Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15
vrijdag 29 januari 2010 om 18:50
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)
Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.
Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!
We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.
Mode Swahili voor Gevorderden:
A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.
Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.
Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.
Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.
Hemd: Shirtje met smalle bandjes.
LBD: Little Black Dress.
Longsleeve: Shirt met lange mouwen.
Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.
Peep-toe: Schoen met open neus.
Singlet: Shirtje met brede bandjes.
Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.
Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.
Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.
Sweatdress: Trui-jurk.
Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.
T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.
Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.
Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!
We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.
Mode Swahili voor Gevorderden:
A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.
Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.
Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.
Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.
Hemd: Shirtje met smalle bandjes.
LBD: Little Black Dress.
Longsleeve: Shirt met lange mouwen.
Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.
Peep-toe: Schoen met open neus.
Singlet: Shirtje met brede bandjes.
Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.
Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.
Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.
Sweatdress: Trui-jurk.
Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.
T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.
Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen

woensdag 3 februari 2010 om 12:19
Ja gaaf hè. Dacht ik direkt ook toen ik het zag.
Maar vertel, hoe zit het met die streep want ik heb geen idee.
Dat grijze sweatshirt met capuchon vind ik ook grappig om te zien; heb zoon laatst geadviseerd om die te dragen met zijn bruine leren jasje, staat erg leuk! En met colbert vind ik het ook leuk.
Dat grijze sweatshirt met capuchon vind ik ook grappig om te zien; heb zoon laatst geadviseerd om die te dragen met zijn bruine leren jasje, staat erg leuk! En met colbert vind ik het ook leuk.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
woensdag 3 februari 2010 om 12:29
woensdag 3 februari 2010 om 12:32
*glibbert naar binnen*
Iedereen veilig onderweg geweest? Wat een geglibber he? En dan is het ook nog mega druk hier, incl. een stresskip om me heen...
Jas, geen bon gezien, was toch mosterd...
Fijne dag allemaal
*glibbert weer snel verder*
Iedereen veilig onderweg geweest? Wat een geglibber he? En dan is het ook nog mega druk hier, incl. een stresskip om me heen...
Jas, geen bon gezien, was toch mosterd...
Fijne dag allemaal
*glibbert weer snel verder*
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

woensdag 3 februari 2010 om 12:47
quote:jasmine schreef op 03 februari 2010 @ 12:19:
Kan het niet beschrijven, dus heb het even visueel gemaakt.
(bij ons thuis een zeer bekend fenomeen, gesprekken gaan altijd gepaard met tekeningetjes en er liggen altijd woordenboeken/encyclopedies en andere naslagwerken onder handbereik )
Snap je 'm?
Kan het niet beschrijven, dus heb het even visueel gemaakt.
(bij ons thuis een zeer bekend fenomeen, gesprekken gaan altijd gepaard met tekeningetjes en er liggen altijd woordenboeken/encyclopedies en andere naslagwerken onder handbereik )
Snap je 'm?

woensdag 3 februari 2010 om 12:52
woensdag 3 februari 2010 om 13:08
Ik was even douchen maar ik snap de tekening! Dank je wel!
Onder de douche bedacht ik me dat ik best graag zo'n grijze sweater met capuchon zou willen hebben maar dan anders.
Langer misschien zelfs wel zo lang als een t-sjirk en met een diepe v-hals zodat je er een witte blouse of topje onder kunt dragen. Stoer maar toch vrouwelijk voor een mooi decolleté.
Bestaat zoiets al?
Onder de douche bedacht ik me dat ik best graag zo'n grijze sweater met capuchon zou willen hebben maar dan anders.
Langer misschien zelfs wel zo lang als een t-sjirk en met een diepe v-hals zodat je er een witte blouse of topje onder kunt dragen. Stoer maar toch vrouwelijk voor een mooi decolleté.
Bestaat zoiets al?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.

woensdag 3 februari 2010 om 13:17

woensdag 3 februari 2010 om 13:24
Ze zijn allebei al heel oud. De langere t-sjurk achtige is dun, zoiets als een t-shirt. Die is van GAP RED. De andere is ietsje dikker, van Kuyichi. Die van GAP RED is denk ik al 4 jaar oud, die andere nog ouder.
Ze lagen hier toevallig allebei naast me (werktechnisch) en ik ben toch foto's aan het maken. Dus ik gooi ze wel even in mijn album.
Ze lagen hier toevallig allebei naast me (werktechnisch) en ik ben toch foto's aan het maken. Dus ik gooi ze wel even in mijn album.