haarkleur twijfels.
woensdag 12 juni 2013 om 14:02
Hoi, ik heb nu al een jaar mijn haar rood en ik vind de kleur nog steeds heel mooi, alleen het probleem is dat mijn haar niet meer snel groeit en ongezond is. Ik ben van mezelf blond, maar ik vind dat niet mooi bij mezelf. Nu vraag ik me af welke verf gezonder zou kunnen zijn voor mijn haar of dat het mogelijk is om het te ontkleuren (het is semi-permanent).
De verf die ik nu gebruik is: schwartskopf Poly palette - robijnrood. Het is semi-permanent.
Iemand advies of tips??
De verf die ik nu gebruik is: schwartskopf Poly palette - robijnrood. Het is semi-permanent.
Iemand advies of tips??
woensdag 12 juni 2013 om 14:28
Ontkleuren; niet aan beginnen. Zeker niet wanneer je eigen haar al niet in de beste staat verkeert!
Bij de kapper en in de betere haarzaken vind je haarverven die minder schadelijk zijn voor het haar.
Vind je dat te duur? Ga dan op zoek naar een verzorgende haarkleuring zonder ammoniak.
L'Oréal Casting Crème Gloss bijvoorbeeld (ook een semi)
Bij de kapper en in de betere haarzaken vind je haarverven die minder schadelijk zijn voor het haar.
Vind je dat te duur? Ga dan op zoek naar een verzorgende haarkleuring zonder ammoniak.
L'Oréal Casting Crème Gloss bijvoorbeeld (ook een semi)
woensdag 12 juni 2013 om 15:07
Het schijnt dat die semi permanente haarverf eigenlijk gewoon permamnent is. Moest je iets mengen voordat je de verf aanbracht? Dan weet je zeker dat het permanent is.
Ik heb een keer een semi permanente verf bij de kapper laten doen, ging er dus mooi niet uit, dat was ook gewoon een verf!
Ontkleuren is sowieso geen goed idee als je haar nu al niet in een goede staat is.
Ik heb verder niet echt tips want er bestaat geen 'gezonde haarverf', haarverf is altijd beschadigend voor je haar en aangezien je je eigen haarkleur ook niet terugwilt zul je moeten blijven verven. Wellicht kun je een haarverf zonder ammoniak proberen.
Ik heb een keer een semi permanente verf bij de kapper laten doen, ging er dus mooi niet uit, dat was ook gewoon een verf!
Ontkleuren is sowieso geen goed idee als je haar nu al niet in een goede staat is.
Ik heb verder niet echt tips want er bestaat geen 'gezonde haarverf', haarverf is altijd beschadigend voor je haar en aangezien je je eigen haarkleur ook niet terugwilt zul je moeten blijven verven. Wellicht kun je een haarverf zonder ammoniak proberen.
woensdag 12 juni 2013 om 15:36
quote:liedwiebel schreef op 12 juni 2013 @ 14:22:
Ik weet zeker dat deze semi is. Op de verpakking staat dat hij 24 wasbeurten mee gaat.
Mijn punten splijten heel snel en het breekt snel af. Het is futloos en minder dik dan eerst.
Tijd om naar een kapper te gaan en de punten te laten knippen.
Die semi-verf houdt bij mij ook heel lang. Als je geen rood meer wilt kun je eigenlijk alleen maar donkerder gaan. En dan nog komt rood vaak er doorheen. Er zit dus niet veel anders op dan je door een kapper te laten adviseren.
*zegt degene die normaal gesproken álles zelf doet, inclusief ontkleuren*
Ik weet zeker dat deze semi is. Op de verpakking staat dat hij 24 wasbeurten mee gaat.
Mijn punten splijten heel snel en het breekt snel af. Het is futloos en minder dik dan eerst.
Tijd om naar een kapper te gaan en de punten te laten knippen.
Die semi-verf houdt bij mij ook heel lang. Als je geen rood meer wilt kun je eigenlijk alleen maar donkerder gaan. En dan nog komt rood vaak er doorheen. Er zit dus niet veel anders op dan je door een kapper te laten adviseren.
*zegt degene die normaal gesproken álles zelf doet, inclusief ontkleuren*