Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
maar tegelijkertijd ben ik wel zo ijdel dat ik ze wel wil krijgen voor mijn outfits, maar als ik het dan echt krijg, wortd het opeens lastig

Hoe is jouw dag eigenlijk Elynn?
Ik zeg altijd dank je wel bij complimenten, die sla ik niet af. Maar ik heb het wel moeten oefenen om dat niet te doen
Ben dus niet de enige met dat probleem. Maar ben er mee aan het oefenen.
Oefening baart kunst! (zo af en toe dan)

Ik had niet de namen moeten googlen die meegaan met de reis. Ik zit me nu af te vragen waarom ik ook meekan.
En ik vind het kapsel van hiernaast echt lelijk. Iew. Net een gabber.
Hoezo, zijn dat allemaal van die 9en 10en studenten?
Allemaal met een vet goed en interessant CV en inderdaad een paar researchmasterstudenten.. en ook een hoop gewone masterstudenten...
En dan kom ik als eeuwig student met tig afgebroken studies en studievertraging. Zal wel voor het evenwicht zijn ofzo.
Je bent toegelaten, dat zegt toch genoeg.

herken me er wel in hoor, vind mij zelf ook nooit goed genoeg in vergelijking tot anderen.
Ik vraag me af in hoeverre dat de verdienste is van de docent eerlijk gezegd...
Tja dat kun je je altijd afvragen als de docent je mag, maar dan alsnog je bent toegelaten, probeer gewoon te bewijzen dat je er tussen hoort.
quote:varuca schreef op 31 januari 2010 @ 16:28:

Hoe is jouw dag eigenlijk Elynn?

Wel oké. Lui en rustig. Lang uitgeslapen, uitgebreid ontbijt, koffie en krant gedaan. Eman struint wat galeries af en dochter is nog bij vriendinnetje. Ben relaxed aan het werk. Prima zo.

Weet je eigenlijk al wanneer je een reactie krijgt van je scriptiebegeleider?
zie haar vrijdag, kan me nog een week druk maken.

Idd een lekkere relaxte dag, altijd fijn.
Och, ik ga gewoon denken aan het commentaar wat ik dit semester gekregen heb op mijn werkstukken...

"Ja dit is al heel goed hoor, ik ga nu vertellen hoe je een 10 had kunnen halen"

"Dit is heel goed, jouw uitdaging is niet om een goede student te worden maar om heel goed te worden"

Was wel erg goed voor mijn ego.
Relaxte dagen zijn altijd fijn, ik heb ook een relaxdagje.. muffins gebakken en verder een beetje opgeruimd. En muziek geluisterd.
precies dus niet zeuren, je bent goed.

Is wel weer slecht voor mijn ego, maar moet afleren mezelf te vergelijken met anderen.
Oh lekker muffins wat voor?
Ceci, misschien ben je inderdaad wel de broodnodige yin tussen al het yang. En ja, dat is een compliment van iemand met een zeer lang en kleurrijk studieverleden.
quote:varuca schreef op 31 januari 2010 @ 16:47:

Oh lekker muffins wat voor?Gewoon naturel, met wat kaneel erdoor.
Mag ik er één
quote:varuca schreef op 31 januari 2010 @ 16:47:

precies dus niet zeuren, je bent goed.

Is wel weer slecht voor mijn ego, maar moet afleren mezelf te vergelijken met anderen.Ik ben dat laatste nu maar aan het leren. En je medestudenten googlen helpt daar niet bij.

Vooral mijn 5,5 vond ik erg goed. Nog nooit zo'n euforie gekend bij het behalen van zo'n cijfer

Var, als jij jezelf met mij vergelijkt... jij bent tenminste zonder studievertraging je bachelor doorgekomen, dat lukte mij iig niet. Je bent nu toch echt verder dan ik hoor....
quote:varuca schreef op 31 januari 2010 @ 16:50:

Mag ik er één Ja hoor.

* schuift muffin naar Varuca*

quote:Elynn schreef op 31 januari 2010 @ 16:47:

Ceci, misschien ben je inderdaad wel de broodnodige yin tussen al het yang. En ja, dat is een compliment van iemand met een zeer lang en kleurrijk studieverleden. Hoezo de yin? Van een zeer feestrijk verleden?
Dat is zo, maar mijn cijfers zijn maar gemiddeld, en jij bent in tegenstelling tot mij wel goed in papers. En ik nu niet bepaald een achtergrond die goed staat op mijn cv als ik een baan ga zoeken, waarom zouden ze mij aannemen. En wat wil ik uberhaupt. zucht.

En nu doe ik het weer vergelijken.

En ik stop weer met dprimerend doen, het is duidelijk winter. Wie heeft leuke mdefoto's en plaatjes van kleding?
ahhh lekker thanks, ben gek op kaneel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven