Mode & Beauty alle pijlers

Hakken en ‘autoriteit’

19-05-2018 17:38 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mezelf niet heel onzeker tussen andere mensen maar ik blaak nou ook weer niet altijd van het zelfvertrouwen, zeker niet op mijn werk. Daar heb ik gemerkt dat het me wel een boost geeft als ik hoge hakken draag. En dan niet omdat ik me dan vrouwelijker of sexier voel maar door het stukje extra lengte. Ben 1,76 van mezelf maar draag nu vaak schoenen met een hak van een centimeter of 10 waardoor ik veel mannelijke collega’s (die zijn in de meerderheid) recht aan kan kijken. Alsof het wat extra autoriteit geeft als je zo in een groepje staat of één op één.

Ben benieuwd wie dit herkent of juist niet?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
Naomir schreef:
21-05-2018 08:47


Ik ben 1.62, maar ik hoef die mannen niet in ogen aan te kijken om "autoriteit" te hebben.

Dus je kijkt ze gewoon helemaal niet aan? Ben je moslima? 😉
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Niet zozeer hoge hakken maar wel bepaalde kleding of schoenen. Hoge hakken kan helaas niet meer vanwege mijn rug. Bij een presentatie heb ik wel bepaalde zakelijke kleding en schoenen aan waar ik me comfortabel en stevig (als in 'down to earth') in voel. Dan wil ik juist geen jurkje en hakken omdat ik me dan wiebelig voel.
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
19-05-2018 18:15
Maar als hakken dragen voor to nou wel werkt, dan is daar toch ook niks mis mee? Als ik me bv niet lekker voel doe ik ook iets aan wat lekker zit en waarvan ik weet dat ik er goed in uit zie. Geeft mij dan net die oppepper.
Precies. Als ik zelf vind dat ik er goed uitzie, voel ik mij zelfverzekerd. Een leuke hak draagt daar voor mij wel aan bij, al hoeft dat geen 10 centimeter te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven