Mode & Beauty alle pijlers

Haar verven

16-07-2020 14:40 28 berichten
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb kastanjebruin haar/donkerblond met een rossige gloed erover. Een tijdje geleden heb ik het geverfd om eens te kijken hoe het zou lijken zonder de warme gloed in mijn hair. Ik heb het middenbruin geverfd (4.0), maar mijn haar werd heel erg donker (bijna zwart). Daarna heb ik het licht goudbruin geverfd (5.2) , maar de kleur pakte mijn haar niet echt goed (te lichte kleuring?).

Ik zou mijn haar graag midden/donkerbruin willen verven met minder warmte in mijn haar. Zonder dat het een zwarte kleur krijgt. Heeft iemand advies? Of is het gewoon heel moeilijk om mijn soort haar te verven?

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Als je van donker naar licht wil moet je bleken.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet moeilijk om jouw soort haar te verven zolang je maar weet waar je mee bezig bent.
Zoiets laat je best aan de professional over. Altijd als je’t mij vraagt.
Ik vind je wel heel moedig hoor, ik heb het lef daarvoor niet.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik kappersverf, dat is het belangrijkste. Je bent je haar enorm aan het frituren met drogisterij verf. Verder denk ik dat het trouwens sowieso een kappersklusje is. Donker haar moet gebleekt worden wil het lichter worden. Maar misschien is een toner voor koel bruin haar wel al genoeg voor jou. (Goudbruin is trouwens ook een warme kleur)
Zilvershampoo! Duurt effe maar dan krijg je wat je hebben wilt.
Sjulia schreef:
16-07-2020 14:46
Gebruik kappersverf, dat is het belangrijkste. Je bent je haar enorm aan het frituren met drogisterij verf. Verder denk ik dat het trouwens sowieso een kappersklusje is. Donker haar moet gebleekt worden wil het lichter worden. Maar misschien is een toner voor koel bruin haar wel al genoeg voor jou. (Goudbruin is trouwens ook een warme kleur)

Ik denk dat dat wel meevalt. Ik heb mijn haar 35 jaar zelf geverfd met Hennaplus Long lasting colours. Bleef in prima conditie.
Mijn kleur was moccabrown.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel erg van het knutselen met mijn haar wat vaak risico's met zich mee brengt.. Voor goede tips kun je dus echt beter bij de kapper zijn.

Maar, ik had ook mn haar zwart geverfd en wou weer terug naar donkerbruin. Ik heb een ontkleur behandeling gekocht bij de kruidvat en dit heeft wel wat geholpen. Is niet zo duur en minder slecht voor je haar dan bleekmiddel. Echter omdat ik mijn haar ooit rood had geverfd werd mn haar na onkleuren ook oranje, Maar door verven ging het wel uiteindelijk weg.
Alle reacties Link kopieren
Alice2706 schreef:
16-07-2020 14:50
Maar, ik had ook mn haar zwart geverfd en wou weer terug naar donkerbruin. Ik heb een ontkleur behandeling gekocht bij de kruidvat en dit heeft wel wat geholpen. Is niet zo duur en minder slecht voor je haar dan bleekmiddel. Echter omdat ik mijn haar ooit rood had geverfd werd mn haar na onkleuren ook oranje, Maar door verven ging het wel uiteindelijk weg.
Voor zover ik weet heb je voor alles wat lichter moet, bleekmiddel of ontkleuring (wat hetzelfde is) nodig.
Attraverso schreef:
16-07-2020 14:52
Voor zover ik weet heb je voor alles wat lichter moet, bleekmiddel of ontkleuring (wat hetzelfde is) nodig.

Of je moet net zo lang wachten tot de kleuring vanzelf vervaagd is (meestal na een maand of drie) en dan lichtere verf erover.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
16-07-2020 14:46
Gebruik kappersverf, dat is het belangrijkste. Je bent je haar enorm aan het frituren met drogisterij verf.
Dit verschilt per persoon denk ik. Ik verf mijn haar elke 3 weken al 9 jaar lang met de goedkoopste kruidvat haarverf en nog steeds is het super gezond (woorden van de kapper). Helaas is een bezoekje aan de kapper om te verven veels te duur...
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
16-07-2020 14:52
Voor zover ik weet heb je voor alles wat lichter moet, bleekmiddel of ontkleuring (wat hetzelfde is) nodig.
Jaa ontkleuring. Dat bedoelde ik ook :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Alice2706 schreef:
16-07-2020 14:53
Dit verschilt per persoon denk ik. Ik verf mijn haar elke 3 weken al 9 jaar lang met de goedkoopste kruidvat haarverf en nog steeds is het super gezond (woorden van de kapper). Helaas is een bezoekje aan de kapper om te verven veels te duur...
Je kan kappersverf ook bestellen online. Het heeft bij mij wel echt een wereld van verschil gemaakt qua gezondheid van het haar. Maar ik heb fijn haar, misschien is dat ook eerder geneigd beschadigd te raken.
Bedankt voor de reacties! Misschien kwam het nog niet goed naar voren, maar het gaat me er eigenlijk voornamelijk om dat het niet te donker wordt. Het is namelijk nu bijna zwart en dat lijkt, ondanks mijn donkere huid, niet echt. Kan het zijn dat het zo donker uitslaat doordat mijn beide ouders ook donkerbruin/zwart haar hebben (genetisch?)

Ik denk dat ik toch me eens een keer laat informeren door een kapper. Wil het eigenlijk zo hebben als vrouw hier op de foto met de tekst erbij 'From red to brunette' https://www.schwarzkopf.international/ ... hair.html

Zit wel warmte in, maar de echte rode gloed is eruit.
Alle reacties Link kopieren
Dit dus Afbeelding Dat is ook wel een vrij donkere kleur. Op deze foto schijnt ook bepaald licht waardoor sommige plukken lichter ogen.
Alle reacties Link kopieren
mijn ervaring is ook dat als je haar van nature een rode (dus warme)gloed heeft dit vrijwel altijd blijft terugkomen , welke kleur je het ook verft.
[quote=Sjulia post_id=31653876 time=1594905075 user_id=378048]
Dit dus
Ja! het lijkt me al niet om de foto te plaatsen :D

Welke kleur zou je dit geven?
Alle reacties Link kopieren
ejk1987 schreef:
16-07-2020 15:19
Je hebt nog niet genoeg berichten, je kan dus geen foto's plaatsen of berichten met foto's quoten. :)
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Het is warm bruin in ieder geval. Maar weetje, een kapper kan zoiets zoveel mooier. Bruin haar in 1 kleur maakt erg massief, saai. Meerdere tonen door elkaar heen is zoveel spannender en geeft meer dimensie. Op het voorbeeld is het ook niet helemaal 1 kleur. Ik raad echt de kapper aan.
Alle reacties Link kopieren
Dit effect krijg je nooit met je haar zelf in 1 kleur te verven. Dit zijn verschillende kleurschakeringen (en waarschijnlijk naturel).
Alle reacties Link kopieren
ik zou de eerste keer een bruine spoeling hebben genomen, maar goed dat moment ben je voorbij

nu 2 keer kleuren later ben je nog steeds donkerder dan je zou willen begrijp ik?

dan ontkleuren maar, niet blonderen maar de soort ontkleuring die alleen pigment uit je haar haalt dat door verven erin is gekomen

dan is het in het begin wat rossiger dan je wil maar goed dan kun je erna wel weer experimenteren met spoelingen
Lorem Ipsum
Je hebt eerst je haar in 4.0 geverfd. Dan kun je het daarna niet lichter verven.
Je kunt je haar ontkleuren:
https://www.kruidvat.nl/search?q=Color ... ype=manual

Dat verwijdert de verf en komt je eigen haarkleur eronder vandaan.
Dan zou je het in een andere tint kunnen verven. Kies altijd liever de lichtere kleur als je tussen 2 twijfelt.
Ik ben ook rossig van mezelf, en het kan best hoor! Probeer ten eerste goede verf te bestellen bij een webshop voor kappers - je kan dan ook zelf mengen. Je hebt blijkbaar ook moeite met je kleurhoogte bepalen. Misschien kun je eerst een keer bij de kapper laten verven - zij kunnen je ook advies geven over de kleurhoogte. Ik denk dat je met 4.0 te donker zit. Ik heb ongeveer deze haarkleur:

https://howtobearedhead.com/wp-content/ ... 2015-1.jpg

En verf meestal 8.0 of 7.0 (en dat is al iets dieper en donkerder dan ik van mezelf ben).

Ikzelf vind wella fijn en als ik deze verf thuis gebruik, is het minstens zo mooi als na een kappersbezoek:

https://www.wella.com/professional/nl-N ... -perfect#/

Maar ik moet wel zeggen dat ikzelf jaren professioneel heb laten verven voordat ik zelf ging experimenteren. Toen kende ik mijn haar goed en had ook veel opgepikt van de vele kappers waar ik in de loop der jaren geweest ben.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de kapper. Echt. Als je zelf verft krijg je een egaal hoofd en de dame op jouw plaatje heeft diverse kleurschakeringen.
Alle reacties Link kopieren
ejk1987 schreef:
16-07-2020 15:07
Bedankt voor de reacties! Misschien kwam het nog niet goed naar voren, maar het gaat me er eigenlijk voornamelijk om dat het niet te donker wordt. Het is namelijk nu bijna zwart en dat lijkt, ondanks mijn donkere huid, niet echt. Kan het zijn dat het zo donker uitslaat doordat mijn beide ouders ook donkerbruin/zwart haar hebben (genetisch?)

Ik denk dat ik toch me eens een keer laat informeren door een kapper. Wil het eigenlijk zo hebben als vrouw hier op de foto met de tekst erbij 'From red to brunette' https://www.schwarzkopf.international/ ... hair.html

Zit wel warmte in, maar de echte rode gloed is eruit.
4.0 is een hele donkere tint. Die lijkt idd bijna zwart. Zodra je zo donker bent zul je het inderdaad moeten ontkleuren om een lichtere kleur te kunnen behalen. Kruidvat heeft een niet heel schadelijk goedje wat de verf eruit haalt. Niet schrikken als het dan Oranje word. Kies voor een 5 of 6 tint om licht/middenbruin te bereiken en om het warme eruit te halen zou ik dan voor een askleur gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven