Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
Dat geeft toch niet MSS, daar zijn we toch ook voor! Succes met ruilen van je ketting!
ik moet zeggen dat het ''shopverbod'' me nu niet echt moeilijk valt, afgezien van de spijkerrok zie ik niet veel dingen die ik zou willen kopen.

( ga nog niet slapen, ben nog niet moe )
Ja dit is daarom ook een TOPic!!!

Ja PTT heb ik ook, valt me ook niet moeilijk. Ten eerste niet echt meer iets nodig. En carnaval komt er aan, duur weekend, en mijn tattoo. Kan me tot nu toe nog goed inhouden...

Maargoed, ga nu Vriendlief wat aandacht geven, heeft vanwege mijn bezoek hele avond op de slaapkamer gezeten hahaa

truste
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
is goed MSS, have fun!
ik heb nu geen zin om zomerkleding te kopen met de sneeuw/kou en winterkleren heb ik genoeg, dat is mijn reden om niet veel te shoppen.

Ff gescand... Wat een intelligente dames allemaal hier!
quote:princessetamtam schreef op 02 februari 2010 @ 22:41:

ik heb nu geen zin om zomerkleding te kopen met de sneeuw en winterkleren heb ik genoeg, dat is mijn reden om niet veel te shoppen.Hier alweer dikke vlokken, blèèèh.
ach mirte, ik maak nog genoeg fouten in het leven hoor...
je kunt me niet wijsmaken dat mensen nu topjes met korte mouwen kopen, echt.
Vandaag grijze legging van Esprit binnen gekregen. Flutkwaliteit, schijnt door, scheve naad en 19,95 euro. Gaat terug dus. Deze trouwens ook

Valt wel heel erg wijd en bol.
ik wil wel zo een soort short voor de zomer

ziet er wel leuk uit op het plaatje, zonde mirte, ook van de legging.
PTT waar heb je dat ding bij H&M gevonden die iedereen lelijk vindt behalve ik?

Heb even gezocht maar ik kijk er vast overheen, kan hem niet vinden op de site.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
bij de jurken, laatste pagina, geloof ik ( als je bekijk alles kiest )
Ik zie daar niks meer staan nu. Jij wel?
Model shirt (wijd met strak boord aan onderkant) vind ik wel mooi maar deze deed me aan en lampenkap denken. Beetje teveel plooien, denk ik.
ik wil gewoon een zwarte short, niet te kort, niet te wijd, niet te strak en geen frutsels, moet toch te vinden zijn, zou je denken, ga in de lente maar eens bij zara kijken, daar hebben ze zoiets meestal wel.
OMG, bermuda's...komen die dingen weer in de mode??

**Krijgt vreselijke flashbacks van dat soort dingen die ze vroeger aanmoest

PTT, ik vrees oprecht dat dat alleen staat bij lange dunne mensen, net als driekwart broeken en zo. Mij met mijn korte pootjes zul je er iig nooit (meer) in zien
Ah hebbes, zie hem al, dank je wel!
Had een spijkerbroek voor mijn moeder besteld (maat 36, grrr) en dus meteen die legging en het shirt erbij. Kan beter ff in de stad kijken voor een legging.
Denk dat een short wel leuk staat PTT, net wat korter dan dit, met zo'n omslag of zo. H&M en Zara hebben dat inderdaad vast wel.
ik weet niet, zwart , sommige staan me best leuk, als ze van veraf op een rokje lijken.

als je bij jurken/rokken op ''laat alles zien'' klikt zie je de jurk op pagina 5, laatste plaatje.
quote:Zwart schreef op 02 februari 2010 @ 22:59:

OMG, bermuda's...komen die dingen weer in de mode??

**Krijgt vreselijke flashbacks van dat soort dingen die ze vroeger aanmoest

PTT, ik vrees oprecht dat dat alleen staat bij lange dunne mensen, net als driekwart broeken en zo. Mij met mijn korte pootjes zul je er iig nooit (meer) in zien

Doet mij denken aan de broekrok... Zou dat ooit weer hip worden??

Ik vind de short die PTT plaatste wel mooi maar niet geschikt voor mijn figuur.
inderdaad zo een als jij bedoelt zwart, met een omslag en niet te kort en ook niet te lang, dat staat best leuk, wil niet altijd een rok aan tenslotte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven