Mode & Beauty alle pijlers

Halara?

13-08-2024 11:48 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een tijd word ik gespamd op Insta door reclames van Halara-broeken. Sommige modellen zien er goed uit maar ik twijfel over het materiaal. De reviews zijn allemaal goed maar dat zegt niet altijd iets.

Heeft een van jullie ervaring met deze webshop en de kwaliteit van de broeken?
MadameBijoux schreef:
27-07-2025 20:06
Thanks! Net de links gelezen,duidelijk. Goedkope Fast Fashion wat Shein ook is.
En toch is de kwaliteit wel echt om over te spreken terwijl ik bij shein meermalen iets heb kunnen terugsturen omdat het aanvoelde als plastic...
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Waitingforthenight schreef:
25-07-2025 15:02
De term fast fashion vind ik toch lastig, vrijwel alle kledingmerken in de winkelstraat vallen hier ook onder volgens mij. Soms een duurder merkje en dito prijs, maar meestal zelfde soort productie.
Gaat mij vooral om: hoeveel ga je het dragen? Is de kwaliteit goed genoeg en is het een veelzijdig kledingstuk dat je goed past?
Ik droeg een paar dagen geleden een zomerjurkje van H&M dat ik zeker al sinds 2009 heb. Dat kun je dus eigenlijk geen fast fashion meer noemen, toch?

Soms fantaseer ik over heel vroeger, over eerst stof kopen en dan je kleding op maat laten maken. Geen gedoe met kledingmaten, of kleding die eigenlijk net niet goed past bij je figuur, maar gewoon perfect zittende kledingstukken.
Fast fashion is oa de kleding ala Shein veelal gemaakt van plastics zoals polyester, die zo goedkoop is dat het bijna niet uitmaakt of je het nauwelijks draagt of zelfs meteen weggooit bij tegenvallend resultaat (retour is duurder). Voor je portemonnee was het een klein bedrag, maar voor de rest hebben veel mensen er iets voor betaald. Fast fashion is altijd onder zeer slechte omstandigheden gemaakt, niet milieu, maar zeker niet mens vriendelijk. (En ja bij veel merken is dit ook, maar is de kwaliteit toch wel ietsjes beter)

Het gaat er inderdaad om hoevaak je het draagt, maar ook om hoevaak je iets koopt en wat je koopt.
Merendeel van de mensen heeft kleding in overvloed, maar toch moet er elk jaar iets weg of nieuw.
Koop je producten met veel katoen dan kun je er bijna vanuit gaan dat het lang meegaat mits goede kwaliteit en goed mee omgegaan wordt bij wassen enzo.
Beter een kleding stuk kopen waar je echt blij mee bent en mogelijk meer seizoenen kan dragen. Ik doe dit bijvoorbeeld met rokken, die koop ik met de gedachte dat ik ze in de winter ook aan kan met een panty.
Ik heb ook een keer bij Shein gekocht omdat ik me had laten influencen door een mooie bikini die ik steeds voorbij zag komen. Lovende reviews enzo maar toen kwam het aan en had ik zoiets van is dit het? Heb er daarna nooit meer iets gekocht en boycot ze nu. Hier zit wel een winkel die Shein zooi verkoopt en soms doet alsof ze een Shein popup store zijn zodat je de kwaliteit kan voelen.

Maar goed ik heb ook dingen van de Primark die ik al minstens 5 jaar heb.

Ik denk toch dat de broeken van Vinted wel echt van Halara zijn na wat speurwerk kwam ik op Vinted ook broeken tegen met hetzelfde label met Halara kaartjes er nog aan en bij sommige artikelen op de site van Halara staat ook vermeld dat je het kledingstuk kan ontvangen zonder Halara logo op het label. Ik verwacht niet dat de broeken jaren mee gaan maar ze zijn wel lekker zacht en comfortabel. Was al langer op zoek naar wat dikkere comfortabele broeken maar vaak zijn ze dan toch meer voor de zomer of is het een model wat ik niet zoek.
Oké. Maar bijvoorbeeld Nike heeft dezelfde score. Ik vind Halara in die zin wel anders dan Shein (wat overigens nóg slechter scoort ook), het voelt niet plasticerig, je krijgt echt wat er op de website staat. Dan zal het qua milieu ook wel slecht zijn, maar je hebt dan tenminste wel hetgeen je verwacht had (want de kwaliteit is in mijn ervaring prima).
Nolanollie schreef:
27-07-2025 20:40
En toch is de kwaliteit wel echt om over te spreken terwijl ik bij shein meermalen iets heb kunnen terugsturen omdat het aanvoelde als plastic...
Ik hoorde een buurvrouw van mij daar onlangs over. Ze had producten van Shein terug moeten sturen omdat de kwaliteit niet goed was.
Je pense donc je suis
En toch heb ik van Shein ook echt genoeg kledingstukken die er na vaak dragen en wassen nog perfect uitzien. Goed filteren en reviews lezen is wel belangrijk.
Ik zou er niks bestellen. Bij de (meeste) artikelen staat dat ze van iets als 82% nylon en 18% elastaan worden gemaakt. Waarom niet gewoon een artikel van katoen kopen dat in ieder geval vocht absorbeert?

Daarnaast las ik ook dat de retourkosten hartstikke duur zijn. En dat zij mogelijk kleding van Ali en Temu bestellen waar ze een eigen logo op zetten. Als dat waar is kan je beter zelf direct daar de artikelen bestellen.
Waitingforthenight schreef:
25-07-2025 15:02
De term fast fashion vind ik toch lastig, vrijwel alle kledingmerken in de winkelstraat vallen hier ook onder volgens mij.
Klopt, die richten zich vooral op tienermeisjes met kleedgeld. Ik vind het zelf ook erg lastig dat je bv. voor bh’s eigenlijk naar boutique’s moet om iets fatsoenlijks in de juiste maat te kopen. Of online kleding moet bestellen.
WitteDeur schreef:
30-07-2025 17:30
Ik zou er niks bestellen. Bij de (meeste) artikelen staat dat ze van iets als 82% nylon en 18% elastaan worden gemaakt. Waarom niet gewoon een artikel van katoen kopen dat in ieder geval vocht absorbeert?

Daarnaast las ik ook dat de retourkosten hartstikke duur zijn. En dat zij mogelijk kleding van Ali en Temu bestellen waar ze een eigen logo op zetten. Als dat waar is kan je beter zelf direct daar de artikelen bestellen.
Maar een broek van katoen zit toch (vaak) minder comfortabel dan een broek die elastisch is.
Lemon_Pledge schreef:
30-07-2025 18:41
Maar een broek van katoen zit toch (vaak) minder comfortabel dan een broek die elastisch is.
Nee vind ik niet. Polyester zweet extreem. Heb een broek, maar geen echt fijne stof, maar gekocht dus draag m wel.
Trek dan liever een katoenen jeans aan. Die voelen ook warmer in de winter, maar minder zweterig
Teddydeniffler schreef:
31-07-2025 09:55
Nee vind ik niet. Polyester zweet extreem. Heb een broek, maar geen echt fijne stof, maar gekocht dus draag m wel.
Trek dan liever een katoenen jeans aan. Die voelen ook warmer in de winter, maar minder zweterig
Ik heb echt totaal geen last van "extreem zweten" in dergelijke broeken en ik vind de pasvorm veel mooier dan bij katoen.
apppie schreef:
31-07-2025 10:53
Ik heb echt totaal geen last van "extreem zweten" in dergelijke broeken en ik vind de pasvorm veel mooier dan bij katoen.
Nee het ligt idd ook aan de soort stof. Je hebt polyester wat enorm zweterig is en polyester wat dat helemaal niet is. Sportkleding is ook vaak polyester natuurlijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven