Mode & Beauty alle pijlers

Google wonders...wollen trui

03-11-2024 14:15 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zoek en zoek maar kan maar niks vinden...
Misschien kan hier iemand helpen?!

Ik wil graag:
Een lamswollen of of scheerwol trui (liefs 100%, minimaal 80% wol)
Uni kleurig
Ronde hals of v hals (geen hoge nek/ col)
Geschikt voor langere dames (ik ben 1.85) dus pas eigenlijk alleen Tall lijnen, of normale maten die dan behoorlijk lang uitvallen
Mag het geen merino wol zijn?

https://www.dilling.nl/categorie/dames/ ... oyfQ%3D%3D
Uniqlo heeft hele fijne lamswollen truien! 100% wol en ik draag ze echt dagelijks. Ik weet niet hoe geschikt ze zijn voor iemand die langer is, maar bij mij vallen ze vrij ruim.
https://www.girav.nl/v-neck-pullover-oc ... e-kingston

Deze zijn effen en in lengte maten.
Het zijn wel mannen truien maar volgens mij zijn ze behoorlijk unisex.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Arena90 schreef:
03-11-2024 14:27

De meeste daarvan hebben voor mij iig te korte mouwen. Er is er maar 1 die ik heb gehouden van alles wat ik een keer gepast heb. Ik kan wel kijken welke dat is mocht je interesse hebben. Het is iig een erg dunne trui, dus je moet zeker meerdere lagen aan in de winter.
Ik weet niet of je in de buurt van Duitsland woont of daar wel eens komt, maar ik ben zelf enthousiast over de huismerk cashmere wollen truien van Galleria Kaufhof. Maar dat is ook geen lamswol.
Dutchgirly schreef:
03-11-2024 14:32
De meeste daarvan hebben voor mij iig te korte mouwen. Er is er maar 1 die ik heb gehouden van alles wat ik een keer gepast heb. Ik kan wel kijken welke dat is mocht je interesse hebben. Het is iig een erg dunne trui, dus je moet zeker meerdere lagen aan in de winter.
Ik weet niet of je in de buurt van Duitsland woont of daar wel eens komt, maar ik ben zelf enthousiast over de huismerk cashmere wollen truien van Galleria Kaufhof. Maar dat is ook geen lamswol.
Oh ja! Dat zou goed kunnen, want ik ben klein en de armen zijn bij mij nooit te lang ( ik draag wel de kleinste maat)

Maar in de lengte zijn sommige echt wel heel lang voor mij en vallen ze ruim over mijn billen.
De Wildakker heeft wat, maar die doen tegenwoordig alleen nog fysiek, voor het geval je in de buurt woont.
Arena90 schreef:
03-11-2024 14:35
Oh ja! Dat zou goed kunnen, want ik ben klein en de armen zijn bij mij nooit te lang ( ik draag wel de kleinste maat)

Maar in de lengte zijn sommige echt wel heel lang voor mij en vallen ze ruim over mijn billen.
Ik weet ook niet welke maat TO heeft, ik ben lang en dun, dus ik heb maat S. De mouwen worden langer naar mate de kleding breder wordt, dus wellicht heeft zij dat probleem helemaal niet. De lengte van de truien van Dilling was wel goed vond ik, alleen de mouwen niet.
Nijlpaard schreef:
Uniqlo heeft hele fijne lamswollen truien! 100% wol en ik draag ze echt dagelijks. Ik weet niet hoe geschikt ze zijn voor iemand die langer is, maar bij mij vallen ze vrij ruim.
Uniqlo (wat ik tot nu toe gepast heb) is veel en veel te kort helaas
Ik zie dat de mannen truien wel worden getoond op modellen van 1.84 etc, dus dat is misschien nog een idee. Bedankt!
Ladara schreef:
03-11-2024 14:48
De Wildakker heeft wat, maar die doen tegenwoordig alleen nog fysiek, voor het geval je in de buurt woont.
Ik woon te ver weg helaas, maar bedankt!
Arena90 schreef:

Ik weet het eigenlijk niet, ik vind heel veel wol niet prettig (kriebelig/ teveel pluisjes etc) maar heb nooit merinowol gehad, misschien eens uitproberen. Merci!
Dutchgirly schreef:
03-11-2024 14:32
Ga ik onthouden mocht ik in Duitsland zijn, thanks. Zien er online goed uit idd
Joppie schreef:
03-11-2024 14:30
https://www.girav.nl/v-neck-pullover-oc ... e-kingston

Deze zijn effen en in lengte maten.
Het zijn wel mannen truien maar volgens mij zijn ze behoorlijk unisex.
Ja dat is misschien ook nog wel een idee, een mannentrui
Zou er veel verschil in zitten? Mannen misschien wat wijder en hogere hals zo te zien (dan vrouwen trui dus)
Thanks
Dubbel
cabotine wijzigde dit bericht op 03-11-2024 16:55
Reden: Dubbel
98.08% gewijzigd
Bij herentruien is de verhouding schouder-heup vaak anders dan bij damestruien. Dat hoeft geen probleem te zijn, even passen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven