Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
tropenmuseum was een minuut of 20, maar ze kwamen ook meerdere keren langs. maar zou idd ook graag een keer naar een echte show willen, helaas wordt je niet somaa uitgenodigd voor zo iets.

Grappig dat je zoon zo Marrokaans is in zijn natuur, en olijfolie is gewoon lekker
ik vind dat ook goed varuca, later kan die dan tenminste ook aansluiting vinden bij andere marokkanen en/of de familie van vaderkant, dat zou nog mooier zijn.

hij zal toch nooit voor 100% nederlands doorgaan ook al gaat hij er nu voornamelijk mee om.
mooi

Heb net de site van fotograaf peter Stigter ontdekt, leuk.
Het is altijd positief als iemand zich kan redden in verschillende culturen en dat voordeel heeft je zoon.
Mooi Ook van EnD

jurk is best mooi maar de schoenen erbij staan voor geen meter, vind ik dan.
nee vink ook niet echt een geweldige combinatie.
Mooi jas van mattijs, vind't ook wel wat voor jou PTT (als hij betaalbaar was natuurlijk )

Van de Haute Couture collectie van Dior, leuk

Trouwjurk voor PTT?

de panty ziet er ook cheap uit trouwens, schoenen passen wel bij haar bleke teint, dat wel.
Uit de mannencollectie van john Galliano, een beetje een miskleun

dat is inderdaad een mooie jas die van matthijs, ziet er tenminste ook duur uit, altijd goed als je veel geld uitgeeft.

die trouwjurk is echt mooi, ga ervan dagdromen...
Ik zag die kleur, en ik wist dat dat er eentje voor jou was.
Die eerste dingen van Zara zijn leuk, Var. Op dit moment zijn ze hier in de binnenstad een Zara aan het inrichten. Gaat dit voorjaar open. Ben benieuwd.

Roz, ik vind het wel meevallen met je verdwaalactie, hoor. De bioscoop is niet vreselijk ver van die Rademarkt en jullie zaten in elk geval aan de goede kant van het centrum.

Wat ik zelf wel eens cadeau heb gedaan aan een vriendin die net bevallen was, was een blankhouten treintje met letters op de agonnetjes die samen de naam van de baby vormden. Ging gelukkig om een kind met een drieletterige naam. Zal zo even googelen of ik zoiets kan vinden.
tja mannenmode he....

het is altijd hetzelfde of het is verwijfd of het is stom ( zoals deze miskleun ).
dat had ik zelf ook gekocht een keer bij prenatal voor zoon, wel alleen de initialen, ze staan nu nog in zijn museum ( 2 planken met ''herinneringen'', zoals hij het noemt )
Ik weet de naam van het kindje al. 2 namen, en de eerste naam heeft negen letters. De tweede naam ben ik even kwijt hoe dat ook alweer precies zat.

Ik heb het haar zelf ook gevraagd, kleertjes heeft ze al heel veel, maar wat ze nog wel wilde is een handdoekje met zo'n puntje voor om het hoofd. (Ofzo.. Ik heb er geen idee van.)
En dan nu nog even wat leuke fotootjes van de Elle Style awards

Vooral de rechter

Wat een mooie vrouw is het toch

Ugh

mannenmode, het blijft lastig idd PTT. Want als ze daar vernieuwend willen zijn ziet het er al snel idioot uit.

Ben daarom zo blij dat ik een vrouw ben, kan zoveel meer aan
Roz, denk dat je ze hier kunt kopen. En zo niet: ze hebben meer dan genoeg andere prachtige dingen voor kleine kinderen.
Kan je helaas niet helpen Roz, lastig idd om iets origieensl en leusk te verzinnen.
Roz, dat soort handdoeken kun je gewoon bij de Hema kopen. Babyspullen van de Hema zijn sowieso vaak leuk. Is een grote vierkante handdoek waarvan één hoek een puntmutsje is, zodat je dat op het hoofd van je baby kunt doen. De rest van de handdoek kun je dan om het lijfje slaan. Of is dit een heel warrig verhaal?
dat noemen de badcape bij prenatal en dat soort winkels, roz.

inderdaad superhandig als ze klein zijn, je wikkelt ze er zo in en kunt ze er ook nog mee afdrogen.
Kijk, zo:

Nee, dat snap ik dan nog wel, zulke omschrijvingen haha.

Ze had het ook over lakentjes ed. Maar daar zullen vast allemaal eisen aan verbonden zitten dus dat mag ze mooi zelf gaan halen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven