Goede regenbroek
vrijdag 21 januari 2022 om 23:11
Hoi,
Geen idee of dit de juiste plek is, maar bij gebrek aan beter
Ik fiets heel veel en met het weer in NL dus ook vaak in de regen. Ik koop regelmatig de (XL-)regenbroek van de Zeeman en draag die over mijn broek, maar de kwaliteit is (zoals te verwachten valt) behoorlijk teleurstellend, waardoor mijn broek vaak alsnog aan alle kanten nat is.
Heeft iemand hier tips voor een goede regenbroek, die niet direct tientallen euro's kost? Het liefst ook nog met hoezen voor over je schoenen.
Geen idee of dit de juiste plek is, maar bij gebrek aan beter
Heeft iemand hier tips voor een goede regenbroek, die niet direct tientallen euro's kost? Het liefst ook nog met hoezen voor over je schoenen.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
vrijdag 21 januari 2022 om 23:16
Ik heb al jaren een broek (regenpak) van Agu. Je hebt ze ook met schoenbeschermers er aan, maar die zijn wel duur. Losse broek valt mee qua prijs. Die van mij is echt al zeker 20 jaar oud. Heb het regenpak van mijn vader gehad toen hij 11 jaar geleden met pensioen ging. En toen had hij het al jaren gebruikt
zaterdag 22 januari 2022 om 00:51
Dit bij de kringloop of op marktplaats zoeken? De kwaliteit van oude spullen is vaak veel beter dan die van spullen van nu.Irregular_Choice schreef: ↑21-01-2022 23:16Ik heb al jaren een broek (regenpak) van Agu. Je hebt ze ook met schoenbeschermers er aan, maar die zijn wel duur. Losse broek valt mee qua prijs. Die van mij is echt al zeker 20 jaar oud. Heb het regenpak van mijn vader gehad toen hij 11 jaar geleden met pensioen ging. En toen had hij het al jaren gebruikt![]()
.
zaterdag 22 januari 2022 om 09:46
Op welke plekken is je broek nat?
Bij de naden? Of aan de onderzijde?
Ik draag in ieder geval altijd regenlaarzen, dan een regenbroek eroverheen. En een goede halflange waterdichte jas. Ik neem in mijn waterdichte fietstassen nette schoenen mee voor op mijn werk.
Ik kom altijd droog over. Eens in de 2/3 jaar wordt de broek bij de naden iets slechter en dan koop ik weer een nieuwe bij de Hema.
Bij de naden? Of aan de onderzijde?
Ik draag in ieder geval altijd regenlaarzen, dan een regenbroek eroverheen. En een goede halflange waterdichte jas. Ik neem in mijn waterdichte fietstassen nette schoenen mee voor op mijn werk.
Ik kom altijd droog over. Eens in de 2/3 jaar wordt de broek bij de naden iets slechter en dan koop ik weer een nieuwe bij de Hema.
zaterdag 22 januari 2022 om 16:37
Ik fiets veel. Ik heb wel een regenjas, voor als het erg hard regent, maar nooit een regenbroek. Ik neem altijd een droge broek, panty of legging en schoenen mee. Een regenbroek fietst nooit echt fijn vind ik. Ik heb wel regenlaarzen (want houd niet van natte voeten).
Nu moet ik zeggen dat ik, ondanks dat ik minimaal 2 uur per dag op de fiets zit, relatief weinig regen heb (wel dagelijks motregen de laatste maand, maar daar is geen regenkleding voor nodig). Ik schat dat ik 1 x per maand regen heb.
Nu moet ik zeggen dat ik, ondanks dat ik minimaal 2 uur per dag op de fiets zit, relatief weinig regen heb (wel dagelijks motregen de laatste maand, maar daar is geen regenkleding voor nodig). Ik schat dat ik 1 x per maand regen heb.
zaterdag 22 januari 2022 om 19:02
Ja eigenlijk regent het niet zo heel vaak als je op de fiets zit maar als het dan regent dan is het vaak wel op de verkeerde momenten. Als ik op weg naar huis ben dan boeit het me niet want dat is thuis warm douchen en omkleden maar als ik naar mijn werk moest dan was het wel een ding. Niet altijd de gelegenheid om even een andere broek aan te doen. Het irritantst vind ik het als er geen fatsoenlijke plek is waar ik even rustig mijn regenpak uit kan trekken. Stond ik daar buiten onder een afdakje mee te hannesen of in de gang/hal ergens. Maar ik denk dat het op jaarbasis hooguit 10-15 dagen voor is gekomen en mijn regenpak meer werkloos in mijn fietstas ligt.
zondag 23 januari 2022 om 15:39
Ik heb dus Rainlegs. Google maar eens. Ze houden de bovenkant van je been droog, ze vallen net tot over de knie. De rest van je broek wordt eigenlijk nooit nat.
Ik vind ze ideaal. Het regent inderdaad eigenlijk niet eens zo vaak in nederland, mocht je door een buitje worden overvallen dan heb je deze zo omgeklikt, zonder dat je je hele schoenen erdoorheen moet wriemelen. Het is daardoor nog snel ook.
Ik vind ze ideaal. Het regent inderdaad eigenlijk niet eens zo vaak in nederland, mocht je door een buitje worden overvallen dan heb je deze zo omgeklikt, zonder dat je je hele schoenen erdoorheen moet wriemelen. Het is daardoor nog snel ook.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
maandag 24 januari 2022 om 12:13
AGU heeft verschillende modellen, die variëren in luxe. Ik heb er eentje met een soort binnenbroek erin, waardoor ik nooit zweet als ik de broek draag. Als ik aankom sla ik hem uit en is hij direct droog. Ik heb hem al zeker 10 jaar en hij blijft goed. Inderdaad ook door er netjes mee om te gaan. Hij kostte zo'n 70 euro, maar als je dat vergelijkt met elke paar jaar een broek van 20 euro wint deze toch in kosten.
maandag 24 januari 2022 om 21:32