Mode & Beauty alle pijlers

Haar na bevalling

09-09-2017 08:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is na de bevalling extreem gaan uitvallen. Nu na 10 maanden trek ik er nog steeds hele bossen uit. Nu is het nog wel dik, maar vooraan heb ik zeer irritante plukjes. Ze krullen op en staan recht omhoog. Ik zie er niet uit! Als ik het met de stijltang probeer te corrigeren wordt het niet beter. Iemand een idee hoe ik dit een beetje kan verdoezelen? Zeker als het heeft geregend loop ik echt voor paal. Help!
Ben je al naar de huisarts geweest ermee?

Verder met rust laten. Met de stijltang beschadig je je haar alleen maar meer waardoor het afbreekt.
Ik zou de stijltang achterwege laten, daarmee beschadig je je haren nog meer.
Meer haaruitval na een bevalling is normaal, maar als je teveel haren verliest en het duurt te lang dan zou ik wel langs de huisarts gaan.
Ik heb het ook gehad. Volgens verschillende kappers die ik daarna had, ligt het aan het veranderen van je hormonen. Ik heb er drie jaar over gedaan voor het weer een beetje normaal was :sigh:
Toen mijn haar zo uitviel heb ik het kort laten knippen
Tja het is nu ongeveer 2 cm aan de voorkant, zo kort wil ik het niet :). Hoop eigenlijk dat er een middeltje is wat het een beetje rustiger houdt. Nu staat het zo omhoog.
Voor de uitval ben ik niet zo bang. Snap niet dat ik nog haar heb, maar las inderdaad dat dat wel ok is.
Ja herkenbaar. Na de eerste had ik er een beetje last van. Na de 2de is het helemaal waardeloos.
Kapper zegt dat het vanzelf weer goed komt. Idd met hormonen te maken.

Geen stijltang of fohn gebruiken, maalt het alleen maar droger
Hier viel t ook met bossen tegelijk eruit na 6 maanden, en precies wat jij hebt had ik ook, die irritante kleine krullende nieuwe haartjes. Niks aan te doen helaas, ze zijn nu gelukkig weer zo lang dat ze niet meer zo krullen en ook redelijk bij mijn staart in te binden zijn.

Echter over een paar dagen uitgerekend van nummer 2, dus ik hou mijn hart alweer vast hoe het er over een paar maand weer uit ziet.
Herkenbaar, ik verlies mijn haar ook met bossen tegelijk. Ik lees even mee voor dat tovermiddel om de boel in bedwang te houden.
Ik heb destijds een pony laten knippen, omdat ik echt van die kale inhammen had. Nu 7 jaar later heb ik nog steeds van die plukjes, niet om je bang te maken maar dat dat altijd weer goed komt, dat is dus niet zo.
Ik ben goed twaalf maanden geleden bevallen en heb hetzelfde gehad als waar jij last van hebt. Het is nu een week of 6/7 dat de mega uitval over is. Maar ook overal korte haartjes die opnieuw groeien. Ik heb krullend haar dus gelukkig valt het de meeste mensen niet heel erg op, maar storend is het wel als je je haar vast wilt doen. Tijd is alles wat ons kan helpen ben jk bang ;-)
Geduld. Dat is het enige dat helpt.
Ik had er ook heel erg last van vanaf een half jaar na mijn bevalling. Advies van mijn kapper: haar iets korter laten knippen zodat het minder zwaar is en vitamine B gaan slikken. inmiddels (zoontje is 10 maanden) is het al veel minder. :-)
proudmama33 schreef:
09-09-2017 08:55
Ik heb het ook gehad. Volgens verschillende kappers die ik daarna had, ligt het aan het veranderen van je hormonen. Ik heb er drie jaar over gedaan voor het weer een beetje normaal was :sigh:
Klopt. Tijdens de zwangerschap verlies je onder invloed van de hormonen bijna geen haar. Je haar wordt veel voller. Maar na de bevalling vallen al die haren die je 9 maanden 'vast gehouden hebt' toch uit. Vandaar die hele bossen. En haren die uitvallen worden 'vervangen'. Vandaar die korte plukjes.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Toch maar even langs de kapper om te kijken of zij weten of er een gel/creme oid is wat het kan temmen o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven