Mode & Beauty alle pijlers

Haar ( oude vlecht) verkopen

03-05-2010 20:02 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder wees me er van de week op dat ik mijn oude vlecht ( van vroeger) nog bij hun had liggen. ze vroeg me wat ik er mee wilde doen. ik wist zelf helemaal niet meer dat ik die ouder vlecht nog had. Nu vertelde mijn moeder dat ik hier nog wel geld mee kon verdienen zodat andere mensen hier pruiken mee kunnen maken. alleen nu ben ik gaan speuren op internet maar word er niet echt wijzer van. Wel dat ik mijn haar kon doneren voor kinderen met kanker maar niet of je er ook nog geld voor kan krijgen. Is er iemand hier die me hierover wat meer kan vertellen?

groetjes annelie
Hoe oud is die vlecht dan? Ik dacht dat je alleen "vers" haar kan doneren/verkopen.

Ik zou trouwens voor het doneren gaan.

Misschien vind je hier

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=8660

meer info, ik heb niet alles gelezen.

Google is je vriend!
Wil je er dan perse geld voor krijgen?

Ik zou het gewoon doneren.
Dit ga je toch niet menen hoop ik?

Je kunt kinderen met kanker helpen, maar verdient liever een grijpstuiver aan een eeuwenoude vlecht...

Ben oprecht verbijsterd...
Je wil er geld mee verdienen???

Mijn buurvrouw heeft laatst haar lange haren af laten knippen en gedoneerd aan kinderen met kanker. Geweldig!!
Misschien heeft ze wel dringend geld nodig.

Sinds wanneer is het een schande om ergens geld voor te willen hebben? MP staat er vol mee. (met mensen die geld willen voor hun ouwe zooi, niet met ouwe vlechten )
Waarom zou je er ook een kankerpatient blij mee maken als je er geld voor kan krijgen
Er geld aan verdienen terwijl iemand anders met kanker er misschien deels een mooie pruik van kan krijgen?

Ik heb hier geen woorden voor....
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Ik vind het eigenlijk al bizar dat iemand een oude vlecht jarenlang bewaart
Als je nou had weggelaten dat je al iets had gevonden over donatie aan kankerpatientjes dan had ik je post nog wel serieus willen nemen. Maar nu zeg je eigenlijk: Fuck die zieken, ik wil poen!
Hee bedankt voor je snelle antwoord.

Ja die site had ik ook al gezien maar vind het zo jammer dat die berichten al zo verouderd zijn, vandaar mijn reactie hier.

Mijn haar is toen in 1989 in een doos gegaan en nog zo zacht en mooi glanzend. Maar ja een exper moet er maar over oordelen of het nog kan of niet.
Lijkt mij een mooi moment om het te doneren, je wist niet eens meer dat je het had. Maak er mensen blij mee!
zo jullie kunnen lekker onredelijk zijn. Ik wil mijn haar heel graag doneren maar mijn vraag hier was gewoon om te kijken of er ook andere mogelijkheden zijn. En inderdaad ik kan het geld erg goed gebruiken. Maar ben er wel achter dat ik het antwoord hier niet zal krijgen..zoek wel even verder!
quote:Ann81 schreef op 03 mei 2010 @ 20:13:

zo jullie kunnen lekker onredelijk zijn. Ik wil mijn haar heel graag doneren maar mijn vraag hier was gewoon om te kijken of er ook andere mogelijkheden zijn. En inderdaad ik kan het geld erg goed gebruiken. Maar ben er wel achter dat ik het antwoord hier niet zal krijgen..zoek wel even verder!

Je zegt dus dat je graag wil doneren, maar er liever 50 cent voor krijgt (meer zal het niet zijn dunkt me).

Ja, dan denk ik dat je beter ergens anders advies kunt vragen.
Als mensen er gewoon voor de lol feestpruiken mee willen maken, snap ik wel dat je er geld voor zou willen als dat toch kan...

Maar het feit dat jij ziet dat je haren kunt doneren voor pruiken voor kankerpatiënten en dat je dan denkt: "Goh, mja, ik zoek nog maar even verder..." vind ik onvoorstelbaar.

Goed, weer wat geleerd, dat bestaat dus ook.
gaan jullie nu ook iedereen die kleding wil verkopen aanvallen? Want dat had best gedoneerd kunnen worden aan Haïti.
Waarom zijn de reacties meteen onredelijk?

Volgens TO dan..

Iedereen wijst je dr op dat een goed doel belangrijker is dan (veel) geld ergens aan verdienen.
quote:Fiorah schreef op 03 mei 2010 @ 20:16:

Als mensen er gewoon voor de lol feestpruiken mee willen maken, snap ik wel dat je er geld voor zou willen als dat toch kan...

Maar het feit dat jij ziet dat je haren kunt doneren voor pruiken voor kankerpatiënten en dat je dan denkt: "Goh, mja, ik zoek nog maar even verder..." vind ik onvoorstelbaar.

Goed, weer wat geleerd, dat bestaat dus ook.

Dat bedoel ik.

Als de OP nou had bestaan uit "Ik heb nog een oude vlecht, kan ik dat ergens verkopen?" dan had ik nog wel geantwoord met: Ik zou het niet weten, sorry en succes.

Maar nu..
Ik vind de reacties ook nogal vijandig. Kijk eens op http://www.zoekertjes.net ... nge-vlecht-of-staart.html

Als ik mijn kleding goed kan verkopen doe ik dat ook hoor, ook al kan ik het ook aan het Leger des heils doneren.
quote:Starshine schreef op 03 mei 2010 @ 20:17:

gaan jullie nu ook iedereen die kleding wil verkopen aanvallen? Want dat had best gedoneerd kunnen worden aan Haïti.Uh dit is gevalletje appels met peren......
Oh ik vind dit echt heel erg... Bah!
Ik vind het eigenlijk best ranzig, een vlecht uit 1989. Heb je er al wel aan geroken?
quote:Silvy schreef op 03 mei 2010 @ 20:21:

[...]

Uh dit is gevalletje appels met peren......want?
quote:Jorina schreef op 03 mei 2010 @ 20:16:

[...]

Je zegt dus dat je graag wil doneren, maar er liever 50 cent voor krijgt (meer zal het niet zijn dunkt me).

Ja, dan denk ik dat je beter ergens anders advies kunt vragen.Als dat zo zou zijn waarom kunnen pruikenmakers-voor-mensen-met-kanker dan niet gewoon die anderhalve euro neerleggen om aan haar te komen, en moeten ze per se op andermans sentiment spelen?
Ja sorry allemaal ben wat onredelijk schaam schaam.

Heb ff een kort lontje op het moment en dat heb ik net tegen jullie geuit. Ik wil gewoon kijken wat de mogelijkheden zijn en verder ontdekken hoe dat allemaal in zijn werk gaat en daarvoor had ik eigenlijk jullie hulp nodig en die krijg ik ook...ondanks dat ik me zo stom gedraag( ben verder heel lief hoor).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven