Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
Oei, broekrokken, nog een graadje erger.

PTT, als t op een rokje lijkt dan kan het idd weer wel, alleen koop ik dan zelf liever een rokje, vind ik mooier staan als ik loop. Maar als je bijv veel moet fietsen of zo dan is t wel een goede oplossing natuulijk
grrr... die broekrokken waren toen al lelijk.
PTT, ik ga ook op zoek naar zo'n short, als t daar wat beter weer voor is. Hou je mij opde hoogte als jij wat vindt? Doe ik dat ook als ik wat vind
Te kort

Is het jullie ook wel eens opgevallen dat de H&M site vaak niet klopt? Als je bijv jurken/rokken aanklikt en per rubriek kijkt zie je minder dan als je op laat alles zien klikt
ik draag ook 90% van de zomer een rok of jurk, zwart.
Mirte, ik vind dat niette kort hoor, maar dan wel voor 's avonds, voor een feestje of zo
beloofd zwart !
eens met zwart, in de avond is die lengte ok, overdag zou ik ze wel wat langer dragen.
quote:Zwart schreef op 02 februari 2010 @ 23:07:

Mirte, ik vind dat niette kort hoor, maar dan wel voor 's avonds, voor een feestje of zoBedoelde voor mezelf, vind 'm haar prima staan!
ah zo mirte, ik snap het al.
zit te googlen zwart, het schiet niet op, zie er nergens 1.
Leuk zo, die jurk met vest (en lekker warm nu )

Alleen geschikt als je lang haar hebt...

En zo voor de dames met een kort koppie:)

leuk ja, zeker de jurk maar ik zou er wel iets bijdragen in een fellere kleur, voor mezelf vind ik de kleurencombinatie te ''donker'', bijvoorbeeld paarse top eronder en paarse panty of paarse laarzen, zoiets toch.
Woehahha je laatste plaatje Mirthe, jemig wie koopt zoiets!

He meiden ik ga slapen! Tot morgen!
truste amy!
Die zonder bovenstukje bedoel ik he!
Ik heb toch echt lang haar Mirte...maar nee, dat wil ik mezlef en mijn medemens niet aandoen

Amy, slaap lekker
Hé, is dit de jurk die Jas leuk vindt? Ziet er zo best mooi uit.

het grijze vest is ook te lang voor me trouwens, ik val daar in weg.
nu ja zo gaat ie wel mirte maar ik vind zoveel franje toch echt wel een beetje too much.
Het lijkt me zo kriebelen aan je benen.
Das toch die van Jimmy Choo? Best leuk als je die franje onderaan eraf sloopt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven