Mode & Beauty alle pijlers

handcreme

17-11-2011 18:06 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer nooit, echt nooit. Maar nu moet ik wel, de kloven vallen in mijn handen. Tot bloedens toe, ik zit veel in sop en dat in combinatie met het koude weer doet dus geen goed aan mijn handen.

Wie weet een goede handcreme? Ik heb trouwens ook een gevoelige huid, ik heb ooit wel eens Eucerin gebruikt, maar daar kreeg ik uitslag van. Kom maar op met de suggesties.
Calmurid crème, op recept bijna de huisarts.
Ja ik heb enkel vloerverwarming, geen idee of een luchtbevochtiger zou werken, heb namelijk ook last van mijn ogen.

handschoenen, ik weet het..ik vind het alleen vreselijk om mee te werken.
Idd die creme van de apotheek. Daarin zit geen parfum. Geloof dat je die zonder recept kan halen, maar weet het niet zeker.

Wat ook helpt: gewone olijfolie erop voordat je gaat slapen en (oude) handschoenen of desnoods oude sokken erover aan. Kun je vanavond al doen!
De beste hand creme is de Hemp van de Body Shop. De geur is wel apart maar hij werkt fantastisch. Voor mij nooit meer een andere.
uierzalf, die dikke gele moet je hebben.

's avonds goed insmeren en dan met handschoentjes aan naar bed.

Of simpele vasiline, werkt ook goed.
je kunt ook tijdelijk wat water spuiten in de lucht.

Je kunt ook droge ogen krijgen door de wind & kou.
quote:Mac123 schreef op 17 november 2011 @ 19:58:

Calmurid crème, op recept bijna de huisarts.was al gezegd
quote:sammie00 schreef op 17 november 2011 @ 18:19:

[...]

Ik ga morgen bellen naar de huisarts, ik wil die ook. Het doet nu gelukkig nog geen pijn, maar als het straks echt gaat vriezen, auwwww

Bij mijn apotheek te koop zonder recept. Kost geen drol.. volgens mij 2,95 voor een flinke tube. Vraag gelijk een paar katoenen handschoenen. Voor het slapen gaan lekker insmeren en handschoenen nachtje aan.
En wat mij ook helpt bij een droge huid: capsules visolie.

Heel vies, niet op je nuchtere maag.. maar eerst wat eten.

Te koop bij de Tuinen / kruidvat, waar niet eigenlijk.

Helpt niet meteen, even doorbijten(slikken..), maar het helpt wel!
quote:eefje1980 schreef op 17 november 2011 @ 18:30:

SOS handcreme van Nivea! Die helpt echt heel goed, vorig jaar ontdekt en je doet er heel lang mee.

[afbeelding]Die is idd erg goed. Ben eigenlijk niet zo'n fan van Nivea en had deze tube gekocht omdat er in dat winkeltje (buitenland) niets anders was. Maar het is nu mijn favoriet
Visolie capsules, dat wist ik niet. Bedankt voor de tips allemaal.
Sabon handcreme is ook heerlijk, werkt goed, trekt snel in, en ruikt goddelijk
Gewoon even naar de apotheek dus morgen. Een afspraak maken bij de huisarts is niet nodig.
@Ksenija: ja, en? Ik zou terugkomen om te vertellen welke ik heb. Dus.

Hierbij nog een keer: calmurid crème.
Zelf hou ik ook van de SOS creme van Nivea, en van Sur Plus Hand en Body creme gekocht bij een DA drogist.

Deze is op basis van Sheabutter, Aloe Vera en vitamine A, E, en F, en Echinacea.

Ze zeggen dat deze veel door bouwvakkers wordt gebruikt i.v.m. het zeer snelle intrekken van de creme, en niet vies vet aanvoelt!

Zelf heb ik daar op de dag ook zo´n hekel aan, dat vieze vette gevoel, maar deze trekt heel snel in, en je handen voelen dan fluweelzacht.

Een laag is wel beschermend, maar het moet niet teveel afsluiten,

zelf krijg ik daar vochtige handen van, ook weer niet prettig.

Verder moet het ook een beetje wat voor je huid doen, dus die

Sur Plus is best verzorgend.

S´nachts kan het mij niet schelen, dan merk ik het natuurlijk niet, dat vette gevoel en dan doe ik soms de SOS cream van Nivea, die wel rijkelijk aanvoelt maar toch ook wel goed intrekt.

Heb wel eens gehoord dat kloostercreme ook heel goed is en heel goedkoop, alleen heb ik die nog niet in de winkels kunnen vinden.

Wel online is iets over gezien, maar zelf geen ervaring mee.

Nou met deze tips ben ik nog net niet een gebalsemde mummie, ha, ha. succes met proberen.
Weet wat je ruikt, ruik wat je weet.
Ik heb nog wel bepanthen staan, dat helpt ook voor schrale plekken en kloofjes, dat maar doen voor ik naar de apotheek ren.
quote:rebeccay schreef op 17 november 2011 @ 20:07:

De beste hand creme is de Hemp van de Body Shop. De geur is wel apart maar hij werkt fantastisch. Voor mij nooit meer een andere.Ik ben ook groot van van de meeste producten van The Body Shop en de Hemp is echt een hele goede handcreme als je kloven hebt! Het werkt super. Ze hebben er ook een Shea body butter die wonderen doet voor je handen. Ik zag net op hun Facebook dat er morgen een kortingsbon (5 euro) in de Metro komt dus als je die kunt scoren ben je nog goedkoop uit ook
Ik gebruik sinds een jaar of twee die van Weleda, duindoorn handcreme. Ruikt heerlijk en is niet vet maar voedt wel, althans, voor mij werkt het. Ik werk in de horeca en maak schoon, dus zit vaak in het schoonmaakmiddel met mijn handen.
Toevallig, ik kreeg van de Eucerin ook uitslag, was nog duur cremmetje ook, kon zo weg de roteb in! Ik gebruik nu cetomacrogol creme fna van de aphotheek, omdat de kloven erbij mij ook invallen als gaten in een kaas. Ik kan ook niet tegen parfum in creme's dus dit is een goede optie, geen parfum en werkt prima! Recept vrij te verkrijgen bij de aphotheek. Succes.
@mac123: ik zou het nog een keer herhalen, just in case...
Als het heul erg is dan smeer ik mijn handen 's avonds in met extra sterke klovencreme van Scholl (idd die voor je voeten ;) Voelt smerig (heel stug spul) maar werkt als een tierelier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven