Mode & Beauty alle pijlers

Grote maat trouwjurk

06-08-2013 11:53 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn zus gaat trouwen volgend jaar en een trouwjurk is voor haar heel lastig omdat ze best een dikkertje is. bij 1.70 weegt ze zo'n 85 kilo.

Na vier zwangerschappen dikke buik en door leeftijd kwabbelarmen. ze is ten einde raad.



wat zouden jullie aanraden qua trouwjurk? liefst met foto, ik wil haar graag wat opvrolijken



alvast heel erg bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft TO het over zichzelf en verschuilt ze zich achter dit "verhaal" ? Whatever, ik ben het eens met de anderen, zo praat je niet over iemand, ongeacht het zelfbeeld van de persoon in kwestie en of ze nou wél of niet naast je zit.



Ik ben zelf 1.68m en woog, toen ik trouwde, 87kg. Mijn jurk (die nog steeds in de box hangt) kwam destijds van I Do! I Do!

De jurk is prachtig, ruwe zijde, A-lijn, met een wijde hals en een "mouwtje" daar waar je schouder overgaat in bovenarm.



Succes!



PS: en mijn jurk? T.k....t.e.a.b.
Alle reacties Link kopieren
even off-topic



Ik vind dikkertje nog niet zo onaardig. Mijn zusje noemt mij ook altijd een dikkertje, en dat terwijl ik 165 ben en 63 kg weeg.



Zou namelijk ook wel een paar kg af willen vallen, en mijn zusje is veel lichter dan mij. Dus dikkertje, ik vindt het wel lieflijk overkomen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
ElleMony, ik las dat je in het zuiden des lands woont, maar in Rotterdam ben ik onwijs goed geholpen!

Ik ben bij de honeymoonshop geweest en had op internet al gezien dat de ladybird jurken erg flatterend zijn voor de wat vollere vrouw. En in die categorie val ik ook zeker. Heb zelf maat 48 en cupmaat f



Ik had zelf nooooooit voor strapless gekozen, maar dit bleek echt mooier (en slankst!!!) te staan.

De allereerste jurk (uitgekozen door de verkoopster) was het gelijk. Ik kreeg er een kriebel van en vond mezelf zo mooi! En dat gebeurt niet snel (nooit...). En nog ben ik zo onwijs blij met m'n jurk



Dus ondanks dat het voor je zus een obstakel is, zou ik toch zeker aanraden om naar een winkel te gaan. Ze zijn zo ervaren en helpen je zo goed, het is echt een onvergetelijke ervaring geworden voor mij en die gun ik haar (en elke andere bruid) zo!



Heel veel voorpret gewenst voor je zus in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Ik zag je mailadres en heb je heel brutaal een foto gestuurd van mij in m'n jurk. Ik hoop dat je zus ziet dat er zelfs met dikke tieten en een dikke buik er een perfecte jurk is, niet alleen voor mij maar ook voor haar!!
quote:beurdi17 schreef op 06 augustus 2013 @ 12:02:

Haha...en ik denken dat je advies over een winkel/atelier wilde. Die heb ik namelijk wel (www.anastasi.nl)....durf nu zelf geen foto meer te plaatsen van mijn jurk. Ik ben 1.75 en was toen ik trouwde 110 kg. Toch vond ik dat ik er super uitzag...maar daar denk jij misschien heel anders over....



En ik sluit me aan bij mijn voorfangers, hopelijk ben je tegen je zus iets aardiger....Hier komt mijn jurk ook vandaan. TO ik heb je een foto ervan verzonden voor het idee. Was wit met rood want dat wilde ik graag
Alle reacties Link kopieren
wat lief!

heb zojuist de foto's gezien en dames: wat zien jullie er mooi uit, ik ben helemaal ontroerd.

strapless stond je inderdaad prachtig en wit met rood: super (love the shoes)! vooral die houding van je op dat bankje



echt heel erg bedankt voor de foto's!! morgen zie ik m'n zus weer en zal dan de foto's (en jullie berichten!) laten zien. nogmaals dank!!
Die schoenen heb ik in de kleur van mijn jurk laten spuiten. Maakte het helemaal af. Dank je!
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 07 augustus 2013 @ 11:12:

Die schoenen heb ik in de kleur van mijn jurk laten spuiten. Maakte het helemaal af. Dank je!

het puntje op de i, die schoenen. mooi totaal plaatje!



ik heb inmiddels de jurk van m'n buurvrouw opgehaald. maat 46. de jurk is al 24 jaar oud, maar klassiek model: strapless, strak lijfje, mega grote rok. er zitten losse mouwtjes bij.



die mag ik morgen meenemen zodat ze thuis (lekker veilig) eens kan passen. naar aanleiding van truitje82 is strapless toch weer een beetje in beeld. we gaan het gewoon proberen! ik heb hier tenminste geleerd dat passen het begin is.

ik heb haar net gebeld en ze heeft er gelukkig weer zin in!
quote:bee-happy schreef op 06 augustus 2013 @ 15:09:

Misschien heeft TO het over zichzelf en verschuilt ze zich achter dit "verhaal" ? Whatever, ik ben het eens met de anderen, zo praat je niet over iemand, ongeacht het zelfbeeld van de persoon in kwestie en of ze nou wél of niet naast je zit.



Ik ben zelf 1.68m en woog, toen ik trouwde, 87kg. Mijn jurk (die nog steeds in de box hangt) kwam destijds van I Do! I Do!

De jurk is prachtig, ruwe zijde, A-lijn, met een wijde hals en een "mouwtje" daar waar je schouder overgaat in bovenarm.



Succes!



PS: en mijn jurk? T.k....t.e.a.b.



bee-happy,in het begin was ik ook verbaasd over het taalgebruik in

de openingspost toen ik opeens ergens 2 pagina's verder las dat dit hun manier van communiceren is en dat ze het anders bedoelt dan dat het overkomt.Ik had het zelf anders verwoord maar het is voor mij duidelijk hoe zij het bedoeld.Ze wil haar zus helpen maar

heeft het in op wat onhandig neergezet.
Prachtige dames op de fotos en je kunt met iedere maat een prachtige bruid zijn.



ElleMony,wat lief van je buurvrouw dat ze je zus haar jurk aangeboden heeft!Een klassieke jaren '80 jurk,dat klinkt prachtig.Ik hoop dat je zus ook zelf gaat zien dat ze prachtig is.Ze komt namelijk op mij onzeker over en dat is nergens voor nodig.Veel plezier en succes met passen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Geraldine schreef op 07 augustus 2013 @ 18:22:

Prachtige dames op de fotos en je kunt met iedere maat een prachtige bruid zijn.



ElleMony,wat lief van je buurvrouw dat ze je zus haar jurk aangeboden heeft!Een klassieke jaren '80 jurk,dat klinkt prachtig.Ik hoop dat je zus ook zelf gaat zien dat ze prachtig is.Ze komt namelijk op mij onzeker over en dat is nergens voor nodig.Veel plezier en succes met passen!

wil graag even een update geven!



we hebben gister een erg leuke dag gehad. zus heeft de jurk van de buuf gepast en viel bijna in katzwijm. het lijfje achter ging bij lange na niet dicht (jurk was maat 44/46), maar met wat klipjes hier en daar hebben we het vast gemanouvreerd. ze was helemaal weg van de rok (zo'n enorme wijde) en liep zelfs te wiegen voor de spiegel.



wat het leukst was, was dat de jurk losse mouwen had. van die énorme jaren tachtigmouwen. we hebben gepast met 2 mouwen, met 1 mouw en gewoon strapless. en dat viel haar zo ontzettend mee! ondanks het plakwerk aan de achterzijde leek ze erg in haar nopjes. met wat bloemen die we uit een vaas gerukt hebben, hebben we een hoop foto's gemaakt, compleet met sluier (en zonder achterkant).



zus is helemaal om. we gaan voor strapless (ja, echt) en een vetersluiting aan de achterzijde. ze surft zich gek op het internet en zoekt jurken uit die haar wel wat lijken. echt zo leuk om te zien! we hebben verschillende filmpjes gekeken van Say yes to the dress en uiteindelijk zijn we allebei een beetje dronken geworden.



tijdens onze passessie spraken we nog over dit topic hier en hoe ongelofelijk verkeerd het van start ging. ze was er in eerste instantie echt van geschrokken maar is nu heel blij dat ze alles gelezen en alle linkjes bekeken heeft. de real life foto's die gestuurd werden deden wonderen!



hartelijk dank voor jullie bijdrage!
quote:tomatensaus schreef op 06 augustus 2013 @ 12:19:

Hmm, ik ben 172 weeg bijna 90 kilo, maar ik heb maat 42/44.

Kan dus best wel wat verschil in postuur zitten. Of heb ik toch zware botten, hahaha.



Denk een mooie jurk met een bolero? Mooie delen accentueren.Ik ben 177 en weg 75 kilo en heb maar 42. Dus dat jij ook maat 42 hebt? Toen ik 85 kg was, had ik maar 44/46. Heel vreemd dit allemaal. Ik val waarschijnlijk groot uit...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven