Mode & Beauty alle pijlers

Haar blonderen bij kapper vraag?

22-11-2018 15:08 28 berichten
Heb van mezelf lichtbruin/donkerblond haar met plaatselijk een soort goudblonde kleur wat ook wel rood lijkt

Nou heb ik mijn haar laten blonderen dus niet laten ontkleuren en na een week terug gegaan want vond het niet licht genoeg.
Zo gezegd zo gedaan.
kapper had dit weer met een soort highlights gedaan en vooral op de stukken die ik te donker vond of die niet waren gedaan.

Nou vroeg ik de kapsters, steeds drie verschillende die met mijn haar bezig waren of ik niet kon kiezen uit een bepaalde kleur blond.
Dit kon volgens hen niet omdat het afhankelijk van het blondeer poeder is en wat het op jouw haar doet en hoelang je t laat intrekken, dus hoe langer hoe lichter.

Prima echter is het niet de kleur blond die ik wilde.

Waarom kan ik niet voor een bepaalde kleur kiezen die dan zo ongeveer op mijn haar komt na een of andere behandeling?
Dus na ontkleuren bv?

Hoe doen ze dat dan bij anderen?

Mijn haar werd aangeraden om met zo'n blond shampoo vd kapper te wassen bv, ook gedaan echter wordt het nog steeds gelig of zie de rode goed er weer doorheen wat ik niet wil.

Graag advies?

De kleur die ik graag zou willen is vrij licht en koel zonder warme (rode) ondertoon.
Toch komt deze kleur na verloop van tijd in mijn geblondeerde haar (terug).
Alle reacties Link kopieren
Een kapper heeft ervoor geleerd, zij heeft dus vaak gelijk. Twijfel je aan haar expertise, dan ga je naar een andere kapper. Zoek op internet een kapper die goed is in kleuren en hier ook echt extreem goed in is.

Dat het geel/rood blijft komt omdat je een warme ondertoon hebt, dat heb ik ook. Dat krijg je er ook niet uit met een simpele kleuring of shampoo. Ga dus naar een andere kapper.
Je haar is wel degelijk geblondeerd. Je kunt het blond laten verven (als je eigen haar niet super donker is) of laten blonderen met blondeerpoeder. Daar kun je lichter mee bereiken, omdat het pigment verwijdert. Of vernietigt, net hoe je het bekijkt.
Blonderen wordt bijna nooit direct de gewenste kleur, waardoor er eigenlijk altijd een soort toner overheen moet.
Heel raar van je kapper dat je niet kon kiezen. Ook bij blonderen moet je toch weten waar je klant naartoe wil? Je kan toch niet zeggen 'we flatsen er blondering op en dan zien we wel waar we uitkomen '.
Slechte kapper dus in mijn ogen.
Te geel betekent dat de blondering het haar niet licht genoeg heeft gemaakt. Maar dat zou dus vrij eenvoudig op te lossen zijn met een toner. Als het echt by far niet licht genoeg is, opnieuw blonderen.
als het niet gaat over of het lichtblond genoeg is maar over de kleurtoon, dan kun je zelf aan de slag met een spoeling om een koeler effect te krijgen of te houden... even experimenteren dus daarmee (begin wel met een lok aan de onderkant zou ik zeggen)
Lorem Ipsum
Ik denk dat je naar een niet zo'n heel dure kapper bent geweest?
Mijn kapper doet na het blonderen altijd een toner om de gewenste 'tone' aan het haar te geven.

Wassen met een silver shampoo geeft goed effect op high lights. Bij natuurhaar heb ik altijd het idee dat het net iets minder goed werkt. Ik gebruik Fudge Care Clean Blond Violet Toning Shampoo en Conditioner. Van andere silver shampoos wordt mijn haar heel droog, maar deze werkt heel goed en verzorgt ook!
anoniem_193413 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 15:40
0.53% gewijzigd
Silence is golden. Duct tape is silver.
Volgens mij klopt het dat je met blondeerpoeder niet echt kan kiezen nee. Het ontkleurt je haar en dan met een toner kan je het een andere kleurtoon geven. Maar het klopt dat je niet een kleur kan kiezen en die laten verven. Het hangt er vanaf hoe erg je haar oplicht.
Bedankt voor jullie reacties.

Het is overigens wel geblondeerd en niet ontkleurd heb ik begrepen.

Ontkleuren wilde ze niet doen omdat dit nog slechter zou zijn?
Weet niet of met een ontkleuring wel t gewenste resultaat kan worden behaald dan of had ze na de blondering wel de gewenste kleur eroverheen kunnen verven?
Aha het heet toner zoals ik nu lees hier.

Ben naar zo'n bekende kapper keten geweest.
Kom er al jaren.
Was honderd zoveel kwijt inclusief knippen
missmisery schreef:
22-11-2018 15:38
Ik denk dat je naar een niet zo'n heel dure kapper bent geweest?
Mijn kapper doet na het blonderen altijd een toner om de gewenste 'tone' aan het haar te geven.

Wassen met een silver shampoo geeft goed effect op high lights. Bij natuurhaar heb ik altijd het idee dat het net iets minder goed werkt. Ik gebruik Fudge Care Clean Blond Violet Toning Shampoo en Conditioner. Van andere silver shampoos wordt mijn haar heel droog, maar deze werkt heel goed en verzorgt ook!
Bedankt voor de tip.
Zoek nog steeds een shampoo en crème spoeling tegen de droogheid van het geblondeerde haar.
Toevallig pas mijn haar weer laten blonderen en ik heb dit besproken met mijn kapper. Zij vertelde me dat je het verven van haren moet vergelijken met waterverf op gekleurd papier. De kleur van het haar dat geverfd gaat worden, heeft invloed op de uiteindelijke kleur.
Een goede kapper probeert dus heel goed te achterhalen wat de klant wil en geeft ook aan wat de klant kan verwachten. Niet alles is haalbaar op elk haar. Wanneer je haar een hele warme ondertoon heeft, moet de kapper anders handelen om het asblond te krijgen dan iemand met een koelere ondertoon. Een goede kapper weet uit ervaring wat haar doet wanneer het geverfd wordt, maar sommige dingen blijven verrassen. Haarverf is iets anders dan latex op een witte muur smeren.
Ik heb kort haar en dan ontkleurt mijn kapper wel, maar bij lang haar dat al wat droger is is het niet aan te bevelen. Dus misschien dat jouw haar met ontkleuring wel de kleur was geworden die jij wenste, maar was je haar dat in te slechte conditie voor.
turquasi schreef:
22-11-2018 15:36
als het niet gaat over of het lichtblond genoeg is maar over de kleurtoon, dan kun je zelf aan de slag met een spoeling om een koeler effect te krijgen of te houden... even experimenteren dus daarmee (begin wel met een lok aan de onderkant zou ik zeggen)
Eerlijk gezegd durf ik dit niet zo goed.
Donkerder verven en met een spoeling thuis heb ik vaker gedaan maar omdat blond altijd zo riskant schijnt te zijn heb ik me er nog niet aan gewaagd.
Donna1971 schreef:
22-11-2018 15:51
Bedankt voor jullie reacties.

Het is overigens wel geblondeerd en niet ontkleurd heb ik begrepen.
Dat is hetzelfde.
neem een zilveren toner (of lichtpaarse of een lichtblauwe), tegenwoordig te koop bij de kruidvat zelfs... meng die met wat conditioner of een haarmasker en laat vijf tot tien minuten intrekken, eventueel de tint aanpassen naar intenser (dus minder conditioner bij het mengen gebruiken) zo doe ik het
al laat ik het ook gerust langer zitten trouwens
Lorem Ipsum
Jufjoke schreef:
22-11-2018 16:13
Dat is hetzelfde.
Heh, kapster zei dat dit verschillend is??

Snap er nou niks meer van.
ninanoname schreef:
22-11-2018 16:06
Toevallig pas mijn haar weer laten blonderen en ik heb dit besproken met mijn kapper. Zij vertelde me dat je het verven van haren moet vergelijken met waterverf op gekleurd papier. De kleur van het haar dat geverfd gaat worden, heeft invloed op de uiteindelijke kleur.
Een goede kapper probeert dus heel goed te achterhalen wat de klant wil en geeft ook aan wat de klant kan verwachten. Niet alles is haalbaar op elk haar. Wanneer je haar een hele warme ondertoon heeft, moet de kapper anders handelen om het asblond te krijgen dan iemand met een koelere ondertoon. Een goede kapper weet uit ervaring wat haar doet wanneer het geverfd wordt, maar sommige dingen blijven verrassen. Haarverf is iets anders dan latex op een witte muur smeren.
Ik heb kort haar en dan ontkleurt mijn kapper wel, maar bij lang haar dat al wat droger is is het niet aan te bevelen. Dus misschien dat jouw haar met ontkleuring wel de kleur was geworden die jij wenste, maar was je haar dat in te slechte conditie voor.
Duidelijke uitleg, dankjewel!
turquasi schreef:
22-11-2018 16:47
neem een zilveren toner (of lichtpaarse of een lichtblauwe), tegenwoordig te koop bij de kruidvat zelfs... meng die met wat conditioner of een haarmasker en laat vijf tot tien minuten intrekken, eventueel de tint aanpassen naar intenser (dus minder conditioner bij het mengen gebruiken) zo doe ik het
al laat ik het ook gerust langer zitten trouwens
Ga me even inlezen wat dan een paarse/blauwe toner is.
Ken alleen maar blonde haar verf uit winkels.

Hoeveel conditioner is dan veilig?
50/50/ bv?
Die paarse toner haalt het gele uit je haar en dan krijg je een koele blonde kleur.
Donna1971 schreef:
22-11-2018 20:07
Heh, kapster zei dat dit verschillend is??

Snap er nou niks meer van.
Je hebt verf (bruin, zwart, rood, whatever ) en die is er dus ok in blondtinten. Maar dat kan maar een beperkt aantal tinten lichter dan je eigen kleur. Als je haar al geverfd is, kan verf het sowieso niet lichter maken. Daarnaast heb je blondering /ontkleuring. Dat kleurt niet in, maar verwijdert pigment uit je haar. Natuurlijk pigment, maar ook kunstmatig pigment. Daar kun je dus meer mee/ lichter mee gaan dan met verf. Alleen heeft het daarna eigenlijk altijd een kleurcorrectie nodig. Wat overblijft aan pigment kan vaak wat gelig zijn. Hoe langer je de blondering laat zitten, hoe minder geel er overblijft.
joh veilig bestaat niet hoor, dan moet je helemaal niks doen

gewoon maar eens wat proberen ga je niet dood van, als je bang bent dan doe je toch 30/70.

in ieder geval een pluk haar had ik gezegd, voor je je hoofd onder smeert met blauw
Lorem Ipsum
Ik gebruik vaak die blauwe shampoo van Guhl, werkt prima voor mij. Daarna inderdaad wel een goede conditioner nodig, want geblondeerd haar voelt erg droog.
Als ik mijn haar geblondeerd heb was ik het echt veel en veel minder dan wanneer het licht gekleurd is, of gewoon naturel.
Het wordt bij mij gewoon niet vet en ik smeer er toch elke dag van alles in om het omhoog te houden.
Bedankt wederom weer!

Ga eerdaags weer naar de kapper.

En is een toner bij de kapper nou ook wel een spoeling?
Of is dit kleurloos in de zin dat er niet uit bepaalde kleuren blond in dit geval kan worden gekozen?
Dames, ben naar de kapper geweest en helaas niet wat ik ervan hoopte.
Het is niet blond genoeg.

Het is nu niet meer geel of oranje, dat wel.
Vroeg om een licht blonde kleur en het is nu middel blond.

Er is geblondeerd op de uitgroei met folie, dus plukken.
En daarna is er een toner overheen gegaan.

Wel een heel stuk eraf, lange bob lengte, had het heel lang eerst en ben tevreden over de lengte en t model.

Maarrr niet blond genoeg, wilde zo'n licht blonde kleur grotendeels.
Net zoiets als in de parfum reclame van dolce gabana ' the only one' waarin die blonde vrouw het liedje Quando Quando zingt...
Misschien weet iemand wat ik bedoel.
Upje :daisy:

Nav gister naar de kapper geweest.
Heb ik m'n voorlaatste berichtje erover geschreven, niet tevreden jammer genoeg.
Donna, misschien is wat jij wil gewoon niet met jouw haar te bereiken. De kapper heeft er zo te lezen wel alles aan gedaan.
Het was misschien slim van haar geweest als ze je heel goed had uitgelegd wat er wel en niet mogelijk is met jouw haar.
ninanoname schreef:
24-11-2018 13:49
Donna, misschien is wat jij wil gewoon niet met jouw haar te bereiken. De kapper heeft er zo te lezen wel alles aan gedaan.
Het was misschien slim van haar geweest als ze je heel goed had uitgelegd wat er wel en niet mogelijk is met jouw haar.
Hmm wat ik dan niet begrijp waarom.het bij anderen wel gaat.
Zelfs bij mensen met zwart haar enz?

Had ze de reeds geblondeerde plukken ook niet opnieuw moeten doen?
Daar zit nu alleen een toner overheen.

Of had ik mijn hele haar moeten laten blonderen ipv plukken en dit langer laten intrekken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven