Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 14

21-01-2010 20:15 3008 berichten
Topic Nummer 14 al weer! (klik hier voor een link naar deel 13)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen.[/quote]
Alle reacties Link kopieren
ik schop je wel onder je kont als ik je zie, varuca....
Waar blijft het nieuwe meisje???
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
Daar is ze al.
Leuk! Afgezien van het jasje en het ding in haar haar. Frisse dame. Mooi.
Leuk!!! Weer mooi lang haar!

Broek en schoenen ook leuk!

Gezellig
ik zie het nu alleen het hoofd en de arm van het meisje op de omslag maar dat ziet er in ieder geval fris uit, dat is al heel wat waard.

edit:

outfit is niet mijn smaak maar doet geen pijn aan mijn ogen.

voor de viva goed gedaan, deze week, kan er wel een week naar kijken.
dubbel
Eindelijk weer eens een echt leuk meisje! Jasje niet helemaal mijn ding, maar wel leuk verder.

Wat een leuke dingen zijn er over jullie mannen geschreven. Wij zijn hier allebei nogal temperamentvol bij tijd en wijle, dus soms knalt het even, maar we hebben samen al heel wat doorstaan, dus na ruim twaalf jaar heb ik er wel vertrouwen in ons. Man is donker, te dik (altijd wil hij op dieet, maar hij kan de verleiding niet weerstaan ) en charmant, staat vaak in het middelpunt van de belangstelling en vindt dat ook wel leuk. Maar hij kan zichzelf ook wegcijferen en anderen op de eerste plaats stellen. Is erg zorgzaam, al zou het fijn zijn als hij wat meer in het huishouden zou doen (maar dat is vooral ook cultureel-bepaald). Ik ben in elk geval nog steed dol op hem, na al die jaren. En hij is natuurlijk de vader van onze vier wondertjes .

PTT, ik heb net the picture of Dorian Gray besteld, ben wel benieuwd na al jouw verhalen! En voor een euro kan ik me er ook geen buil aan vallen natuurlijk. Het is zo'n blackbird-uitgave.
ik steek hier wel aan met mijn enthousiasme, geloof ik.

wel leuk dat jullie op mijn smaak vertrouwen, dat wel, dat is al net zo een verantwoordelijkheid als TO zijn....

nee hoor, als julllie het niet leuk vinden is dat ook goed.
of je kookkunsten zijn te goed sasati....
Ha een nieuw meisje, ik vind haar wel vrolijk.

Sasati wat leuk dat je man charmant is!

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ga iets niet terugsturen!

Deze, in het zwart!

Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Leuke jas Jas!!!

(mooie kleur haar dat meisje!!!!)

Ik ben benieuwd naar mijn kleding van de WE als het er is vanavond.
Ja, de jas is echt leuk, ben er heel blij mee! Die ga ik komend voorjaar/zomer veel dragen.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Die sjaal erbij is ook leuk!
Elynn, je post van vanmorgen 09:08 over E-man staat er nog.

Er staat onder dat je het straks weg haalt, maar da's al weer een poosje geleden ..

Haay!

Ik ben er weer! Gadverdamme. Het was zo druk, dat het niet lekker werken was.

Alleen maar zeurende klanten over producten, waar is dit, hoeveel kost dat, waar staat dit, wanneer komt het weer. En dat vragen 3 mensen als je even voor een klant de winkel in gaat.

Was ik klaar met werken, kom ik bij mijn auto, heeft één of andere grapjas mijn band leeg laten lopen!

Dat is al de tweede keer dat dat me gebeurd tijdens het werk!
Ga dit eten vanavond! :-)

Lauwwarme Pastasalade op een bedje van rucola

• 1 pot zongedroogde tomaten

• Pijnboompitten

• 1 potje cocktail augurken

• Mozzarella

• 1 potje rode pesto

• 1 zak penne (normale hoeveelheid p.p.)

• 1 zak rucola
ECHT?! Jeeeeezus wie doet dat nou?!

Een klant aan wie vertelde waar ze een product kon vinden maar uitverkocht was?
Ben ik de enige die rucola niet zo lekker vind?

Net als pijnboompitten?

Mijn collega stond vanmorgen bij de zelfscan, belt ze me op, snikkend!

Dus ik vroeg wat er was. Was er een klant geweest bij de zelfscan die tegen haar zei dat hij heus wel doorhad dat wij allemaal dachten dat hij aan het stelen was, en wat dit allemaal voor *rotziekte*bende was en hij wou de baas beneden hebben dan zou hij hem hartstikke dood steken

Okeeeeeej.... Dus die heb ik eerst maar naar boven gestuurd voor een sigaret.

Van die man wist ik wel dat het een beetje een aso was, maar verder was hij altijd wel vriendelijk.

Kan natuurlijk zijn dat hij nu wat anders dan een biertje op had, maar zoals hij nu deed ken ik hem helemaal niet.
De winkel staat opzich niet in een slechte buurt. Alleen de supermarkt in de slechte buurt is gesloten, dus nu komen al die mensen ook bij ons boodschappen doen.

En daar worden we niet blij van

Sinds de andere super gesloten is krijgen wij heul apart volk over de vloer.

Je zou voor de lol eens een weekje in de super gaan werken, want je maakt best wat mee

Heb zelfs een keer iemand aan de kassa gehad die een epileptische aanval kreeg... Dat was wel even flink schrikken.

Man wiebelde wat raar op zijn benen, dus ik keek hem aan en zou vragen of het wel ging. Zag zijn ogen wegdraaien, en daar lag ie ook al.

Of stelletjes aan de kassa die ruzie maken over het bedrag. Hij wil het dan niet betalen omdat zij zo achterlijk veel koopt, dus moet zij dat ook maar betalen, alleen zij heeft niet zoveel geld dus kán het niet betalen. En dan gaan ze staan bekvechten over waarom zij geen geld heeft..

Doe dat ergens anders aub.
Ik heb flink aantal jaartjes bij een groothandel gewerkt (kassa en balie, van alles) weet beetje wat je allemaal bedoelt...

Kan erg leuk zijn maar ook zooo irritante klanten!
Haha, ja. En vooral als ze zeggen dat het bij een andere winkel beter is omdat ze daar wél een waardebon krijgen als het actieproduct uitverkocht is.

Dan ga je toch lekker daar heen?

Ik heb zin om make up te kopen. Maar geen zin om de deur uit.

Heb het koud, ben moe, en mijn auto rijd niet goed. Heb al 2 onderdelen gehaald, maar moet nu nog een rotor hebben. Alleen die is nergens te krijgen.

En het is vanavond koopavond in het durp hier, en heb geen zin om in de drukte een parkeerplek te moeten zoeken.

Misschien dat ik rond etenstijd ga.
Beste tijd om te winkelen

Wat voor make-up ga je kopen?

Ik zou nog wel de perfecte oogschaduw willen vinden!!!
Ha Roz, hopelijk komen niet meer mensen op t idee om rond etenstijd boodschappen te gaan doen.
Oogschaduw.

En zoek nog een fijne mascara.

Wil een borsteltje met haartjes, en niet van die gekke rubber kromme pootjes. Maar ook weer net een huge borstel, want dan kom ik tegen mijn huid aan als ik de onderkant doe.

Misschien nog een grijs oogpotlood.

En als ik dan toch ga, moet ik niet vergeten tampons te kopen! Haha.

MSS, wat versta je onder de perfecte oogschaduw?

Qua kleur? Of...?
Ja kwa kleur en die hele dag mooi blijft zitten.

Ik denk mooie groen (niet te fel/licht)

of iets van oranje/bruinig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven