Mode & Beauty alle pijlers

Haaruitval en biotine

06-01-2021 14:29 44 berichten
Yep, ik haal strengen uit mijn hoofd als ik onder de douche sta waar ik steeds weer versteld van sta en ook in mijn borstel blijven veel meer haren achter dan de 100 per dag dat normaal is.
Nou slik ik al een tijdje biotine, want dat zou het allemaal verbeteren, maar daar merk ik niks van, de uitval wordt niet minder.
Weten jullie wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar je bent zelf ook niet bepaald duidelijk. Maar prima joh, het ligt aan je prutje.
Alle reacties Link kopieren
Bovendien trekt een dagcrème ook niet tot in je haarwortels. Hooguit in de eerste paar dode huidlaagjes. Daar zitten geen haarwortels. Geen enkele crème kan diep genoeg in je huid om de haarwortels binnen te dringen.
Wel via de haarschacht.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, als jij dat wil. (Vrij vertaald: nee, ook niet via de haar schacht. Dan zou je toch ook helemaal vollopen met water??)

Je reageert wel ongelooflijk eigenwijs voor iemand die advies vraagt.
En Google eens een rondje haaruitval redenen. (Bijna) Allemaal factoren van binnenuit. Ik heb ermee bij de dermatoloog gelopen dus heb er inmiddels ook wel wat ervaring in. Laat gewoon je vitamines testen, kan je vast ook telefonisch aanvragen bij de assistente als je dit verteld. Echt een kleine moeite. En dan heb je meer zekerheid.

https://www.haarstichting.nl/haaruitval
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 18:18
4.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-01-2021 18:01
Wat een waanzinnige toestand weer. Die troep trekt toch in de huid, net zoals dagcreme in je melis. Was dat niet zo dan hoefde je niets te smeren ook.
Nee je dagcreme komt niet voorbij het buitenste gedeelte van je opperhuid ondanks wat L’oreal je vertelt. En zeker niet zo diep in de huid als de haarwortel
Afbeelding
smulrol wijzigde dit bericht op 06-01-2021 18:58
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even prikken op ferritine en vitamine D.
gizzmo-returns schreef:
06-01-2021 18:16
En Google eens een rondje haaruitval redenen. (Bijna) Allemaal factoren van binnenuit. Ik heb ermee bij de dermatoloog gelopen dus heb er inmiddels ook wel wat ervaring in. Laat gewoon je vitamines testen, kan je vast ook telefonisch aanvragen bij de assistente als je dit verteld. Echt een kleine moeite. En dan heb je meer zekerheid.

https://www.haarstichting.nl/haaruitval
Dank Gizmo. Zal erover denken.
Haaruitval kun je niet van buitenaf oplossen. Dat is ofwel hormonaal, ofwel genetisch, ofwel gebrek aan voedingstoffen. Met pech een combinatie. Dat kan alleen een dermatoloog je vertellen. Overigens wordt meer dan 50% van de vrouwen gewoon kaal omdat ze ouder worden, net als mannen. Wel iets anders, er blijft wel haar zitten vaak, maar je kunt er doorheen kijken.

De kans is het grootst dat het je leeftijd en genen zijn. Middelen op je haar smeren heeft geen zin, dagcreme helpt hoogstens voor het vochtinbrengende maar je kunt geen voedingsstoffen in je haar of huis stoppen van buitenaf. Alle reclames willen overigens wel dat je dat gelooft uiteraard, maar het kan niet.
Thordïs schreef:
06-01-2021 18:46
Haaruitval kun je niet van buitenaf oplossen. Dat is ofwel hormonaal, ofwel genetisch, ofwel gebrek aan voedingstoffen. Met pech een combinatie. Dat kan alleen een dermatoloog je vertellen. Overigens wordt meer dan 50% van de vrouwen gewoon kaal omdat ze ouder worden, net als mannen. Wel iets anders, er blijft wel haar zitten vaak, maar je kunt er doorheen kijken.

De kans is het grootst dat het je leeftijd en genen zijn. Middelen op je haar smeren heeft geen zin, dagcreme helpt hoogstens voor het vochtinbrengende maar je kunt geen voedingsstoffen in je haar of huis stoppen van buitenaf. Alle reclames willen overigens wel dat je dat gelooft uiteraard, maar het kan niet.

Precies.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-01-2021 14:29
Yep, ik haal strengen uit mijn hoofd als ik onder de douche sta waar ik steeds weer versteld van sta en ook in mijn borstel blijven veel meer haren achter dan de 100 per dag dat normaal is.
Nou slik ik al een tijdje biotine, want dat zou het allemaal verbeteren, maar daar merk ik niks van, de uitval wordt niet minder.
Weten jullie wat te doen?
Wat is een "tijdje"? Want je moet zeker een half jaar slikken eerdat je resultaat bemerkt.
En merk je dat je minder haar krijgt? Want ik trek er ook altijd hele trossen uit. Maar ik blijf nog hetzelfde haar houden.
En toch kun je door bepaalde verzorgingsprodukten haaruitval krijgen, ik heb dat jaren geleden gehad dmv Head & shoulders. Ik had geen roos maar vond het een fijne shampoo totdat ik ook veel haarverlies had. Omdat ik een volle bos heb was het niet te zien maar het was toch een akelig idee. Toen ik stopte met Head&shoulders stopte ook de haaruitval. Ik was overgestapt naar Zwitsal shampoo.


Veelvuldig Castor oil op je scalp smeren tast ook de haarwortels aan, het gaat misschien niet tot in de wortel zitten maar het verstikt, mogelijk dat het prutje van Cateau de haarwortels verstikt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ongeveer een halfjaar geleden veel stress gehad?
Alle reacties Link kopieren
Laat ook even je B12 en overige vitaminen controleren voordat je aan de vitamine pilletjes gaat. Ik heb zelf ook heel veel haaruitval :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben enorm goed geholpen met Minoxidil, een lotion die je op een droge hoofdhuid aanbrengt. Niet op de ganse hoofdhuid maar op verschillende plaatsen goed inmasseren. Je moet het wel heel je leven blijven gebruiken.
Ik gebruik het nu om de andere dag, of 1 x per dag in plaats van 2 x per dag.
Mijn huisarts heeft mij Minoxidil 5% voorgeschreven.
De Minoxidil 2% is vrij te verkrijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben enorm goed geholpen met Minoxidil, een lotion die je op een droge hoofdhuid aanbrengt. Niet op de ganse hoofdhuid maar op verschillende plaatsen goed inmasseren. Je moet het wel heel je leven blijven gebruiken.
Ik gebruik het nu om de andere dag, of 1 x per dag in plaats van 2 x per dag.
Mijn huisarts heeft mij Minoxidil 5% voorgeschreven.
De Minoxidil 2% is vrij te verkrijgen.
Alle reacties Link kopieren
rexy schreef:
13-01-2021 14:06
Ik ben enorm goed geholpen met Minoxidil, een lotion die je op een droge hoofdhuid aanbrengt. Niet op de ganse hoofdhuid maar op verschillende plaatsen goed inmasseren. Je moet het wel heel je leven blijven gebruiken.
Ik gebruik het nu om de andere dag, of 1 x per dag in plaats van 2 x per dag.
Mijn huisarts heeft mij Minoxidil 5% voorgeschreven.
De Minoxidil 2% is vrij te verkrijgen.
Ik heb dit ook voorgeschreven gekregen van dermatoloog. Had dit al eens paar weken gebruikt maar vond het een heel gedoe om het hele hoofdhuid er mee te doen. Dermatoloog wil toch dat ik het weer ga proberen, maar dan alleen bovenop. Ik heb echt heel veel haaruitval ( gehad) Van een enorme bos naar een dun bosje.
Ben eind 40 en waarschijnlijk komt het door overgang/ stoppen pil.
Het goedje is trouwens duur, want het wordt niet vergoed. Ik betaalde €60 voor 100 ml.
Welke gebruik jij,Rexy?
Alle reacties Link kopieren
Dag Kiddootje,
Sorry voor mijn late reactie.
Ik gebruik de 5 % en ben er heel tevreden over. Het is routine geworden.
Volgende keer moet ik toch eens kijken hoeveel ik betaal. Er zitten wel 3 flesjes in een doosje.
Wat ook goed is, callogeen poeder, elke dag enkele maatjes. Is goed voor huid, haar en nagels.
Mijn haar is nu al een tijdje terug normaal, maar ik blijft het doorgebruiken.
Inderdaad , de leeftijd, de overgang.... hormonaal en stress.
Veel succes, hou mij op de hoogte.
Ik vind dit een hele duidelijke website met informatie:

https://www.haaruitval-stoppen.nl/soort ... zaken.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven