Mode & Beauty alle pijlers

Haar blonderen

07-07-2020 15:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort aan de voorkant van mijn haar 2 blonde plukken geverfd/geblondeerd nu zijn die plukken wel wat minder stevig en de rest met spoeling bruin. Nu wil ik helemaal blond gaan maar ben bang dat mijn haar afbreekt. Mijn kapper zegt dat het wel kan maar goed over moet nadenken. Iemand ervaring met blonderen? Ik heb sinds vandaag een bob lijn geknipt dus alles is weer lekker gezond. Maar ben bang dat alles afbreekt en straks een kort pittig kapsel krijg wat totaal niet de bedoeling is.
Iemand advies of ervaring? Hoor het graag bedankt alvast!
Andere kapper zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Als bij iedereen die zijn/haar haar blondeert, het haar afbreekt, zou niemand zijn/haar haar blonderen. :idee:

Als je in een keer van bruin naar blond gaat moet je haar meestal gebleekt worden. Als dat niet goed gebeurt, kan je haar inderdaad afbreken. Laat het sowieso door een goede kapper doen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
07-07-2020 16:01
Als bij iedereen die zijn/haar haar blondeert, het haar afbreekt, zou niemand zijn/haar haar blonderen. :idee:

Als je in een keer van bruin naar blond gaat moet je haar meestal gebleekt worden. Als dat niet goed gebeurt, kan je haar inderdaad afbreken. Laat het sowieso door een goede kapper doen.

Oké, ja heb je wel gelijk in! Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo doe je niet gewoon high lights elke keer? Wordt het ook steeds blonder en hoef je het niet in 1x te doen.
Alle reacties Link kopieren
Voltooid schreef:
07-07-2020 16:04
Hoezo doe je niet gewoon high lights elke keer? Wordt het ook steeds blonder en hoef je het niet in 1x te doen.
Dat zou niet uitzien zeiden ze met wat ik nu heb. :cry:
Naar de kapper! Mijn ervaring is dat het daar vaak wel goed gaat. Maar natuurlijk is het slecht voor je haar, dat is nu eenmaal zo. Hou rekening met een lang kappersbezoek.
Mocht je het zelf willen doen, kijk dan een paar bleach-fail filmpjes met Brad Mundo. Dan ga je snel naar de kapper toe🤣
Alle reacties Link kopieren
tantetilly schreef:
07-07-2020 16:25
Naar de kapper! Mijn ervaring is dat het daar vaak wel goed gaat. Maar natuurlijk is het slecht voor je haar, dat is nu eenmaal zo. Hou rekening met een lang kappersbezoek.
Mocht je het zelf willen doen, kijk dan een paar bleach-fail filmpjes met Brad Mundo. Dan ga je snel naar de kapper toe🤣

Ik ga het wel bij de kapper doen maar. Is er iets wat je kan doen om de schade te beperken ?
Als je het gewoon goed verzorgt dan breekt je haar echt niet zomaar af hoor.
Wat is je haarkleur en welke kleur blond wil je?

Ik ben gegaan van heel donkerbruin haar (met steeds meer grijs...) naar nu lichtblond.

Mee begonnen ergens eind 2018.

Grootste "probleem" was de warmte uit mijn haar krijgen. Nu bijna zo goed als weg en een koele lichte kleur.

Goede kapper is echt een eis. Vooral ook eentje die aangeeft wat wel en niet kan. En ook nee kan zeggen als een klant iets wil wat (nog)niet mogelijk is.

Het kan echt wel veel tijd (en geld) kosten maar het is afhankelijk van wat je wil.
Tegengeluid, na lang blonderen brak mijn haar inderdaad af, maar dat was echt pas na jaren.
Aan de andere kant, eenmaal geblondeerd moet je de uitgroei vaak bijwerken als je van jezelf donker bent, vond ik persoonlijk steeds hindelijker worden want uitgroei ga je na 3 weken al zien.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
07-07-2020 16:57
Wat is je haarkleur en welke kleur blond wil je?

Ik ben gegaan van heel donkerbruin haar (met steeds meer grijs...) naar nu lichtblond.

Mee begonnen ergens eind 2018.

Grootste "probleem" was de warmte uit mijn haar krijgen. Nu bijna zo goed als weg en een koele lichte kleur.

Goede kapper is echt een eis. Vooral ook eentje die aangeeft wat wel en niet kan.

Het kan echt wel veel tijd (en geld) kosten maar het is afhankelijk van wat je wil.

Van nature ben ik beetje rossig. Vind het lastig want weet niet of mijn kapper het wel kan. Ze zeggen kunnen het doen maar weten niet hoe het uit zal gaan pakken. Dus weet niet zo goed wat ik nu moet. Ook zeggen ze ja je haar zal breken etc. Dus werd terug naar huis gestuurd om er nog goed over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
07-07-2020 16:59
Tegengeluid, na lang blonderen brak mijn haar inderdaad af, maar dat was echt pas na jaren.
Aan de andere kant, eenmaal geblondeerd moet je de uitgroei vaak bijwerken als je van jezelf donker bent, vond ik persoonlijk steeds hindelijker worden want uitgroei ga je na 3 weken al zien.
Ben van mezelf rossig blond dus gelukkig niet zwart of iets dat de uitgroei zal opvallen.
Labeltje123 schreef:
07-07-2020 17:00
Van nature ben ik beetje rossig. Vind het lastig want weet niet of mijn kapper het wel kan. Ze zeggen kunnen het doen maar weten niet hoe het uit zal gaan pakken. Dus weet niet zo goed wat ik nu moet. Ook zeggen ze ja je haar zal breken etc. Dus werd terug naar huis gestuurd om er nog goed over na te denken.
Als je het echt wil, dan een andere kapper zoeken.

Je bent al licht van jezelf dus ik ga er niet vanuit dat het zo lang als bij mij gaat duren :-D
Alle reacties Link kopieren
Als je haar gezond is moet het kunnen. Ik deed het gewoon zelf, maar eerlijk is eerlijk: Het is een keertje oranje geworden en ook een keertje wat groenig. Dus als je het zelf doet, houd er rekening mee dat het kan mislukken en zorg voor back up. Dat wil zeggen: koop meteen een verf in een donkerder tint dan het blond zodat je het in geval van nood meteen weer opnieuw kunt kleuren.

Het gaat ook vaak zat gewoon goed. Maar het ligt aan de verf die er al inzit, aan je eigen kleur en aan hoe gezond je haar is.Ga anders naar een kapperswinkel en laat je adviseren.

Overigens netjes en eerlijk van je kapper om je vooraf te vertellen dat het tegen kan vallen.
ceylon wijzigde dit bericht op 07-07-2020 17:23
0.23% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
1x is genoeg.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
haar verven etc niet aan beginnen ook niet gaan knoeien met allerlei haar verzorging producten is heel slecht voor je haar.
Ik heb mijn haar hier mee totaal vernield.

Mijn dochter gebruikt alleen maar een goede shampoo ( L'oreal ) en ze heeft me een pracht van een bos haar waar ik jaloers op ben.


https://www.mupload.nl/img/wz265q.46.14.jpeg
anoniem_395880 wijzigde dit bericht op 07-07-2020 19:49
Reden: link
6.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al vaker topics gelezen van mensen die hun haar hebben laten blonderen en na een paar weken al weer wat anders willen. En aangezien blonderen echt wel een aanslag op je haar is, lijkt me hierover nadenken helemaal geen slecht advies van je kapper. Want als je binnen een paar maanden weer een donkerdere kleur wil, is je haar wel al beschadigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven