Haar ritueel
donderdag 15 juni 2017 om 00:30
Mijn ritueel is het volgende:
- Voor ik douche kam ik mijn haar helemaal uit.
- Daarna was ik het met een anti roos shampoo (heel slecht, ik weet het. Maar mijn hoofdhuid kan helaas niet zonder)
- Na het uitspoelen doe ik er de oil & care 1 minuut masker van andrelon in en spoel deze netjes na een minuut weer uit met koud water.
- Ik rol mijn haar in de handdoek zodat het nog een beetje kan drogen en kam het daarna uit.
- verder laat ik het gewoon aan de lucht drogen
- Voor ik douche kam ik mijn haar helemaal uit.
- Daarna was ik het met een anti roos shampoo (heel slecht, ik weet het. Maar mijn hoofdhuid kan helaas niet zonder)
- Na het uitspoelen doe ik er de oil & care 1 minuut masker van andrelon in en spoel deze netjes na een minuut weer uit met koud water.
- Ik rol mijn haar in de handdoek zodat het nog een beetje kan drogen en kam het daarna uit.
- verder laat ik het gewoon aan de lucht drogen
donderdag 15 juni 2017 om 00:48
donderdag 15 juni 2017 om 00:56
- haar uitborstelen en insmeren met kokosolie (extra virgin) en laten zitten (minimaal 1 uur voor haar wassen)
- badderen, haar wassen met shampoo, dan conditioner, uitspoelen
- hydrodiel doek (of t-shirt) om de haren en proberen droog te knijpen.
- aangekleed, verf op, tanden gepoetst: eerst ontwarren met vingers en dan grove kam
- half flesje argan olie erin
Halverwege de dag al coupe Lion King dus altijd elastiek stand-by voor een vlecht.
- aangekleed, verf op, tanden gepoetst: eerst ontwarren met vingers en dan grove kam
Halverwege de dag al coupe Lion King dus altijd elastiek stand-by voor een vlecht.
donderdag 15 juni 2017 om 01:03
lemoos2 schreef: ↑15-06-2017 00:56- haar uitborstelen en insmeren met kokosolie (extra virgin) en laten zitten (minimaal 1 uur voor haar wassen)
Dit dus
donderdag 15 juni 2017 om 01:32
Vind dat altijd een beetje onverzorgdZalmsnipper schreef: ↑15-06-2017 00:48Even zien:
*Ik stap in de douche en maak mijn haar nat.
* Ik shampoo mijn haar met een willekeurig c-merk shampoo, wat maar voorhanden is
* Ik droog mijn haar wrijvend met een handdoek
Haar hangt in half natte slierten rond mijn gezicht. Ik stap in de auto om naar mijn werk te gaan.
donderdag 15 juni 2017 om 02:15
Ik was het met shampoo, conditioner in de punten, en dan fohn ik het laag voor laag droog. Dan zit het het mooist, het glanst dan ook heel erg. En bovendien merk ik anders dat mijn haar vaak vet opdroogt. Op mijn werk moet mijn haar vast, dus als ik het in knot of staart op laat drogen, dan zit het voor geen meter, is het aan het einde nog nat en ik heb ook echt het idee dat mijn haar dan vettig opdroogt.
donderdag 15 juni 2017 om 05:29
Ik was mijn haar eens per week met shampoo en cremespoeling van Elvive (beiden inmasseren en even in laten trekken voor het uitspoelen) en kam het na het wassen uit met een borstel. Overdag zit het meestal vast met een elastiekje in een warrige knot, en 's nachts altijd los.
Mijn kapper kan het nooit nalaten om enthousiast te melden dat mijn haar nog altijd in topconditie is, en de redenen daarvoor zijn volgens hem dat ik het niet te vaak was, ik het zelden droog föhn, ik geen troep in mijn haar smeer en ik mijn haar altijd minimaal 3 dagen niet was voordat ik het laat verven (3x per jaar).
Mijn kapper kan het nooit nalaten om enthousiast te melden dat mijn haar nog altijd in topconditie is, en de redenen daarvoor zijn volgens hem dat ik het niet te vaak was, ik het zelden droog föhn, ik geen troep in mijn haar smeer en ik mijn haar altijd minimaal 3 dagen niet was voordat ik het laat verven (3x per jaar).
donderdag 15 juni 2017 om 05:54
Ik was mijn haar met een shampoobar van Lush (Godiva shampoo&conditioner ineen).
Terwijl het nog nat is doe ik een beetje serum in de punten.
Wikkel een hydrofiel doek erom en laat dit ca 5 min zitten
Als ik haast heb föhn ik het droog, anders laat ik het aan de lucht drogen.
Heb ook jaaaaren vreselijk pluishaar gehad, maar sinds ik Lush gebruik gaat het veel beter!
Terwijl het nog nat is doe ik een beetje serum in de punten.
Wikkel een hydrofiel doek erom en laat dit ca 5 min zitten
Als ik haast heb föhn ik het droog, anders laat ik het aan de lucht drogen.
Heb ook jaaaaren vreselijk pluishaar gehad, maar sinds ik Lush gebruik gaat het veel beter!
donderdag 15 juni 2017 om 06:11
Ik kam mijn haar voor het douchen. Dan was ik het met zilvershampoo (want lichtblond haar) en zilvercremespoeling. Ik droog het met een handdoek en wikkel het dan in die handdoek om nog verder te drogen.
Dan smeer ik er luxe oil serum van Wella in (lekker veel door het haar) en dan fohn ik het laag voor laag droog met een ronde borstel. Soms knal ik de stijltang er door als ik geen zin in die borstel heb.
En op het eind nog wat arganolie in de puntjes.
Dan smeer ik er luxe oil serum van Wella in (lekker veel door het haar) en dan fohn ik het laag voor laag droog met een ronde borstel. Soms knal ik de stijltang er door als ik geen zin in die borstel heb.
En op het eind nog wat arganolie in de puntjes.
donderdag 15 juni 2017 om 08:07
Sommig haar is echt het beste af met er zo min mogelijk aan rommelen. Mijn haar zit het best als ik het eerst gewassen heb met shampoo, dan iets van een verzorgend leave-in product/ serum/ olie, dan aan de lucht laten drogen en er af en toe in knijpen/ omhoog duwen. Maar mijn haar kan ook prima zitten met alleen shampoo en aan de lucht laten drogen. Alleen heb ik bijna nooit zin in die natte slierten op mijn hoofd, dus meestal wordt het vastbinden of föhnen.
donderdag 15 juni 2017 om 08:41
Wassen met shampoo, meestal Nivea for men of Nivea volume.
Deppend drogen met handdoek en handdoek om mijn hoofd binden.
Haar los schudden en gaan ontbijten.
Na 10 minuten een beetje gel in mijn inmiddels droge haar.
Even laten drogen en dan in model borstelen.
Resultaat is een bosje pluizig dun haar maar as good as it gets.
Deppend drogen met handdoek en handdoek om mijn hoofd binden.
Haar los schudden en gaan ontbijten.
Na 10 minuten een beetje gel in mijn inmiddels droge haar.
Even laten drogen en dan in model borstelen.
Resultaat is een bosje pluizig dun haar maar as good as it gets.
donderdag 15 juni 2017 om 08:43
hoe doe jij dat met uitgroei dan?
Ik verf het elke vier weken
donderdag 15 juni 2017 om 09:31
Misschien moet je shampoo proberen zonder parabenen. Hoe meer de shampoo schuimt hoe slechter het voor je haar is. Je hoofdhuid droogt er van uit. Ik gebruik kappersmerk shampoo duur, maar wel goed voor mijn haar aangezien ik geverfd blond haar heb.
Ik was het met lauw water helpt ook wel en als je het föhnt met koude lucht eindigen. Goede spul voor je haar kopen geen chemische troep.
Ik was het met lauw water helpt ook wel en als je het föhnt met koude lucht eindigen. Goede spul voor je haar kopen geen chemische troep.
donderdag 15 juni 2017 om 09:51
Ik was mijn haar met shampoo.
Daarna conditioner, haarmasker.
Uitborstelen nat, anders pluist het te veel als het droog is en met nat haar doe ik 2, 3 keer op mijn handpalmen Coconut Oil Formula (HAARBALM CONDITIONER met Kokosolie en Olijfolie) van PALMER'S in mijn haar, naar voren gooien en knijpen maar. Ook wat onopvallend haarlak om de slag/ krullen in mijn haar te verstevigen.
Mooie bos haar van mijn lieve moeder gekregen.
Daarna conditioner, haarmasker.
Uitborstelen nat, anders pluist het te veel als het droog is en met nat haar doe ik 2, 3 keer op mijn handpalmen Coconut Oil Formula (HAARBALM CONDITIONER met Kokosolie en Olijfolie) van PALMER'S in mijn haar, naar voren gooien en knijpen maar. Ook wat onopvallend haarlak om de slag/ krullen in mijn haar te verstevigen.
Mooie bos haar van mijn lieve moeder gekregen.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
donderdag 15 juni 2017 om 10:26
Shampoo ( Aussies/Andrelon), conditioner ( goedkope met archanolie eigen merk kruidvat)
Daarna voorzichtig droogdeppen, met wrijven gaat het enorm pluizen.
Daarna met vingers in model brengen
na ontbijt ( dan is het al een beetje droog) beetje Etos Hair Creme Curl in het haar. Eventueel als het nodig is nog wat Andrelon oil and care erin
Ik gebruik dus altijd goedkoop spul, mijn krullen zitten altijd wel goed
Ik was mijn haar elke dag trouwens, fohnen doe ik nooit, dan krijg ik een pluizenbol
Kapper 1x per 6 of 7 weken, knippen en verven
( en vooral geen fohnen bij de kapper want dan zie ik er niet meer als mezelf uit)
Daarna voorzichtig droogdeppen, met wrijven gaat het enorm pluizen.
Daarna met vingers in model brengen
na ontbijt ( dan is het al een beetje droog) beetje Etos Hair Creme Curl in het haar. Eventueel als het nodig is nog wat Andrelon oil and care erin
Ik gebruik dus altijd goedkoop spul, mijn krullen zitten altijd wel goed
Ik was mijn haar elke dag trouwens, fohnen doe ik nooit, dan krijg ik een pluizenbol
Kapper 1x per 6 of 7 weken, knippen en verven
( en vooral geen fohnen bij de kapper want dan zie ik er niet meer als mezelf uit)
pearle wijzigde dit bericht op 15-06-2017 10:30
21.15% gewijzigd
donderdag 15 juni 2017 om 10:28
Ik heb heel fijn haar, maar ook relatief veel haar waardoor het al snel een pluizige warboel wordt. Ik weet niet zo goed wat ik hier aan kan doen, ik hou niet zo van troep in m'n haar dus ik ben eigenlijk op zoek naar iets waardoor het minder gaat pluizen maar niet zwaar wordt.
Wat ik nu doe:
- Ik was het met Andrelon Oil&Care
- Ik doe conditioner in de puntjes
- Ik borstel nat mijn haar uit
- Ik doe een beetje extraordinary oil in m'n (natte) haar
- Ik fohn het meestal niet (tenzij ik een afspraak heb op m'n werk).
Wat ik nu doe:
- Ik was het met Andrelon Oil&Care
- Ik doe conditioner in de puntjes
- Ik borstel nat mijn haar uit
- Ik doe een beetje extraordinary oil in m'n (natte) haar
- Ik fohn het meestal niet (tenzij ik een afspraak heb op m'n werk).
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
donderdag 15 juni 2017 om 10:31
Mijn tip is om vooral niet te veel te doen.
Ik kam mijn haar voorzichtig met een grove kam.
Eens per week was ik het met shampoo zonder parabenen en sulfaat. Misschien handig om die ook te gebruiken? Blijkbaar heeft je hoofd het nodig.
Conditioner gebruik ik alleen de laatste 2-3 weken voor ik naar de kapper ga, alleen een beetje in de puntjes.
Daarna laten drogen aan de lucht en weer voorzichtig kammen met een grove kam.
Ik kam mijn haar voorzichtig met een grove kam.
Eens per week was ik het met shampoo zonder parabenen en sulfaat. Misschien handig om die ook te gebruiken? Blijkbaar heeft je hoofd het nodig.
Conditioner gebruik ik alleen de laatste 2-3 weken voor ik naar de kapper ga, alleen een beetje in de puntjes.
Daarna laten drogen aan de lucht en weer voorzichtig kammen met een grove kam.
anoniem_636eb44e639c8 wijzigde dit bericht op 15-06-2017 10:37
14.13% gewijzigd
donderdag 15 juni 2017 om 10:34
Dan heb je voornamelijk heel goede genen.-NummerZoveel- schreef: ↑15-06-2017 05:29Ik was mijn haar eens per week met shampoo en cremespoeling van Elvive (beiden inmasseren en even in laten trekken voor het uitspoelen) en kam het na het wassen uit met een borstel. Overdag zit het meestal vast met een elastiekje in een warrige knot, en 's nachts altijd los.
Mijn haar is nooit in topconditie geweest, ondanks het feit dat ik het nooit stijl, föhn, verf of er troep in smeer.
donderdag 15 juni 2017 om 10:36
Ik kan mijn haar voor het douchen.
Ik was het met shampoo voor gekleurd haar (van Elvive, die rode flessen), volgens de kapper zijn die goed voor pluizig haar omdat het je schubben dichtmaakt ofzo.
Soms doe ik daarna cremespoeling, die laat ik even zitten tijdens het tandenpoetsen en spoel ik dan uit
Ik doe een handdoek om m'n haar terwijl ik me afdroog
Daarna doe ik er vier druppels (ik heb schouderlengte haar, dik) cacao olie van de Bodyshop in, dit knijp ik er goed in.
Dan steek ik het op met allemaal speldjes en laat het zo drogen (als ik thuis ben), als ik het 's avonds was leg ik een handdoek op mijn kussen en ga ik met natte haren slapen.
De shampoo voor gekleurd haar en de olie doen bij mij wonderen tegen het pluizige.
Ik was het met shampoo voor gekleurd haar (van Elvive, die rode flessen), volgens de kapper zijn die goed voor pluizig haar omdat het je schubben dichtmaakt ofzo.
Soms doe ik daarna cremespoeling, die laat ik even zitten tijdens het tandenpoetsen en spoel ik dan uit
Ik doe een handdoek om m'n haar terwijl ik me afdroog
Daarna doe ik er vier druppels (ik heb schouderlengte haar, dik) cacao olie van de Bodyshop in, dit knijp ik er goed in.
Dan steek ik het op met allemaal speldjes en laat het zo drogen (als ik thuis ben), als ik het 's avonds was leg ik een handdoek op mijn kussen en ga ik met natte haren slapen.
De shampoo voor gekleurd haar en de olie doen bij mij wonderen tegen het pluizige.
donderdag 15 juni 2017 om 15:08
Ik laat mijn haar altijd in 4 kleuren verven (1x donkerder en 3x lichter dan mijn eigen peper en zoutkleurtje). Dat doet de kapper dan met van die folietjes waarbij hij hele dunne plukjes per keer pakt, en ook laat hij nog iets van mijn eigen haarkleur over. Op die manier valt uitgroei veel minder op. Ik zit er wel 3 uur voor bij de kapper.
donderdag 15 juni 2017 om 15:09
Dat is ellendig. Maar hou je er dan maar aan vast dat het ongetwijfeld nog veel beroerder was geweest als je er wel nog van alles mee zou doen.
donderdag 15 juni 2017 om 15:14
Ik gebruik eigen merk van Kruidvat (krullen), zowel shampoo als conditioner, elke ochtend. Daarna een beetje mousse erin en föhnen. Ik kam mijn haar nooit, dan blijven de krullen sterker en pluizen niet.
Ik verf elke 4 a 6 weken. Merk wel dat na een week of vier het haar lijkt te gaan pluizen, verven gaat dit dan blijkbaar tegen. Verf mijn haar zelf, met Olia (of zoiets..)
Ik verf elke 4 a 6 weken. Merk wel dat na een week of vier het haar lijkt te gaan pluizen, verven gaat dit dan blijkbaar tegen. Verf mijn haar zelf, met Olia (of zoiets..)