Mode & Beauty alle pijlers

Haar verven

16-07-2020 14:40 28 berichten
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb kastanjebruin haar/donkerblond met een rossige gloed erover. Een tijdje geleden heb ik het geverfd om eens te kijken hoe het zou lijken zonder de warme gloed in mijn hair. Ik heb het middenbruin geverfd (4.0), maar mijn haar werd heel erg donker (bijna zwart). Daarna heb ik het licht goudbruin geverfd (5.2) , maar de kleur pakte mijn haar niet echt goed (te lichte kleuring?).

Ik zou mijn haar graag midden/donkerbruin willen verven met minder warmte in mijn haar. Zonder dat het een zwarte kleur krijgt. Heeft iemand advies? Of is het gewoon heel moeilijk om mijn soort haar te verven?

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er denk ik een soort highlights doorheen laten zetten om het wat op te lichten en dan misschien ook wat verschillende kleuren erdoor in de plukken? Is echt een kapper klusje. Snap wel dat het duurder is uiteraard. Ik ben voor knippen en highlights ongeveer €80 kwijt maar het oogt wel natuurlijker dan dat ik er zelf een pakje verf in gooi. Heb dan toch altijd weer spijt achteraf.
4.0 is echt veeel te donker voor de gemiddelde Nederlander. Ik zou kiezen voor een washout van het kruidvat om de kleur te verwijderen (is iets anders dan kleur/blondeer( en dan kiezen voor een koele bruintinten (met .1 er achter) of naturel tint .0 er achter. En dan niet donkerder dan kleurhoogte 6 (het eerste cijfer op het pakje). De meeste Nederlanders hebben kleurhoogte 7. Kin je ook doen. Is het dan te licht dan kan je naar 6. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Warme tonen zijn erg hardnekkig. Zelfs al zit de verf er wel mooi in, na een tijdje komt toch die warmte er weer doorheen (en dus die rode gloed). Of het slaat door en wordt een groene toon. Hier ervaringsdeskundige dus ik waag me nooit meer aan haarverf.

Zelfs de meest assige blonde tint (van de kapper) werd na een week alweer warm bij mij. Zilvershampoo moest een uur intrekken bij mij, funest voor je haar.
Donkerder verf werd bij mij ook direct donkerbruin-zwart.

Wat je kan doen is een toner over je haar bij de kapper. Maar dit zal je dan ook vaak moeten herhalen.

Om je donkere kleur wat te laten vervagen kun je het een paar keer wassen met head & shoulders, gewoon de original. Hiermee haal je al veel verf uit je haren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven