Mode & Beauty alle pijlers

Haarzeep

07-02-2023 17:49 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo Viva's,

Even een vraag. Ik heb voor het eerst een haarzeep gekocht. Mijn vraag is het wel of niet aan te raden om een azijn spoeling te doen, of kun je ook gewoon je reguliere conditioner gebruiken? Ik lees namelijk onduidelijkheid over wel of geen azijn. En als een azijn spoeling wel beter is, hoef je daarna dan geen conditioner meer te gebruiken? Alvast bedankt!

Groetjes Snowy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haarzeep?

Bedoel je een shampoobar?

Daar hoef je geen speciale dingen voor te doen, dat is gewoon shampoo in een vorm van een zeepbar.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als die shampoo bar van ZEEP is gemaakt dan zou ik hem gewoon niet gebruiken. De pH van zeep is gewoon te hoog, dan moet je achteraf idd met azijn aan de gang en dan krijg je het nog niet helemaal geneutraliseerd. Erg slecht voor je haar. Ik zou gewoon geen, nooit, zeep gebruiken in je haar.

Als die shampoo bar NIET van zeep is gemaakt, maar bv van syndet, dan kun je hem gewoon gebruiken want dan is de pH op z'n hoogst neutraal en waarschijnlijk lager. De meeste shampoo bars bevatten geen zeep dus hebben een lage pH 😊.

Ik heb beide types zelf gemaakt, die met zeep kon ik allemaal weggooien (nou ja, ik heb ze gewoon als handzeep gebruikt).

Dus, welke 'haarzeep' heb je precies gekocht (of heeft iemand die zelf gemaakt)? En wat zijn de ingrediënten?
Olie + loog (Sodium Hydroxide of ander Hydroxide) = zeep.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
07-02-2023 17:56
Haarzeep?

Bedoel je een shampoobar?

Daar hoef je geen speciale dingen voor te doen, dat is gewoon shampoo in een vorm van een zeepbar.
Bedankt voor je antwoord, maar nee ik bedoel geen shampoo bar maar echt een haarzeep zeg maar zoiets als Aleppozeep, dus zonder sulfaten. Heel basic zeg maar. Het is een uit probeersel.
Alle reacties Link kopieren Quote
ciska schreef:
07-02-2023 18:15
Als die shampoo bar van ZEEP is gemaakt dan zou ik hem gewoon niet gebruiken. De pH van zeep is gewoon te hoog, dan moet je achteraf idd met azijn aan de gang en dan krijg je het nog niet helemaal geneutraliseerd. Erg slecht voor je haar. Ik zou gewoon geen, nooit, zeep gebruiken in je haar.

Als die shampoo bar NIET van zeep is gemaakt, maar bv van syndet, dan kun je hem gewoon gebruiken want dan is de pH op z'n hoogst neutraal en waarschijnlijk lager. De meeste shampoo bars bevatten geen zeep dus hebben een lage pH 😊.

Ik heb beide types zelf gemaakt, die met zeep kon ik allemaal weggooien (nou ja, ik heb ze gewoon als handzeep gebruikt).

Dus, welke 'haarzeep' heb je precies gekocht (of heeft iemand die zelf gemaakt)? En wat zijn de ingrediënten?
Olie + loog (Sodium Hydroxide of ander Hydroxide) = zeep.
Bedankt voor je antwoord. Owh :| Ja inderdaad zeep van chagrin valley. Vandaag binnen gekregen was nog best aan de prijs. Er staat inderdaad olie op en zeepnoten en sodium hydroxide. Er staat wel bij dat dit niet in het eindproduct zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb even google aan gedaan, dat is wat iedereen een shampoobar noemt.

Zo noemen ze het zelf ook op hun eigen site:

https://www.chagrinvalleysoapandsalve.c ... e/shampoo/

En er staat ook bij hoe te gebruiken.

Je kan daar los nog appelcidervinegar spoelen kopen maar is extra niet een vereiste om je haar mee te wassen/behandelen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
07-02-2023 18:24
Heb even google aan gedaan, dat is wat iedereen een shampoobar noemt.

Zo noemen ze het zelf ook op hun eigen site:

https://www.chagrinvalleysoapandsalve.c ... e/shampoo/

En er staat ook bij hoe te gebruiken.

Je kan daar los nog appelcidervinegar spoelen kopen maar is extra niet een vereiste om je haar mee te wassen/behandelen.
Bedankt! Ik ga even lezen. Mischien maar toch gewoon bij mijn reguliere shampoo gebruiken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Snowy schreef:
07-02-2023 18:20
Bedankt voor je antwoord. Owh :| Ja inderdaad zeep van chagrin valley. Vandaag binnen gekregen was nog best aan de prijs. Er staat inderdaad olie op en zeepnoten en sodium hydroxide. Er staat wel bij dat dit niet in het eindproduct zit.
Loog mag niet in het eindproduct zitten nee, dat is een beetje ongezond |-)
Maar die hoge pH (~10 voor zeep) komt daar wel vandaan. Funest voor je haar. Vraag maar aan een kapper.
Ik zou hem terugsturen of als handzeep gebruiken, maar niet in m'n haar gebruiken. Heb dat zelf een paar weken gedaan om uit te proberen. Jakkes wat een eng gevoel was dat, brrr.

Gewone shampoo bar (syndet) hoef je niks te doen met azijn enz is ook even wennen maar kan geen kwaad voor je haar.

Die zeep dingen zijn goedkoper om te maken, dat zal er wel achter zitten... Iig NIET dat het beter is voor je haar ofzo 🙈
Hoezo is dat funest voor je haar? Toen ik vorige week ging douchen op de sportschool, kwam ik erachter dat ik shampoo vergeten was mee te nemen. Ik heb het eenmalig gewassen met m'n douchegel. Dacht dat dat geen kwaad kon voor een keertje, maar sindsdien zit het voor geen meter. Beschadigt zeep echt blijvend je haar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een tijdje gebruik ik deze voor mijn erg fijne haar.
https://flow-cosmetics.nl/collections/s ... er-shampoo

Geen idee of de ingredienten goed zijn, maar ik heb nog nooit zo’n mooie volle bos haar gehad (voor mijn doen dan) en ik hoef het ook niet meer zo vaak te wassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
ciska schreef:
07-02-2023 18:45
Loog mag niet in het eindproduct zitten nee, dat is een beetje ongezond |-)
Maar die hoge pH (~10 voor zeep) komt daar wel vandaan. Funest voor je haar. Vraag maar aan een kapper.
Ik zou hem terugsturen of als handzeep gebruiken, maar niet in m'n haar gebruiken. Heb dat zelf een paar weken gedaan om uit te proberen. Jakkes wat een eng gevoel was dat, brrr.

Gewone shampoo bar (syndet) hoef je niks te doen met azijn enz is ook even wennen maar kan geen kwaad voor je haar.

Die zeep dingen zijn goedkoper om te maken, dat zal er wel achter zitten... Iig NIET dat het beter is voor je haar ofzo 🙈
Bedankt, ehm ik heb zojuist de link met blog doorgenomen en daar staat het natuurlijk super goed op, dat het natuurlijk wel goed is. Maar ik neem eerder van jou aan omdat jij er ervaring mee hebt.

Terug sturen zijn de kosten te hoog voor dit stuk zeep, dus ik hou hem dan wel voor handen te wassen. En ga dan liever zoeken naar iets anders. Bedankt voor je uitgebreide tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
Emma95 schreef:
07-02-2023 18:54
Sinds een tijdje gebruik ik deze voor mijn erg fijne haar.
https://flow-cosmetics.nl/collections/s ... er-shampoo

Geen idee of de ingredienten goed zijn, maar ik heb nog nooit zo’n mooie volle bos haar gehad (voor mijn doen dan) en ik hoef het ook niet meer zo vaak te wassen.
Bedankt, ga even kijken wat dit voor zepen zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
vogelkip schreef:
07-02-2023 18:52
Hoezo is dat funest voor je haar? Toen ik vorige week ging douchen op de sportschool, kwam ik erachter dat ik shampoo vergeten was mee te nemen. Ik heb het eenmalig gewassen met m'n douchegel. Dacht dat dat geen kwaad kon voor een keertje, maar sindsdien zit het voor geen meter. Beschadigt zeep echt blijvend je haar?
Blijvend was het bij mij niet, maar er waren wel meerdere wasbeurten nodig voordat m'n haar (lang, fijn) weer normaal aanvoelde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je kort haar hebt, kun je het met goed uitspoelen (echt goed!) wel redden denk ik.
Maar bij wat langer haar is dat lastiger en krijg je sneller dat vettige gevoel achteraf.

De volgende keer een shampoobar kopen, geen haarzeep. Er zijn prima vaste shampoo's (ruim) onder de 10 euro per stuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik die al jaren, de chagrin valley coffee moreno. Gaat prima, ik heb half lang haar. Geen beschadigingen oid. Ik spoel na met verdunde appelazijn, gewoon uit de supermarkt. Als ik dat een keer vergeet is mijn haar wat stugger.
Ik koop de zeep altijd bij zepig.nl, daar noemen ze het een shampoo bar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik voor mijn lange haar een shampoobar.
Ik spoel niet na met azijn o.i.d.

Mijn moeder zegt: Wat ruikt je haar lekker.
Ruikt inderdaad lekker, zo'n coconut shampoobar.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
grapjasje schreef:
07-02-2023 21:57
Ik gebruik die al jaren, de chagrin valley coffee moreno. Gaat prima, ik heb half lang haar. Geen beschadigingen oid. Ik spoel na met verdunde appelazijn, gewoon uit de supermarkt. Als ik dat een keer vergeet is mijn haar wat stugger.
Ik koop de zeep altijd bij zepig.nl, daar noemen ze het een shampoo bar.
Bedankt voor je reactie. Daar heb ik hem ook gekocht. Ik heb erg lang haar. Ik ga het toch proberen is het niets dan kan het als handzeep dienen. Ik ga vandaag na m'n werk nog even snel appelazijn halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
07-02-2023 20:26
Als je kort haar hebt, kun je het met goed uitspoelen (echt goed!) wel redden denk ik.
Maar bij wat langer haar is dat lastiger en krijg je sneller dat vettige gevoel achteraf.

De volgende keer een shampoobar kopen, geen haarzeep. Er zijn prima vaste shampoo's (ruim) onder de 10 euro per stuk.
Bedankt! Ja ik het toch proberen mocht het niets zijn ga ik een shampoo bar proberen te zoeken. Uitspoelen doe ik nu ook erg goed, lang en heel veel haar dus hoop werk tijdens haar wassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
07-02-2023 22:34
Ik gebruik voor mijn lange haar een shampoobar.
Ik spoel niet na met azijn o.i.d.

Mijn moeder zegt: Wat ruikt je haar lekker.
Ruikt inderdaad lekker, zo'n coconut shampoobar.
Bedank, is die van jou dan zonder zeep, dus echt een shampoo bar wat hier verder ook gezegd is, dat verschil tussen zeep en bar? Mag ik vragen welk merk je gebruikt?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven