Mode & Beauty alle pijlers

Haarverf advies gevraagd!

27-03-2011 17:49 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag mijn natuurlijke donkerblond/lichtbruine haar geverfd, om een wat meer "levendige" kleur te krijgen. Volgens de verpakking en het plaatje was het bijna mijn eigen kleur (hij heette ook "natuurlijk lichtbruin" ) maar dan net even mooier Helaas is het naar mijn smaak te donker geworden, ik heb nu echt bruin haar, en dat was niet de bedoeling

Nu heb ik wederom verf gekocht, om het weer lichter te krijgen, meer richting mijn eigen kleur. (waar ben ik aan begonnen? ) Maar kan dat eigenlijk wel, zo vlak achter elkaar verven?

Ik heb heel veel en dik haar, in goede conditie ook, dus in die zin kan het wel tegen een stootje

(en ja, ik had gisteren ook naar de kapper gekund, maar het is nu zondag.... dus ik ga of straks mijn haar nog een keer zelf verven, of niet )
Misschien nog relevant, de kleur die ik nu gekocht heb heet "natuurlijk middenblond"
Je kan er beter een week of 3 tussen laten zitten en eerst even afwachten of de kleur nog wat lichter wordt. Vaak vervaagt hij wat na het wassen.
Volgens de verpakking was het een permanente kleuring, maar die vervagen dus ook? (in dit geval hoop ik van wel..)
Heb je het bij de drogist gekocht?
Een verf kun je nooit met een andere verf lichter maken.Alleen met een blondeerwassing of blondeer kun je dat doen.Ik zou je haar gewoon heel vaak met anti roos shampoo wassen dan is het ergste donker er zo vanaf.Mocht dat niet lukken dan kun je eventueel bij de kapper wat high lights er door laten zetten waardoor het lichter toont.succes
Ja, het is van de drogist, van die mousse verf.

Eerst vanavond maar eens 5 keer wassen geloof ik
Volgens de nieuwe verpakking die ik net gekocht heb, bevat deze verf wel waterstofperoxyde; dat is toch troep ontkleurder? Dus dan zou ik het wel kunnen proberen, of niet?
Dan licht het makkelijk op als je het een paar keer hebt gewassen met antiroosshampoo.
quote:Vakantiekriebels schreef op 27 maart 2011 @ 17:52:

Volgens de verpakking was het een permanente kleuring, maar die vervagen dus ook? (in dit geval hoop ik van wel..)Ja, vervaagt altijd een beetje. Net zoals dat wanneer je een gele gloed hebt van het blonderen, dat na een aantal keer wassen weer weg is.
Al deze adviezen zijn wel erg veilig..

Maar wie weet ben ik gewoon reckless als het op haar aan komt..

In jou geval zou ik het al lang weer geverfd hebben... Maar dat ben ik..

Succes!
Anders koop je een blondspray!

Dat spray je in je haar.. En dan hup de zon in..
Ook permanente kleur loopt terug qua kleur, door weersinvloeden, fohnen, wassen en de zon.

Het wordt dus vanzelf wat lichter.

Meteen er zelf overheen verven zou ik niet doen, zoveel lichter wordt het nl niet met gewone haarverf. Dat is met blondeer een ander verhaal. Denk dat je weinig succes gaat boeken.

Maar stel dat je het toch doet: ben benieuwd naar het resultaat!
Die blondspray heb ik weleens geprobeerd toen ik 13 was (een jaar of 5 geleden.. ) maar dat is echt troep, dat doe ik liever niet.

Hoe groot is de kans dat mijn haar oranje of groen wordt als ik nu die verf erin doe?
Niemand kan je vertellen hoe groot die kans wel of niet is meid.

Maar als het fout gaat... Ga je dan dood?

Neuh :-)..!

Ik heb heel ander haar dan jij, maar ik gooi(de, ben nu rood) elke zomer platina over mn donkerbruine haar.. En dan werd het wat lichter ..

Tegen de herfst ging er weer donkerbruin overheen.. Allemaal met drogisterij pakkies..

Laat even het resultaat zien!
Ach, ja, zo bleek mijn kastanjebruine verf pikzwart uit te vallen. Staat me overigens retegoed, dus dat was een meevaller.

Lichte rkrijgen doe je door het te wassen idd met antiroosshampoo. En ook geverfd haar loopt in kleur terug.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hahaha, ik zal het inderdaad vast wel overleven als ik het nu weer verf, maar ik moet morgen wel op mijn werk verschijnen, en dan bij voorkeur zonder voor lul te lopen
ik denk niet dat de kans groter is dat je haar groen/rood wordt als je het nu doen dan wanneer je een paar weken wacht, maar ik denk idd dat het niet veel nut heeft. Waterstof peroxide zit altijd bij haarverf, maar veel lichter maak je je haar daar niet mee. Dat is volgens mij om je haarschubben open te zetten.

Je haar wordt vanzelf lichter, en als je daar geen geduld voor hebt zou ik toch naar de kapper gaan.

Ik deed zelf vroeger helemaal niet moeilijk om mijn haar, blondeerde het gerust 2 of 3 keer achter elkaar om het naar mijn zin te krijgen. Maar ik nam dan ook op de koop toe dat mijn haar niet meer gezond en glanzend was. Als je dat ervoor over hebt moet je het gewoon doen (beetje haarproduct en je haar gaat ook glanzen) maar als je wat zuiniger op je haar wilt zijn, toch maar even langs de kapper/kapperswinkel voor advies

succes!
hoop reacties al, maar head and shoulders staat bekend om zijn verf vervagende werking!
Ik zou ook een week of 2 wachten. Meestal wordt het door het wassen ook wat lichter. En de kleur kan ook iets anders worden door de zon.
Anti-roos shampoo aanbrengen op droog haar, daarna vershoudfolie of een plastic zak erover heen en 15 minuten in laten trekken en dan uitspoelen --> dat moet helpen je haar wat lichter te maken! Met een kleuring kun je in principe niet lichter kleuren op reeds gekleurd haar, dus denk dat je het op deze manier moet proberen! Kan eventueel 2 keer per dag. Succes!
Ik verf iedere 8 weken mijn haar, kleur: chocolade bruin.

Ik was het iedere dag en zie het met de week lichter worden, ondanks het feit dat het échte verf is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
En, to?
Ik zou het niet nogmaals verven maar wachten tot het wat vervaagt. Ik heb exact dezelfde haarkleur als jij en alles wat erop lijkt op een verpakking valt veel donkerder uit. Je kunt beter de volgende keer een tint lichter nemen dan je eigen haar.

Vind je het nu heel erg lelijk?

Zo niet, dan zou ik het veel wassen en gebruik maken van de zon die er aankomende week komt!
Inmiddels heb ik het 3 keer met head&shoulders gewassen (en daarna nog met m'n normale shampoo en conditioner) ...het is nu nog nat; wie weet word ik morgen wakker als blondine

Ik kijk het nog wel even aan... heb de nieuwe verf al in huis, verf het over een week of wat wel opnieuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven