05
Als je dagelijks een spf gebruikt, zoals aanbevolen, is water in de ochtend prima, maar in de avond niet genoeg. Micellair water kan, maar een reinigingsgel of -creme reinigt beter.

Een wat gebruikt? Ik gebruik niks, geen crème, geen reinigingsproducten alleen oogmake-up en daar dan een reiniger voor. En dan afspoelen met water, schoon genoeg.
Andersom schreef:
24-07-2020 23:13
Een wat gebruikt? Ik gebruik niks, geen crème, geen reinigingsproducten alleen oogmake-up en daar dan een reiniger voor. En dan afspoelen met water, schoon genoeg.
Een zonnebrandcrème bedoel ik daarmee. In verband met huidkanker wordt geadviseerd om dagelijks zonnebrandcrème met minimaal spf 30 te gebruiken. Vertraagt bovendien ook huidveroudering en gaat pigmentvlekjes tegen. Aanrader dus
Ik gebruik wel make-up maar heb wel gemerkt dat zelfs op de dagen dat ik niks draag. Ik toch echt wel viezigheid zie op mijn wattenschijfje. Maar heb sowieso gemerkt met de jaren dat ik meer verzorging nodig heb en het ook super fijn aanvoelt. Maar het is ook wel logische want als je ziet wat er allemaal in de lucht hangt. Ik zou zeggen probeer wat dingen uit en vraag het na.
Ik gebruik wel make up, maar ga de laatste tijd steeds vaker zonder (zeker 2/3 dagen per week). Maak altijd mijn gezicht schoon met clinique en daarna een nacht of dag crème van clinique.

Moet wel toegeven dat ik last heb van eczeem in mijn gezicht, dus er zeker wel strict op ben om dit te gebruiken. Enige merk tot op heden wat werkt met mijn eczeem, alle merken al gebruikt,maar dit is het enige product wat tot op heden werkt.

Waarom wil je je gezicht schoonmaken? Heb je oneffenheden of gaat het meer om het idee? Ik denk dat elke huid anders is en dat je gewoon moet uittesten waar je je fijn bij voelt. Ik zou willen dat mijn huid gaaf zou blijven van alleen water... Maar helaas
Jufjoke schreef:
24-07-2020 23:16
Een zonnebrandcrème bedoel ik daarmee. In verband met huidkanker wordt geadviseerd om dagelijks zonnebrandcrème met minimaal spf 30 te gebruiken. Vertraagt bovendien ook huidveroudering en gaat pigmentvlekjes tegen. Aanrader dus
Leuk die 3 dagen per jaar als je naar 't strand gaat of bij 30 graden gaat liggen bakken bij een zwembad.

Maar op andere dagen hier toch geen zonnecrème op mijn gezicht.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
ik gebruik altijd micelair water. Daarna de bar van NAE. Alleen micelair water lijkt mij niet voldoende. Ik draag alleen mascara.

Check Hyram op youtube. Zijn tips hebben mij onwijs geholpen. Alleen water is niet voldoende.
Wissewis schreef:
24-07-2020 23:20
Leuk die 3 dagen per jaar als je naar 't strand gaat of bij 30 graden gaat liggen bakken bij een zwembad.

Maar op andere dagen hier toch geen zonnecrème op mijn gezicht.
Je gezicht is, door blootstelling aan daglicht en zonlicht (UV-straling dus, ook in de schaduw en ook achter glas) kwetsbaar voor basaalcelcarcinomen en plaveiselcelcarcinomen. Om nog maar niet te spreken over melanomen, want dat is nog veel erger.
Die kans wordt aanzienlijk kleiner als je je beschermt tegen UV-straling.
Voor mij kleine moeite groot plezier.
Als je echt helemaal niets gebruikt van crèmes (met of zonder SPF) of make-up dan zit je denk ik wel goed met alleen water en een konjac sponsje.

Zodra je wel iets smeert zou ik kijken voor een reiniger.
Ik zou toch wel één keer per dag je gezicht met zeep te wassen, je gezicht wordt toch heel de dag blootgesteld aan luchtvervuiling, zweet, lijkt me niet dat je daarmee wilt slapen. Ik gebruik s'morgens Marseille zeep van Jacob Hooy, te koop bij Holland & Barrett voor €4! Dit maakt mijn gezicht op een hele milde manier schoon en mijn huid voelt daarna niet droog aan.
Verder ben ik het eens met Juf Joke, een spf is echt wel een must als je geen rimpels of pigmentvlekken wilt!
Ik gebruik onder de douche een facebrush en een facegel. Hiermee maak ik mijn gezicht schoon nadat ik met een washandje gewassen heb en het make-up van m'n ogen heb gepoetst.

Na het douchen doe ik een beetje olie van L'Oréal erop en Thats it.
TheBitchNextDoor
Andersom schreef:
24-07-2020 23:13
Hier hetzelfde, al heb ik wel een reinigingsmousse vd Hema die ik eens in de zoveel tijd gebruik wanneer mijn huid onrustig (puistjes, hormonaal) is.
Ik maak ‘s avonds altijd m’n gezicht schoon met facewash en/of olie. Heb wel eens miscellair water geprobeerd, maar kreeg m’n mascara er niet goed vanaf dus heb dat opgegeven. Ik gebruik elke dag zonnebrand dus moet dat eraf halen.
Ik heb ook een tijdje alleen water gebruiken en dat was toch niet zo goed voor mijn huid. Er blijft een soort van witte talg residu op mijn huid, bij de neus en onder de ogen. Als ik geen creme om olie gebruikt is mijn huid kurkdroog. Ik heb ook nog eens een probleem huid. Het liefst doe ik ook alleen een splash water en gaan met die banaan. Ik gebruik een parfumvrije facewash en daarna een olie.
''Geen woorden maar daden''
Gewoon water gebruik ik, verder niets, wat plenzen in mijn gezicht en goed afdrogen. Een enkele keer was ik mijn gezicht met zeep en een scrubhandschoen. Dan krijg ik een superzacht gezicht.

Ik heb geen huid voor een dagelijkse peeling ofzo. Mijn huid is zachter dan gemiddeld. Misschien dat anderen het wel nodig hebben om de bovenste huidcellen elke dag te verwijderen, maar ik dus niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Om het vetgehalte op peil te brengen na het wassen bevalt olijfolie me het beste. Ook kokosolie; die smeert zelfs beter. Andere creme gaat soms wel goed maar relatief vaak krijg ik daar een puistje van. Terwijl dat met olie nooit het geval is.

Maar iedereen heeft een andere huid. De kans dat jij eenzelfde soort huid hebt is vrij klein.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bedankt voor de reacties.
Ook zonder make-up vind ik het belangrijk mijn gezicht te reinigen omdat idd zoals sommigen hier aangeven je gezicht toch 'vuil' wordt, door stof etc. Ik vroeg me gewoon af of miscellair water dan voldoende is.
Juf Joke the queen van gezichtsverzorging :worship: Op dagen dat ik geen makeup draag was ik in de avond wel mijn gezicht ivm crèmes en factor 50.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven