Mode & Beauty alle pijlers

haar in mijn nek :-(

30-05-2011 14:18 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
ja, ik heb haar in mijn nek. Mijn haarlijn loopt aan de achterkant in een streep over mijn ruggengraat tot echt op mijn rug, zeg maar het eind vd deze tattoo.

en voorbij het randje van haar shirt hier

Het is gewoon een soort streep haar langs mijn wervels. Hoofdhaarachtig, een cm of 4-5 lang en donkerblond. Vroeger had ik het niet zo erg, maar ik heb het idee dat het met de mirena erger is geworden. Op de middelbare school maakte eens iemand er een opmerking over en toen heb ik jarenlang met mijn haar los gelopen. Nu doe ik dat niet meer hoor, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Het is lastig te bekijken uiteraard, maar in mijn herinnering liep het toen niet zover door en was het niet zoveel/zolang als het nu is.

Een kort kapsel zoals hieronder zou ik dus niet snel proberen, dan moeten ze niet alleen mijn nek, maar ook mijn rug meescheren

Maar goed:

Iemand enig idee of dit "vrij normaal" is? Is het haar te laseren en wordt het mogelijk vergoed? Anders denk ik erover om het maar eens te harsen.
joh, ik heb een wijnvlek in mijn nek die erg zichtbaar is als ik mijn haar opgestoken draag. Maar dat weerhoudt me er echt niet van.

Ik denk dat wat jij beschrijft niet abnormaal is, ik zie het wel vaker, maar niet dat het zo ver doorloopt. Laten harsen zal volgens mij best een goed optie zijn
Liever haar in je nek dan onder je neus...
quote:Lucifer1983 schreef op 30 mei 2011 @ 14:27:

Liever haar in je nek dan onder je neus...Dat heb ik ook de laatste jaren al meer dan me lief is , daar gaat ontharingscrème op.
ik heb zo;n beetje overal waar het voor mannen normaal is haren van 1-2 cm. die pikzwart zijn.... (achterop bovenbenen, hele rug vol haar(welliswaar nog niet zo donker maar het word steeds erger..) schijnt ook normaal te zijn, maar ik ben een tijdje van hormonen af geweest en volgens vriend was het toen heel wat minder, nu mirena en het is meer terug dan eerst..

helaas, niets aan te doen behalve scheren en veel sparen voor evt behandeling.
Het lijkt me vervelend, zeker omdat je er zelf niet goed bij kan, als je het weg wil halen.

Je zou naar een turkse kapper kunnen gaan en vragen of ze het met zo'n draadje weg willen halen.
Heb je ook op andere plekken meer haargroei dan een vrouw gemiddeld heeft? Bovenlip, onderbuik en dergelijke? Kan zeker te maken hebben met hormonen. Als het je echt dwars zit kan je een afspraak maken met de dokter, haarverwijdering kan bij overmaat vergoed worden. Hoewel het natuurlijk niet iets is om je voor te schamen
Ik ben redelijk harig inderdaad voor iemand met blond/donkerblond hoofdhaar en geen Turkse oid roots. Ik heb geen haar op mijn buik, maar wel een ruimuitwapperde bikinilijn, wat haartjes rond mijn tepels (iew) die ik eruit trek zodra ik ze zie en op mijn bovenbenen wordt weghalen de laatste jaren ook wel noodzakelijk, aan de achterzijde krijg ik ook zwarte haren daar. Mijn armhaar is wel veel, maar blond, dus ik laat dat zo.

Het is allemaal niet ernstig genoeg voor een arts, maar met meer oestrogenen zoals door de pil en nuvaring daar ging het qua haar wel beter op dan de mirena. Maar goed, zo'n mirena is wel uitermate handig en ik heb niet zoveel opties qua betrouwbare middelen die ik niet dagelijks hoef te slikken over. Koperspiraal vind ik niet betrouwbaar genoeg.

En ik dacht dat laserbehandling bij overbeharing buiten het gezicht niet (deels) vergoed werd? Daarom twijfelde ik of je nek bij je gezicht hoort of niet?
Dat hebben heel veel mensen, niet druk over maken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 30 mei 2011 @ 14:41:

Dat hebben heel veel mensen, niet druk over maken.

Precies.

Je bent je er juist aan gaan storen, omdat 1 iemand er ooit eens iets van gezegd heeft. Laat gewoon gaan jou. Het hoort bij je.

Voor de rest tepel, snor kun je electrisch epileren. Maar met het oog op de zomer, zou ik zeker voor je snor wachten tot de donkere wintermaanden, (dit ivm pigmentvlekken door zon).
quote:Lucifer1983 schreef op 30 mei 2011 @ 14:46:

[...]

Precies.

Je bent je er juist aan gaan storen, omdat 1 iemand er ooit eens iets van gezegd heeft. Laat gewoon gaan jou. Het hoort bij je.

Voor de rest tepel, snor kun je electrisch epileren. Maar met het oog op de zomer, zou ik zeker voor je snor wachten tot de donkere wintermaanden, (dit ivm pigmentvlekken door zon).Ik maak me er ook niet zo druk om hoor. maar wilde weten of andere mensen het ook hebben. Ik heb er jaren niet aan gedacht totdat ik een foto zag van een fotoshoot waarbij het zichtbaar was en ik wel erg schrok van de zichtbaarheid. En ik frummel graag aan mijn nekhaar achter de computer zoals sommige mannen aan hun braadhaar draaien.... Maar goed, het hoort er niet helemaal te zitten.... Die andere haren heb ik wel redelijk onder controle met harsen en andere ontharingsmethodes. En ik ben er zeker niet dagelijks mee bezig gelukkig. Eens per 2-3 weken alles harsen vind ik wel te doen. Maar het blijft altijd een hoop werk, je bent zo een hele avond kwijt aan dat stomme haar en dan heb je ook nog ingegroeide haren en bultjes. Maar ja, met andere methodes heb ik dat nog erger.
Ik zit me suf te kijken naar die foto's, geen haar te bekennen.
quote:Cateautje schreef op 30 mei 2011 @ 14:50:

Ik zit me suf te kijken naar die foto's, geen haar te bekennen.het is ook niet TO op de foto
Ik zou wel stoppen met frummelen. Zo heb ik over de jaren ook mijn sikje gekweekt.
quote:Lucifer1983 schreef op 30 mei 2011 @ 14:55:

Ik zou wel stoppen met frummelen. Zo heb ik over de jaren ook mijn sikje gekweekt. OMG, dat klinkt niet goed
t kan altijd erger

quote:luna30v schreef op 30 mei 2011 @ 15:06:

t kan altijd erger

[afbeelding]

[afbeelding]

die eerste: OMG.......

Hoewel ik enige verwantschap voel met het tweede plaatje. Serieus. Zo erg is het niet, maar wel zoiets heb ik.
Als het je echt dwars zit, zou ik het harsen .. Dat kan een vriendin makkelijk en snel even voor je doen..

Maar ik vind eigenlijk ook dat het niets is om je zorgen over te maken ..
Ongeveer iets mee doen zoals Yolanthe gedaan zou hebben met haar voorhoofdshaargrens:

http://www.ad.nl/ad/nl/56 ... -aan-zich-sleutelen.dhtml

weg (laten) laseren?

geen idee wat en of zij dat gedaan heeft, maar raad vragen bij iemand die haar kan laseren of je hebt er zelf van die electrische apparaatjes voor of zo?

off idd eerst eens proberen te harsen

Als het in de weg zit gewoon proberen het toch te krijgen zoals je het hebben wilt. Leuk als je ook andere kapsel kan dragen en proberen. Lukt het niet dan is er ook geen ramp.
Wat grappig! Is me nooit opgevallen dat Yolanthe haar haargrens heeft aangepakt!

TO: vanuit de basisverzekering wordt ontharen van overmatig haar buiten het gezicht om niet vergoed. het kan zijn dat je aanvullende verzekering dekking biedt. Dat zou je natuurlijk even kunnen na vragen bij je verzekeringsmaatschappij.
quote:tandpasta schreef op 30 mei 2011 @ 18:22:

Wat grappig! Is me nooit opgevallen dat Yolanthe haar haargrens heeft aangepakt!

TO: vanuit de basisverzekering wordt ontharen van overmatig haar buiten het gezicht om niet vergoed. het kan zijn dat je aanvullende verzekering dekking biedt. Dat zou je natuurlijk even kunnen na vragen bij je verzekeringsmaatschappij.Ok, ik dacht misschien dat nek ook nog bij hoofd gerekend kan worden. Wat nu als je haar in hals hebt staan als vrouw? Wordt het dan wel vergoed? Het is wel je aangezicht, maar niet je gezicht zelf? (Godzijdank heb ik daar geen haar zitten)
Dat hebben heel veel mensen.
Mijn verzekering vergoed behandelingen in het gezicht zelf niet eens, en ik geloof dat mijn verzekeraar daarin niet de enige is. Van harsen betwijfel ik of het een goed idee is. Je krijgt dan toch korte stugge haartjes terug waar je je waarschijnlijk ook aan gaat ergeren.

Misschien kijken of je zelf IPL/laser behandelingen kan betalen? Ik had ook nekhaar dat te ver doorliep naar beneden waar ik me enorm aan ergerde. Ik heb dit denk ik een keer of drie of vier laten laseren en het is zo goed als weg. Of in ieder geval, zo gereduceerd dat ik me er niet meer aan kan storen.. :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven