Mode & Beauty alle pijlers

Grote maten mode waarin je niet over straat kan

20-06-2018 22:25 601 berichten
Ik draag een wat grotere kledingmaat en regelmatig kom ik outfits tegen op webwinkels waarbij ik denk.. "Wie verzint dit? iemand die een enorme hekel heeft aan dikke mensen?"

Het leek me leuk om hier eens een topic over te openen en te kijken of jullie ook grote maten outfits hebben gezien waarbij je echt denkt "Dat trek ik nog niet aan als ik de badkamer ga schrobben."

To trapt af.. http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0613190002.html <-- Link kopieren, anders krijg je de startpagina
Artikelnummer 0613190002
anoniem_6400a85f1cc15 wijzigde dit bericht op 20-06-2018 22:33
8.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
20-06-2018 22:36
Deze?
Afbeelding
Deze dus? Ik ga er maar even vanuit.

Dit type kleding is momenteel nogal hip en persoonlijk vind ik deze hobbezakken helemaal niemand flatteren. En dat heeft in mijn ogen weinig te maken met vormen, gewicht en lengte. Meer met het vormloze model en de veelal saaiheid in kleuren die dus enorm hip zijn, de winkels hangen ermee vol van maat 32 tot 56..
enn wijzigde dit bericht op 20-06-2018 23:09
12.54% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
ouwewijsneus schreef:
20-06-2018 22:45
maar m'n vriendinnen dragen het toch ook :facepalm:

Afbeelding
Zo'n post dus. Heeft niks te maken met slechte mode, maar alles met uitlachen. Echt heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-06-2018 23:04
Ik vind het sowieso naar dat er zo op uiterlijk beoordeeld wordt en over dikke(re) mensen nog een beetje erger.

En wat is groter dan regulier?
Ik draag altijd groter dan regulier, want zelfs toen ik nog überslank was had ik maat 44.

Ga toch knikkeren.
Nog nooit last van gehad. Heb vanwege mijn voorgevel regelmatig een maat 44 of 46 en ik krijg vaak complimenten. Ook van dunne mensen, als je daar toch op wilt discrimineren.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
20-06-2018 23:06
Heb jij de blouse in kwestie gekocht misschien?

Doe niet zo sikkeneurig, wat ik al zei, het is niet gemeen of aanvallend bedoeld, ik vind dat iemand daar niet mee over straat kan, ik vind dat iemand daarin voor paal loopt, dat is mijn mening. Dat kan je ook een beetje luchtig opvatten.
Nee, dat kan ik niet.
Het afgeven op uiterlijk zal mij blijven irriteren.
Het is zo goedkoop jezelf omhoog duwen ten koste van anderen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dus je mag als dikkerd niet zeggen dat je bepaalde kleding voor ‘een maatje meer’ (kots) lelijk vindt? Bijzonder.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
20-06-2018 22:39
Die jurk zou met ceintuur hartstikke leuk kunnen zijn. Maar deze combi is inderdaad werkelijk afschuwelijk.
Ik heb het idee dat deze knappe dame zich hier heel prettig in voelt.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
20-06-2018 23:07
Nog nooit last van gehad. Heb vanwege mijn voorgevel regelmatig een maat 44 of 46 en ik krijg vaak complimenten. Ook van dunne mensen, als je daar toch op wilt discrimineren.
Maat 44 of 46. De plaatjes die hier geplakt worden gaan over grotere maten hoor, tenzij je 1,50 m. bent.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
patatjedubbelmayo schreef:
20-06-2018 23:09
Dus je mag als dikkerd niet zeggen dat je bepaalde kleding voor ‘een maatje meer’ (kots) lelijk vindt? Bijzonder.
Wat mij betreft wel maar het heeft niets met dik/dun zijn te maken, en wel met ontwerpers die imho bagger produceren. Maar ja, mode is het.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Allemachtig zeg, het gaat om kleding. Niet on wie erin zit.
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
20-06-2018 23:11
Allemachtig zeg, het gaat om kleding. Niet on wie erin zit.
Bij die post die ik net aanhaalde ging het wel degelijk om wie erin zat. Hahaha, hihihi.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
20-06-2018 23:11
Wat mij betreft wel maar het heeft niets met dik/dun zijn te maken, en wel met ontwerpers die imho bagger produceren. Maar ja, mode is het.
Precies dat. Ik vind dat je ook na je 16e in n broek met gaten over straat kan. Ziet er niet uit. Maar ja, mode.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
patatjedubbelmayo schreef:
20-06-2018 23:09
Dus je mag als dikkerd niet zeggen dat je bepaalde kleding voor ‘een maatje meer’ (kots) lelijk vindt? Bijzonder.
Ik vind dat je sowieso niet mag zeggen dat je ergens niet in over straat kunt.
Dat het je eigen smaak niet is, alla, maar het afgeven op mensen die het wel (willen) dragen is zo minnetjes.

Daarbij: hoe groter je maat hoe minder keus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-06-2018 23:12
Bij die post die ik net aanhaalde ging het wel degelijk om wie erin zat. Hahaha, hihihi.
En hoeveel van dergelijke Posts zijn er in dit topic?
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
20-06-2018 23:12
Precies dat. Ik vind dat je ook na je 16e in n broek met gaten over straat kan. Ziet er niet uit. Maar ja, mode.
Ik vind eigenlijk dat iedereen dat lekker zelf moet weten.

En wat die grote maten-mode betreft: ik ben inderdaad blij dat ik inmiddels weer uit de grote maten ben want foei, wat een narigheid kwam ik tegen op die afdelingen. Maar als iemand anders het wel leuk vindt om die dingen aan te trekken ben ik wel de laatste om daar wat van te vinden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-06-2018 23:15
Ik vind eigenlijk dat iedereen dat lekker zelf moet weten.

En wat die grote maten-mode betreft: ik ben inderdaad blij dat ik inmiddels weer uit de grote maten ben want foei, wat een narigheid kwam ik tegen op die afdelingen. Maar als iemand anders het wel leuk vindt om die dingen aan te trekken ben ik wel de laatste om daar wat van te vinden hoor.
Ik kom van m'n leven niet uit de grote maten. Dat is pas sneu.
Schijnt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-06-2018 23:11
Maat 44 of 46. De plaatjes die hier geplakt worden gaan over grotere maten hoor, tenzij je 1,50 m. bent.
44/46 is toch zeker plussize. Niet elke plussizer heeft nou eenmaal maar 58.
Solomio schreef:
20-06-2018 23:17
Ik kom van m'n leven niet uit de grote maten. Dat is pas sneu.
Schijnt.
Je klinkt in elk geval niet alsof je lekker in je vel zit, dat vind ik jammer, oprecht.
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
20-06-2018 23:18
44/46 is toch zeker plussize. Niet elke plussizer heeft nou eenmaal maar 58.
Klopt.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
patatjedubbelmayo schreef:
20-06-2018 23:11
Allemachtig zeg, het gaat om kleding. Niet on wie erin zit.
Dit. Ik lees het eerlijk gezegd vooral als baggertopic tegenover de modeontwerpers die in sommige gevallen wel heel duidelijk geen moeite wilden doen....
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
20-06-2018 23:20
Je klinkt in elk geval niet alsof je lekker in je vel zit, dat vind ik jammer, oprecht.
Eens. Zo zonde. Wat je bouw ook is, het is niet fijn als je niet goed in je lijf zit.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
20-06-2018 23:06
Ik vraag me altijd af of de ontwerper denkt dat wij dikke mevrouwen onze kleding maar gelijk als tafelkleedje gebruiken? Of als tent?

Vreselijk die eeuwige lappen en lagen die wij schijnbaar moeten dragen...
En het is nog ontzettend duur ook. Ik snap dat ik meer moet betalen, want meer stof.maar af en toe...

Gelukkig is het de afgelopen paar jaar wat beter geworden. Helaas zijn er veel M&S winkels weg en is collectie niet zo leuk meer.
Ik kan me het enigszins nog wel voorstellen want als ik me een opgeblazen varken voel draag ik ook liever een wijdere blouse /shirt /broek en het zal vast lekker zitten. En als je het aan hebt lijkt het voor mijn gevoel het vet te verhullen.
Lijkt hé want dat is natuurlijk niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ceci schreef:
20-06-2018 23:20
Dit. Ik lees het eerlijk gezegd vooral als baggertopic tegenover de modeontwerpers die in sommige gevallen wel heel duidelijk geen moeite wilden doen....
Ja.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Solomio schreef:
20-06-2018 23:17
Ik kom van m'n leven niet uit de grote maten. Dat is pas sneu.
Schijnt.
Och. Ik vind niet zo gauw iets sneu.
Alle reacties Link kopieren
Ceci schreef:
20-06-2018 23:20
Dit. Ik lees het eerlijk gezegd vooral als baggertopic tegenover de modeontwerpers die in sommige gevallen wel heel duidelijk geen moeite wilden doen....
En het idee dat je lijf vetrol moet verbergen, dat gelul over probleemzones. Zo praat je mensen in n allesverhullende hobbezak. Zonde. Geniet van je lijf.
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
20-06-2018 23:20
Je klinkt in elk geval niet alsof je lekker in je vel zit, dat vind ik jammer, oprecht.
Dat zie je dan verkeerd: ik zit juist weer prima in mijn vel, met een maat of 5 minder.
Maar nog steeds grote maat, hoewel je dat aan mij niet ziet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven