Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
Het zijn eigenlijk 2 dingen. Je bent onzeker over je scriptie en je bent zenuwachtig voor het gesprek.

Eigenlijk zou je eerst het 2e moeten oplossen. Want omdat je zo nerveus bent heb je er ook minder aan. Nu denk je: Ik ben de leerling, zij is de docent en zij beoordeelt mij. Maar je kunt het ook zien als, ik ben een volwassen vrouw, zij ook en ik ga proberen zoveel mogelijk informatie uit haar te krijgen, want zij kan mij helpen.

Over je scriptie kun je het denk ik beter met de meiden hier hebben die ook een scriptie geschreven hebben, ik ben er niet zo in thuis. Het enige wat ik denk als ik jou zo lees is dat je wat afstand moet nemen. Soms zie je het gewoon niet meer omdat je er zo midden in zit. En dan kijken wat je al hebt gedaan, en wat je nog moet doen in kleinere stukken opdelen, zodat het niet zo'n onoverkomelijke berg meer is. (dit geldt ook voor mijzelf en ik moet mijn eigen advies ook ter harte nemen.)

Het is jammer dat je niet vaker kunt afspreken. Want hoe minder tijd ertussen zit, hoe minder tijd je hebt om je druk te maken. En je kan makkelijker bijsturen.
quote:whopper schreef op 05 februari 2010 @ 17:34:

[...]

Ooooooooooooh ja!

Heel het album is goed trouwens, ken je dat?

MrG heeft het, maar eigenlijk draai ik altijd alleen Cudly Toy. Zal 'm eens helemaal luisteren.

Hoi trouwens. Nog gelukt met de sandalen? Zag nu ook sandalen op de site van Mango.
Hoi

Ik heb nu die van de Bonaparte besteld, maar Mac vindt ze niet mooi. Ze komen ook pas 'half feb' dus wellicht halen ze de vlucht niet.

Maar iedereen beweert dat ik daar heus wel iets anders dan Prada en Gucci kan krijgen.

We'll see
Lijkt mij ook dat je er iets anders kunt krijgen dan Prada en Gucci. Niet iedereen zal een Prada en Gucci budget hebben daar.

Wat betreft die van Bonaparte, als jij ze maar mooi vindt. Hij went er wel aan (zo gaat dat meestal) en anders maar niet
Precies
varuca, ben het verder eens met GB.

thanks voor de complimenten, vind het jurkje ook geweldig, het is beter voor me als een spijkerblouse of een t-shirt, dit is tenminste PTT.

deze tuniek in het echt gezien, heel erg ''spatterig'' vind ik, ik vond de print daarom erg tegenvallen.
grazia gekocht vanmiddag, ga de site van just b en whistles eens checken vanavond, prijs was deze week een gevulde tas van leontine hagoort, zijn schattig maar ik zou er geen kopen voor die prijs ( rond de 300 euro ).

ben bang dat zo een tas alleen bij basic outfits ''werkt'', bij mijn stijl is het al snel too much.
Foto maken van de outfit wil even niet.

Net een groot drama, mijn wenkbrauwen waren te donker, ahh!

Maar snel en netjes weer opgelost!
just b ziet er mooi uit maar volgens mij is het vrij duur, koop niet graag erg dure zomerkleren, whistles lijkt me de prijzen ook niet waard, zo op het oog, zou de kleding in het echt moeten zien, als ie mooi gemaakt is misschien wel.
quote:Rozigst schreef op 05 februari 2010 @ 18:19:

Foto maken van de outfit wil even niet.

Net een groot drama, mijn wenkbrauwen waren te donker, ahh!

Maar snel en netjes weer opgelost!

Dat is idd een RAMP!

Hahaha, ja. (voor mij wel in ieder geval.)

Ik deed ze als laatste, normaal doe ik ze als eerste, mocht het fout gaan kan ik alles eraf halen. Alleen dat gaat altijd goed natuurlijk, dus ik dacht dat ik dat nu wel even als laatste kon doen. Niet dus.

Maar zulke dingen heb ik altijd Of dat je met natte mascara omhoog krijgt en dus leuke streepjes in je oogschaduw hebt staan.
wil nog altijd naar de kapper, mijne is volgens mij echt gevlogen, weet het echt niet, zit vooral met het verven, ik vond het fijn dat mijn ''oude'' kapper de verf voor mijn oog mengde met ingredienten van zijn leverancier ( Paul Mitchell ), vertrouw mensen niet die met een bakje verf uit een keukentje komen, ga maar een paul mitchell salon zoeken in de buurt, desnoods in duitsland.
Mijn kapster mengt de verf in een keukentje. Maakt mij niet zoveel uit. Anders zou het me toch niets zeggen. Wel gek trouwens, want haar salon is net nieuw (1 jaar) en volgens zei zij dat het ook voorschrift is dat het mengen van de verf (chemicals) in een aparte ruimte gebeurt.

Ik hoop wel voor je dat je snel een goede vervanger vind voor je kapper, want het lijkt me echt heel vervelend als dat je overkomt.

Nog steeds niets wijzer geworden erover?
dat wist ik niet GB, van de chemicaliën. ik bedoel ook meer dat ik niet wil dat iemand verschillende merken door elkaar gebruikt om mijn haar te verven, waar iemand dat mengt is bijzaak.

( nog niets gehoord nee, het is iedereen een raadsel )
Ik ga er vandoor meiden! Doeg!
fijne avond roz!
leuke tas idd. Zou echt iets voor mij zijn als het een andere kleur en zo'n 250 euro goedkoper was

GB je hebt ook gelijk. En dat weet ik ook wel, maar weten en er iets mee kunnen doen is bij mij een wereld van verschil. De zenuwen voor het gesprek komen voort uit mijn onzekerheid, bang om te falen. Bang voor kritiek. En dat heb ik mijn hele leven al gehad. 't is altijd wel te handlen, maar makkelijker maakt het zaken niet. En over mijn scriptie tja ik had eerder wel het idee dat ik bepaalde stukken zou moeten herschrijven maar wist niet hoe dus dan probeer je op te lappen wat je al hebt maar wat niet op te lappen is. Maandag dus met de nieuwe tips die ze heeft gegeven gaan zitten en opnieuw goed nadenken over wat er in moet. Wat is noodzakelijk en wat niet. En hopelijk kom ik er dan eindelijk wel uit.

maar nu weer terug naar mode want anders begin ik weer te janken en daar heb ik geen zin in.
@mirte net het avontuur van je man gelezen op hyves. Heftig. Knap dat hij er zo rustig onder bleef.
Het is heus herkenbaar Var. Als ik op de lagere of middelbare school een presentatie of spreekbeurt moest houden had ik het ook (ook het WC probleem ). Maar op gegeven moment, toen ik ging studeren heb ik een knop omgezet. Met in gedachte 'wat is het ergste wat er kan gebeuren' en dat dan ook echt visualiseren lukte het me beter om me er niet zo druk over te maken. Want het ergste dat er kan gebeuren is zo erg niet (je klapt dicht, je kijkt even in je aantekeningen en gaat weer verder). En in een gesprek kan het juist ook leuk en inspirerend zijn om met iemand van gedachten te wisselen. Bovendien duurt het niet zo lang.

Maar dit kan ik tegen je vertellen, als je dat zelf niet kunt, omdat je het niet zo voelt heb je er natuurlijk niets aan.

Ik zal er over ophouden nu. Maar ik begrijp hoe je je voelt. Nogmaals een
GB het is wel minder erg als het was. Heb op de middelbare school ooit een presentatie van 6 minuten in 3 minuten weten te proppen. kan tegenwoordig mijn praattempo wel redelijk onder controlle houden

Maar hopelijk wordt het ook ooit bij mij beter.

En nu ga ik een lekkere warme doush nemen en daarna lekker op de bankhangen en ik denk vanavond mijn mang opmaken in een mango/limoen/martini cocktail. Misschien dat ik vanavond nog even mobiel reageer, maar anders tot morgen allemaal. En dan voel ik me ook vast weer een stuk beter.
ik hoop het voor je varuca! fijne avond nog!
achtergrondmeisje ( zeurmodus aan )

haar: stom

kleding: rare combinatie, niet leuk

achtergrondkleur: ok

schoenen: passen niet bij die look

meisje zelf: ziet er vast leuk uit als ze iets anders aan heeft.

geheel: waardeloos as usual
Ik ben het met je eens PTT.

Ik vind zelf alle kleuren blauw niet zo goed bij elkaar passen en eigenlijk ook een beetje saai. Had wel iets verrassender gekund. En ik vind die donkerblauwe panty niet mooi in de schoenen.

Weet je trouwens dat je 'zeurmodus' nog aan staat?
Haha, wat betreft styling is de Viva niet echt een inspiratiebron

Heb vandaag bij United Nude deze hakken gepast, ze stonden zo ontzettend gaaf! Alleen zaten ze niet echt lekker...

Var Het komt goed!
* zeurmodus uit *

jammer ceci, ze zien er mooi uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven