Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
Ik bedoel dus zoiets maar dan van die lichtgrijze sweaterstof en met diepere v-hals.

Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Die langere die ik heb is wel meer een vestje dan dat.

Ik zou zoiets in iets meer oversized ook wel leuk vinden. Maar goed, deze zijn dus al oud.

Bovenste foto is een lelijk. Het lijkt wel groen. Maar ik had geen zin om te flitsen. Hij is zwart, maar dan met een mooie wassing, dus eigenlijk meer donkergrijs.
quote:princessetamtam schreef op 03 februari 2010 @ 12:55:

mooi maar niet zomers:

[afbeelding]

wel echt iets voor mij, dat wel

Die heb ik net teruggestuurd. Niet stoer genoeg voor mij.

Kwaliteit is degelijk bijna stug.
Zoiets als die bovenste heb ik echt al teveel maar draag ik nooit meer, mss maar eens wat opruimen.

Ik zoek echt langere zoals die grijze zodat ie over n legging kan. Ik heb er eentje van Asos maar die heeft geen diepe v-hals
Die bovenste draag ik eigenlijk ook alleen nog maar als huispak. Die onderste heb ik wel regelmatig aan, met een even lang boyfriend vestje erover, op een tregging, of slimfit.
Deze is was van oasis is out of stock.

ow jas..dat was nou precies wat ik wou hebben, mss eens kijken bij V&D, die hebben ook Oasis
Zoiets maar dan in grijs:

Deze is van kangaroos via otto, vanaf 30 euro maar is ook weer kort.

aha, dit model maar dan wat langer zodat je het als jurk kunt dragen.

Leren jasje er overheen, zwarte legging er onder. Als ie langer zou zijn dan...

plak even de spijkerrok als ik hem aan heb, voor ik het vergeet.

denk nog na over het jasje, met het commentaar van jas in mijn achterhoofd, hou zelfs in de winter niet van stugge jasjes.
Die bovenste is mooi Jas

OK, ik weet dat ik op moet houden met zeuren maar ik heb nog steeds zo'n pijn en nu heb ik de hik en dat doet iedere hik dus auwwwww..en ik ben t zat.
Je hebt alle reden om te zeuren.

Ik hoop dat je binnenkort een oplossing ervoor kunt vinden.
dat is ook niet leuk zwart, daar mag je ook wel over klagen.
thanx dat ik ff mag zeuren dan

Ik ga maar even naar de apotheek en boodschappen doen, als ik heel voorzichtig rij kan t wel denk ik
Zwart, heel veel sterkte.
zag dit t-shirt in een tijdschrift met een legging en jasje erover, erg leuk.

( nu 20 euro in de sale bij woodwood.dk, wel ook 20 euro verzendkosten, zou er nog iets bijbestellen )
Ik kom advies vragen. Heb deze jeans van veto op dit moment in huis, had ik bij de bestelling van wehkamp gedaan. Is van 90 euro voor 25.

Ben helemaal blij over de kleur van de wassing en de voorkant. Er zal van de lengte een stukje af moeten maar dat komt vast goed.

Aan de achterkant bij mijn billen zit ie ruim. En daar zit ook een laaghangende zak. (tsss dit klinkt ook weer niet, maar jullie snappen me ongetwijfeld). Doordat de stof daar wat dikker is zit het daar wat vreemd. Overigens maar aan 1 kant, blijkbaar zijn mijn billen vreemd gevormd. De broek is dik en voelt wat stug aan.

En nu twijfel ik. Vriend vindt hem niet zo mooi zitten bij de billen.

Ik vind het ook niet zo mooi maar de rest van de broek is geweldig.

Zou ik hem aantrekken met iets langs erover? Jurk of zo of blijft ie in de kast liggen? Of ga ik het voor 25 euro echt wel aan afdragen? En is er nog kans dat de stof minder stug wordt?

Dat dus. Lang verhaal. Wat zouden jullie doen?

quote:princessetamtam schreef op 03 februari 2010 @ 15:30:

zag dit t-shirt in een tijdschrift met een legging en jasje erover, erg leuk.

[afbeelding]

( nu 20 euro in de sale bij woodwood.dk, wel ook 20 euro verzendkosten, zou er nog iets bijbestellen )Zie ik daar schoudervullingen in het t-shirt zitten?
LEUK!

Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
Wat is het verschil met suede en imitatie suede?!

Ja duuh is nep haha maar bedoel merk je dat dan ook sneller Wordt het sneller lelijk ofzo?!
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
ja dat wel maar volgens mij is het toch cool en modern, zeker met een ( leren ) jasje erover, heb het zelf gezien, de onderkant is ook een beetje wijd, echt heel leuk op een legging.

als je er tunieken over draagt lijkt het me overkomelijk, jas.

maar de vraag is of je een spijkerbroek in de kast wil hebben hangen waar je alleen een tuniek/jurk op kunt/wilt dragen. dat is aan jou.
MSS, ik heb geen idee of het veel verschil maakt tussen suede en nep suede. Misschien dat iemand anders het weet.

PTT, ja je hebt gelijk en je ziet de zakken aan de voorkant dan ook niet wanneer ik er iets langs overheen draag.

Jouw shirt zou inderdaad prima kunnen met een jasje erover.
ik vind het wel leuk, dat t-shirt ook door de print, het is wel vrouwelijk vind ik maar ik denk niet dat ik het in denemarken ga bestellen, te veel gedoe/verzendkosten.
volgens mij krijg je nepsuede nog minder makkelijk schoon als echte als er vlekken opkomen maar als je een beetje oplet komen er natuurlijk niet zo gauw vlekken op, heb ook nep-suede zwarte laarzen en die zien er nog perfect uit.
In ieder geval goed insprayen de laarzen voor gebruik en als er toch vlekken in gekomen zijn zo'n suedeborsteltje gebruiken om het eruit te borstelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven