Haar afgeschoren wat nu?
maandag 31 januari 2011 om 19:30
Ik ben kaal.
Ik ben marokkaanse en heb (had) lang krullend vol haar. Het was heel extreem droog en pluizerig. Mijn vriendin deed het altijd chemisch relaxen en het zag er mooi uit. Ze zou het bij mij doen.
Zij in mijn haar smeren. Het moest een half uur intrekken. Ik zei nog is het normaal dat het zo prikt, op het pijnelijke af, ze zei hoort er allemaal bij.
Tot ze na een half uur mijn haar ging wassen. Er kwamen steeds meer haren af. Ik heb gehuild en geschreeuwd toen ik mezelf in de spiegel zag. Mijn haar was alles voor me. De stukjes die over waren was echt lelijk. Verbrand, verschroeid haar. Ik besloot het maar af te scheren. Heeft mijn vriendin toen voor me gedaan. Met een petje naar huis.
Toen ik thuiskwam en mijn pet afdeed viel mijn moeder bijna flauw.
Ik draag nu een hoofddoek omdat ik niet zo naar buiten durf. Ik doe er een opgerolde sok in en daar draai ik een knot mee zo lijkt het alsof ik haar heb.
Alleen haat ik het, iedereen doet anders tegen me, terwijl ik zelf niet eens moslim ben.
Weet iemand hoe mijn haar snel gaat groeien en wat ik er aan kan doen? Iets van haarverlening of wat voor tips dan ook.
Ik ben marokkaanse en heb (had) lang krullend vol haar. Het was heel extreem droog en pluizerig. Mijn vriendin deed het altijd chemisch relaxen en het zag er mooi uit. Ze zou het bij mij doen.
Zij in mijn haar smeren. Het moest een half uur intrekken. Ik zei nog is het normaal dat het zo prikt, op het pijnelijke af, ze zei hoort er allemaal bij.
Tot ze na een half uur mijn haar ging wassen. Er kwamen steeds meer haren af. Ik heb gehuild en geschreeuwd toen ik mezelf in de spiegel zag. Mijn haar was alles voor me. De stukjes die over waren was echt lelijk. Verbrand, verschroeid haar. Ik besloot het maar af te scheren. Heeft mijn vriendin toen voor me gedaan. Met een petje naar huis.
Toen ik thuiskwam en mijn pet afdeed viel mijn moeder bijna flauw.
Ik draag nu een hoofddoek omdat ik niet zo naar buiten durf. Ik doe er een opgerolde sok in en daar draai ik een knot mee zo lijkt het alsof ik haar heb.
Alleen haat ik het, iedereen doet anders tegen me, terwijl ik zelf niet eens moslim ben.
Weet iemand hoe mijn haar snel gaat groeien en wat ik er aan kan doen? Iets van haarverlening of wat voor tips dan ook.
maandag 31 januari 2011 om 19:32
Niks aan te doen, maar het zal best snel groeien en je krijgt er supergezond haar voor terug!
Mijn moeder moest dat vroeger doen, zodat ze er gezonder haar voor terug kreeg.
Komt dus allemaal goed, kost alleen tijd.
Het scheelt dat je moslim bent.
Alleen zou ik die sok niet doen, hoor.
Ik zou er geen extensions later in doen, is toch weer schadelijk en zonde.
Mijn moeder moest dat vroeger doen, zodat ze er gezonder haar voor terug kreeg.
Komt dus allemaal goed, kost alleen tijd.
Het scheelt dat je moslim bent.
Alleen zou ik die sok niet doen, hoor.
Ik zou er geen extensions later in doen, is toch weer schadelijk en zonde.
maandag 31 januari 2011 om 19:32
Jeetje wat erg, ik vrees dat er weinig anders opzit dan of je hoofddoek blijven dragen, of een pruik aanschaffen tot het weer enigszins op lengte is. Overigens kan heel kort ook heel mooi en vrouwelijk staan. Hoofdhaar groeit ongeveer 1 cm per maand.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
maandag 31 januari 2011 om 19:36
mijn zus heeft et ook gehad, de helft van haar haar kwijt.... en wat er nog zat was net spaghetti. Ben bang dat je er niets aan kunt doe behalve de hoofddoeken en zodra het iets lengte heeft een leuk kort kapsel doen. heeft sylvie Meis wat mij betreft goed gedaan wat uiterlijk betreft.(ik weet zij was ziek maar bedoel dat het haar goed staat)
liefs fener
liefs fener
maandag 31 januari 2011 om 19:40
quote:MEFS schreef op 31 januari 2011 @ 19:35:
Het groeit snellen dan je denkt, echt. Over een paar dagen lijkt het op Sydney o'connor.
en die eet dan zeker gestoffeerd vlees
Sorry TO, voor offtopic.
Mijn haar groeit altijd vrij snel. Ik hoop dat je snel weer wat haar hebt. Ook een korte coupe kan erg leuk zijn!
Het groeit snellen dan je denkt, echt. Over een paar dagen lijkt het op Sydney o'connor.
en die eet dan zeker gestoffeerd vlees
Sorry TO, voor offtopic.
Mijn haar groeit altijd vrij snel. Ik hoop dat je snel weer wat haar hebt. Ook een korte coupe kan erg leuk zijn!
maandag 31 januari 2011 om 19:46
wat erg voor je!!! Als je mazzel hebt groeit je haar 2 cm per maand (haar groeit 1 tot 2 cm per maand) en dan gaat 't best snel. Wat dat betreft is het jammer dat je geen moslim bent want met een hoofddoek lopen zonder dat je 't uit religieuze overweging doet is natuurlijk niet zo. Snap wel 't idee met de sok. Zou ik ook doen! Of een pruik aanschaffen...
maandag 31 januari 2011 om 20:11
Erg meid, ik voel met je mee.
Een grote troost; haar groeit best snel. Helemaal als je vitamine B complex slikt. Het groeit bij mij serieus 1,5 cm per maand. Dus wanhoop niet. Ik vind je oplossing met hoofddoek en nepknot wel goed, maar als je je er niet fijn bij voelt lijkt het me ook lastig. Troost je met de gedachte dat je er gezond en mooi haar voor terug krijgt.
Een grote troost; haar groeit best snel. Helemaal als je vitamine B complex slikt. Het groeit bij mij serieus 1,5 cm per maand. Dus wanhoop niet. Ik vind je oplossing met hoofddoek en nepknot wel goed, maar als je je er niet fijn bij voelt lijkt het me ook lastig. Troost je met de gedachte dat je er gezond en mooi haar voor terug krijgt.
maandag 31 januari 2011 om 20:15
quote:Sylphide75 schreef op 31 januari 2011 @ 20:11:
mijn haar groeit 2cm. per maand en daar slik ik niks voor.
groeisnelheid, dikte, hoeveelheid, kleur, maximale lengte enz. zijn allemaal genetisch bepaald.
pillen e.d. hebben daar geen invloed op.
groeisnelheid, dikte, hoeveelheid, kleur, maximale lengte enz. zijn allemaal genetisch bepaald.
pillen e.d. hebben daar geen invloed op.
maandag 31 januari 2011 om 20:44
quote:danivo schreef op 31 januari 2011 @ 20:15:
[...]
pillen e.d. hebben daar geen invloed op.En als je krullen hebt zoals ik schiet het helemaal niet op, want dan krult alles weer op.
[...]
pillen e.d. hebben daar geen invloed op.En als je krullen hebt zoals ik schiet het helemaal niet op, want dan krult alles weer op.