Mode & Beauty alle pijlers

Grote maten mode waarin je niet over straat kan

20-06-2018 22:25 601 berichten
Ik draag een wat grotere kledingmaat en regelmatig kom ik outfits tegen op webwinkels waarbij ik denk.. "Wie verzint dit? iemand die een enorme hekel heeft aan dikke mensen?"

Het leek me leuk om hier eens een topic over te openen en te kijken of jullie ook grote maten outfits hebben gezien waarbij je echt denkt "Dat trek ik nog niet aan als ik de badkamer ga schrobben."

To trapt af.. http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0613190002.html <-- Link kopieren, anders krijg je de startpagina
Artikelnummer 0613190002
anoniem_6400a85f1cc15 wijzigde dit bericht op 20-06-2018 22:33
8.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
20-06-2018 23:59
Victoria Secret mode doet er ook veel moeite voor om het een ieder naar de zin te maken:

Afbeelding
Dat is kristin van buzzfeed ladylike. Leuke vrouw, leuke onderwerpen en een lekkere dosis humor.
Alle reacties Link kopieren
Dana schreef:
21-06-2018 00:00
Dat vind ik van deze broek.
https://www.ullapopken.nl/model/broek/7 ... cs3=709944
Afgrijselijk model, ik heb nog nooit iemand gezien bij wie ik zoiets mooi vond staan. In welke maat dan ook.

Maar misschien is het wel precies de broek die jij bedoelde met het ruimvallende model waar je al zo lang naar op zoek bent.

Smaken verschillen gewoon echt. Die ballonjurk zou mij niet mooi staan, maar ik vind 'm helemaal niet lelijk en kan me best mensen voorstaan bij wie ik hem wel mooi zou vinden.
Ja dat is hem :rofl:
Heerlijke broek voor de zomer. De zwarte vind ik minder maar die groene zou ik graag willen hebben.
impala wijzigde dit bericht op 21-06-2018 00:10
4.83% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland zie je nog veel te veel van die vormeloze, kleurloze tenten op grote maten afdelingen. Ik snap echt niet waarom er niet meer gewone leuke kleding gemaakt kan worden.

In Spanje heb je complete winkels van Mango voor grote maten. (In NL hebben ze een slechts een paar items online te koop). Het is zeker niet allemaal mijn smaak wat daar hangt, maar het is ten minste wel kleding die met enige fantasie ontworpen is.

Voor een tent kan ik ook naar de kampeerwinkel gaan.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-06-2018 00:03
Ja dat is hem :rofl:
Heerlijke broek voor de zomer.
:rofl: Ach, over een poosje kan jij je hart weer ophalen omdat wijde broekspijpen en strakke tops dan weer in de mode komen. Ik moet juist gaan hamsteren nu, voor als het silhouet wat ik mooi vind weer jarenlang nergens te krijgen is. :rofl:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
20-06-2018 23:18
44/46 is toch zeker plussize. Niet elke plussizer heeft nou eenmaal maar 58.
Als je heel lang bent, dan is 44 niet per se plus-sized. Ben je 1m55 dan wel.

Ik begrijp ook niet dat modemerken altijd maar lijken te denken dat je tenten moet dragen als je wat dikker bent. Ik heb elke maat wel gehad zowat, maar wil mijn kleding graag met model en vorm en gewoon een beetje aansluitend. Ik heb toen ik echt nog een stuk dikker was één keer Ulla Popken bezocht en ben er hardgillend weer uitgerend. Ik ben ook nog eens klein, ik kon zwemmen in de dingen daar :P
Gelukkig zit ik weer in de normale maten, dat maakt het toch wat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-06-2018 23:51
Nee het gaat om kleding die er niet uitziet.
Je achilleshiel zit je beoordelingsvermogen in de weg.
Lees de topictitel anders nog een keer.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-06-2018 00:21
Lees de topictitel anders nog een keer.
Gedaan. Verandert niks.
.
Alle reacties Link kopieren
Bij Ulla vind ik trouwens wel de zwemkleding fijn. Een van de weinige merken met goede ondersteuning in zwemkleding voor mijn niet zo hele kleine borsten :P
Alle reacties Link kopieren
Het probleem met grotere maten is vaak dat het gemaakt word naar een model maat 36 en gewoon vergroot. Vooral bij mannen shirts zie je dat goed
Afbeelding
Om de ruimte te krijgen die nodig is word het hele patroon verbreed. Helaas krijg je dan aan de onderkant te veel stof waardoor het bol gaat staan, optrekt en plooit aan de zijkant. Met een paar coupenaden en een ander model ziet het er wel hetzelfde uit maar zit het stukken beter .

Ook bij dames kleding valt dit me vaak op. Te brede schouders om de buste te kunnen creëren, armsgaten die te strak of juist te wijd zijn. Plooien en stof over waar je dat niet wil
Je kunt geen patroon gewoon vergroten, dat zit nooit mooi. Het patroon moet speciaal gemaakt worden en daar hangt een prijskaartje aan helaas.
Daarom doen ze vaak van die tenten. Dat zijn al zakken dus valt het slechte patroon niet op :)
Ik maak graag zelf kleding en dat vinden een aantal vriendinnen erg prettig :D
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-06-2018 00:23
Gedaan. Verandert niks.
Nee, dat begreep ik inmiddels.
Dat 'grote maten' jou niks zegt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn de decolleté's meestal veel te groot.
Grotere maten gaan meestal blijkbaar gepaard met cup F, minimaal.
Die kunnen mijn B/C-tjes niet vullen, waardoor het decolleté tot mijn navel komt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
21-06-2018 00:24
Het probleem met grotere maten is vaak dat het gemaakt word naar een model maat 36 en gewoon vergroot. Vooral bij mannen shirts zie je dat goed
Afbeelding
Om de ruimte te krijgen die nodig is word het hele patroon verbreed. Helaas krijg je dan aan de onderkant te veel stof...
Ik heb liever dat ze die shirts gewoon wat langer maken. Hangbuiken die onder shirts uit piepen is nou niet mijn favoriete uitzicht.
Ben het wel met je eens dat confectiekleding de meeste mensen toch net niet goed zit. Laat zelf regelmatig coupenaden verplaatsen of maken. Als ik dit niet zou doen dan zou ik echt geen taille overhouden.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-06-2018 00:27
Bij mij zijn de decolleté's meestal veel te groot.
Grotere maten gaan meestal blijkbaar gepaard met cup F, minimaal.
Die kunnen mijn B/C-tjes niet vullen, waardoor het decolleté tot mijn navel komt.
Ik moe(s)t soms juist uitwijken naar grotere maten, omdat mijn borsten niet in reguliere jasjes en blouses enzo passen. Ze zouden van elk kledingstuk eigenlijk gewoon verschillende modellen moeten maken. Voor lange mensen, kleine mensen, mensen met brede heupen of wel of geen borsten.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop veel bij Ulla, vind dat vaak echt leuk.
Hoewel ik nu, een paar maten slanker, minder van Ulla pas, omdat de lengte van shirts en tunieken aangepast is aan de maat. Kleinere maat, dus korter. Nu is ineens veel van hun bovenkleding te kort voor mij.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
21-06-2018 00:31
Ik moe(s)t soms juist uitwijken naar grotere maten, omdat mijn borsten niet in reguliere jasjes en blouses enzo passen. Ze zouden van elk kledingstuk eigenlijk gewoon verschillende modellen moeten maken. Voor lange mensen, kleine mensen, mensen met brede heupen of wel of geen borsten.
Dan kost een kledingstuk vijf keer zoveel. Koop jij het dan nog?
Er is kleding in alle soorten en modellen, je moet gewoon goed zoeken naar iets dat bij jouw lichaamsvorm past. De een heeft meer keus dan de ander, maar er is voor iedereen wel iets passends te vinden.
impala wijzigde dit bericht op 21-06-2018 00:34
0.40% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-06-2018 00:27
Bij mij zijn de decolleté's meestal veel te groot.
Grotere maten gaan meestal blijkbaar gepaard met cup F, minimaal.
Die kunnen mijn B/C-tjes niet vullen, waardoor het decolleté tot mijn navel komt.
Echt? een F-cup betekent dat je gezellig 2 a 3 maten groter mag gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
21-06-2018 00:31
Ik moe(s)t soms juist uitwijken naar grotere maten, omdat mijn borsten niet in reguliere jasjes en blouses enzo passen. Ze zouden van elk kledingstuk eigenlijk gewoon verschillende modellen moeten maken. Voor lange mensen, kleine mensen, mensen met brede heupen of wel of geen borsten.
Ja, zelfde probleem.
Zo is mijn buik dikker dan de rest. Als ik een broek neem die goed zit bij mijn buik slobberen de pijpen rond mijn benen. Neem ik een broek waarvan de pijpen mooi zitten, dan kan de knoop en rits niet dicht.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Maar jij bent lang toch, Solo ?
Kan me voorstellen dat het dan heel anders staat dan bij kleine mensen. Zelfs toen ik het qua breedte pastte was het echt geen gezicht, omdat alles gemaakt leek te zijn voor lange mensen. Ik verzoop echt in de stof. Alsof alleen lang en dik samengaat ofzo.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
21-06-2018 00:34
Maar jij bent lang toch, Solo ?
Kan me voorstellen dat het dan heel anders staat dan bij kleine mensen. Zelfs toen ik het qua breedte pastte was het echt geen gezicht, omdat alles gemaakt leek te zijn voor lange mensen. Ik verzoop echt in de stof. Alsof alleen lang en dik samengaat ofzo.
Haha, terwijl ik juist allemaal te korte kleren vond, alsof lange mensen niet ook dik kunnen zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-06-2018 00:34
Ja, zelfde probleem.
Zo is mijn buik dikker dan de rest. Als ik een broek neem die goed zit bij mijn buik slobberen de pijpen rond mijn benen. Neem ik een broek waarvan de pijpen mooi zitten, dan kan de knoop en rits niet dicht.
Ja irritant.
Ik laat heel veel kleding vermaken. Sowieso moet er altijd een stuk van de mouwen af of van de broekspijpen. Soms laat ik ook een coupenaadje zetten of een stukje schouder innemen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-06-2018 00:35
Haha, terwijl ik juist allemaal te korte kleren vond, alsof lange mensen niet ook dik kunnen zijn.
Haha zo zie je maar, elk lijf zijn eigen problemen!
Solomio schreef:
21-06-2018 00:25
Nee, dat begreep ik inmiddels.
Dat 'grote maten' jou niks zegt.
Dat zegt mij ook niets. Ik zeg gerust over mezelf dat ik een grote maat heb. Waarom ook niet? Heb er geen enkele moeite mee dat te erkennen. Heb je er moeite met je postuur? Valt me nl. vaak op dat mensen die moeite hebben met het woord grotematenmode, erg ontevreden of onzeker zijn over hun postuur.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
21-06-2018 00:36
Ja irritant.
Ik laat heel veel kleding vermaken. Sowieso moet er altijd een stuk van de mouwen af of van de broekspijpen. Soms laat ik ook een coupenaadje zetten of een stukje schouder innemen ofzo.
Bij mij moet er altijd een stuk aan. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-06-2018 00:27
Bij mij zijn de decolleté's meestal veel te groot.
Grotere maten gaan meestal blijkbaar gepaard met cup F, minimaal.
Die kunnen mijn B/C-tjes niet vullen, waardoor het decolleté tot mijn navel komt.
Oh, daar kan ik me heel veel bij voorstellen. Ik heb dat andersom: een maat waarbij je schijnbaar geen borsten hoort te hebben. In tijden dat strakke tops in zijn moet ik uitwijken naar grotere maten, waarbij de schoudernaden op mijn ellebogen terechtkomen. @(
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-06-2018 00:34
Dan kost een kledingstuk vijf keer zoveel. Koop jij het dan nog?
Er is kleding in alle soorten en modellen, je moet gewoon goed zoeken naar iets dat bij jouw lichaamsvorm past. De een heeft meer keus dan de ander, maar er is voor iedereen wel iets passends te vinden.

Als ik iets echt mooi vind en de pasvorm en kwaliteit is goed, ben ik niet te beroerd om ervoor te betalen.
Maar eens hoor, dat je met goed zoeken iets vindt. Ik heb in elke maat altijd wel in leuke kleding gelopen volgens mij. Maar het is toch makkelijker als je een gewone maat hebt of slank bent. Toen ik nog plus size droeg ben ik toch echt maffe dingen tegengekomen!
Voordeel is dat ik klein ben, waardoor je zelfs met een maat meer al snel bij gewone winkels terecht kunt. De meeste merken hebben tegenwoordig wel 44 of 46 in de collectie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven