Mode & Beauty alle pijlers

Gezichtsreiniging

24-07-2020 20:59 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje : als je GEEN make-up gebruikt, volstaat dan miscellair water als gezichtsreiniging?
Alle reacties Link kopieren
Als je huid vuil wordt dan is dat normaal: de talg in je huid maakt dat vuil blijft plakken. Het komt de bacteriepopulatie op je huid, die het eerstelijnsverdedigingssysteem is tegen "kwade" bacteriën en schimmels ten goede. Alleen als huidschilfers en talg in de poriën blijven plakken en de uitgang blokkeren zodat bepaalde micro-organismen daarvan gaan feesten, dan krijg je ontstekingen en gaat het verkeerd. Om rimpels te voorkomen is het goed dat de huid ingevet blijft. De natuurlijke talg is eigenlijk de beste creme.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
25-07-2020 10:08
Als je huid vuil wordt dan is dat normaal: de talg in je huid maakt dat vuil blijft plakken. Het komt de bacteriepopulatie op je huid, die het eerstelijnsverdedigingssysteem is tegen "kwade" bacteriën en schimmels ten goede. Alleen als huidschilfers en talg in de poriën blijven plakken en de uitgang blokkeren zodat bepaalde micro-organismen daarvan gaan feesten, dan krijg je ontstekingen en gaat het verkeerd. Om rimpels te voorkomen is het goed dat de huid ingevet blijft. De natuurlijke talg is eigenlijk de beste creme.

Dit!
Waarom zou je je gezicht anders reinigen dan je armen?

Om de cosmetische industrie te spekken?
Andersom schreef:
25-07-2020 12:59
Dit!

Omdat als je geen zonnebrand opdoet je er elke zonnige dag gigantisch van verbrand? Daarnaast hebben hormonen op de een of andere manier vaker hun uitwerking op het gezicht dan op de armen :lol: Iedereen heeft een andere huidtype en voor sommigen werkt het wel goed om goed te reinigen en crème te smeren. Ik krijg een gigantisch droge huid als ik niks smeer, ook als ik niet reinig. En ja, de rest van m’n lichaam ook.
Andersom schreef:
25-07-2020 12:59
Dit!

Is jouw huid op je gezicht dan hetzelfde dan op je armen O_o.
Als ik bodycreme op mijn gezicht ga smeren zit ik echt wel onder de puisten, op mijn armen niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven