Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
GAAF! Die eerste (gele auto) en onderste (gestreepte jurk) leuk!
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
Ik vind die onderste gestreepte jurk ook super! Gaaf dat die streep zo van richting veranderd (ben meteen aan het bedenken hoe dat zit, maar ik denk dat ik het al weet...)
Ja gaaf hè. Dacht ik direkt ook toen ik het zag.

Maar vertel, hoe zit het met die streep want ik heb geen idee.

Dat grijze sweatshirt met capuchon vind ik ook grappig om te zien; heb zoon laatst geadviseerd om die te dragen met zijn bruine leren jasje, staat erg leuk! En met colbert vind ik het ook leuk.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Oooww, ik ben ook fan van die streepjurk

En zwart en stoer hou ik totaaaaal niet van verder
Ik word echt enthousiast van die foto's!
GB, heb je de laarzen nu ook besteld? Zijn wel handig voor jouw knie-toon-angst bedacht ik ineens :-)
Het is fashionweek in Stockholm dus nog meer leuke foto's daar vandaan.

Je kunt op de foto's klikken voor vergroting.

Details broek:

Weer iets met capuchon er onder:

*glibbert naar binnen*

Iedereen veilig onderweg geweest? Wat een geglibber he? En dan is het ook nog mega druk hier, incl. een stresskip om me heen...

Jas, geen bon gezien, was toch mosterd...

Fijne dag allemaal

*glibbert weer snel verder*
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Glibberen?? Hebben jullie nog sneeuw dan?
quote:Zwart schreef op 03 februari 2010 @ 12:21:

GB, heb je de laarzen nu ook besteld? Zijn wel handig voor jouw knie-toon-angst bedacht ik ineens :-)

Grrr NEE!

Was druk aan het werk, vergeten bestelling af te ronden. Ging ik het nu afmaken. UITVERKOCHT!!!
quote:jasmine schreef op 03 februari 2010 @ 12:19:

Ja gaaf hè. Dacht ik direkt ook toen ik het zag.

Maar vertel, hoe zit het met die streep want ik heb geen idee.

Kan het niet beschrijven, dus heb het even visueel gemaakt.

(bij ons thuis een zeer bekend fenomeen, gesprekken gaan altijd gepaard met tekeningetjes en er liggen altijd woordenboeken/encyclopedies en andere naslagwerken onder handbereik )

Snap je 'm?
Excuus voor de lelijke tekening, ik heb dit even snel in de computer getekend.
Ik vermoedde zoiets al GB

Ontzettend balen van de laarzen maar kleine tip, om 6 uur 's morgens wordt de site gevuld met alles wat nieuw/ retour is, zo heb ik de mijne ook gescoord toen ik niet kon slapen van de week

Dus als je morgen vroeg op moet meteen naar de site sprinten
net een bonaparte brochure bij de post gevonden maar niets eruit spreekt me zo aan dat ik het meteen wil hebben,

overweeg wel deze jurk te bestellen:

misschien wat vaker te dragen als deze:

mooi maar niet zomers:

wel echt iets voor mij, dat wel
wel een gaaf effect GB, zo te zien, met die strepen.
Ik krijg bij die eerste jurk meteen een liedje in mn hoofd, sorry

Dat jasje is prachtig én helemaal PTT maar idd wel een winterding, maar als je m nu bestelt kun je m nog wekenlang aan (vrees dat t nooit lente wordt, haha)
dat is waar zwart, ik zie voorlopig ook nog geen lente, ik houd het nog even in beraad.
Zit te denken..jasje zou heel mooi staan op je zwarte leren rok, en dan wit bloesje met ruches of zo...mooie laarzen erbij of kisten als er weer sneeuw komt. lijkt me heel mooi en heel PTT
Dat jasje ziet er idd heel mooi en echt PTT uit.
Ik was even douchen maar ik snap de tekening! Dank je wel!

Onder de douche bedacht ik me dat ik best graag zo'n grijze sweater met capuchon zou willen hebben maar dan anders.

Langer misschien zelfs wel zo lang als een t-sjirk en met een diepe v-hals zodat je er een witte blouse of topje onder kunt dragen. Stoer maar toch vrouwelijk voor een mooi decolleté.

Bestaat zoiets al?
Ja, ik heb 2 hooded vestjes met een v-neck. Een langere, dunne in grijs melee, met drukkertjes. En een korte zwarte met een rits.
quote:Zwart schreef op 03 februari 2010 @ 12:58:

Ik krijg bij die eerste jurk meteen een liedje in mn hoofd, sorry

deze?

Of eh..

deze?

Of toch

deze?

Of nog wat anders, vertel je maakt me nieuwsgierig!
GB, waar heb je die vandaan dan? Ik zoek nl ook al tijden een sweaterjurkhoodiedinges met v hals, ik kom ze alleen maar tegen met hoge neklijn of als vest maar dat heb ik al (in tigvoud )
Ze zijn allebei al heel oud. De langere t-sjurk achtige is dun, zoiets als een t-shirt. Die is van GAP RED. De andere is ietsje dikker, van Kuyichi. Die van GAP RED is denk ik al 4 jaar oud, die andere nog ouder.

Ze lagen hier toevallig allebei naast me (werktechnisch) en ik ben toch foto's aan het maken. Dus ik gooi ze wel even in mijn album.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven