Help! Bleekvlek in haar
zaterdag 14 juni 2025 om 16:14
Ik heb een heel verdrietig meisje boven liggen. Ze wilde highlights en haar vriendin heeft het gedaan. Natuurlijk ging het fout. Ze heeft nu een paar bleachvlekken/lokken in haar (licht) bruine haar.
Wat kunnen we hiertegen doen. Ik ben zelf blond en heb mijn haar nog nooit geverfd dus weet van niets.
Het liefst verven we die paar rare plukken gewoon bruin. Maar kan dat? En moet dat met permanente verf of kan het ook met een soort van kleurspoeling???
Help.
Wat kunnen we hiertegen doen. Ik ben zelf blond en heb mijn haar nog nooit geverfd dus weet van niets.
Het liefst verven we die paar rare plukken gewoon bruin. Maar kan dat? En moet dat met permanente verf of kan het ook met een soort van kleurspoeling???
Help.
zaterdag 14 juni 2025 om 16:39
Dit ja. Niet zelf gaan lopen klungelen want het komt precies.La_Galette schreef: ↑14-06-2025 16:36Advies is dat de kapper het bijna altijd wel kan fixen.
Maar ik zou echt niet zelf gaan lopen kleuren nu, kans bestaat dat het alleen maar erger wordt en de kapper straks twee keer zo lang bezig is om het te herstellen.
zaterdag 14 juni 2025 om 17:02
Goed advies. Aan een volwassene...
TO, verf op ontkleuring, verf op verf, ontkleuring op verf kan heel onverwachte resultaten op leveren. Daarom denk ik dat het enige slimme advies toch die kapper is. En neem het ontkleuringsmiddel dan mee, dan kan de kapper kijken wat er gebruikt is. Of zorg in ieder geval dat je weet welk merk en welke sterkte is was.
zaterdag 14 juni 2025 om 17:12
Je kunt verf kopen en het hele haar zelf verven of naar de kapper. Aangezien ze highlights wil zou ik zowiezo naar de kapper gaan. Die kan wellicht de verkeerd uitgevallen plukjes goed highlighten zodat niet heel het haar geverfd hoeft te worden.
Heb zelf eens highlights gedaan bij een vriendin met zo'n pakje en het lijkt zo makkelijk maar het was echt lastig om het mooi te doen. Was er best lang mee bezig en ook met aluminiumfolie zodat het niet ging vlekken op andere haren. Het eind resultaat was duidelijk niet door de kapper gedaan maar ze liep niet voor schut.
Heb zelf eens highlights gedaan bij een vriendin met zo'n pakje en het lijkt zo makkelijk maar het was echt lastig om het mooi te doen. Was er best lang mee bezig en ook met aluminiumfolie zodat het niet ging vlekken op andere haren. Het eind resultaat was duidelijk niet door de kapper gedaan maar ze liep niet voor schut.
zaterdag 14 juni 2025 om 17:23
zaterdag 14 juni 2025 om 17:49
Misschien werkt haar in een staart of petje, hoedje of een sjaaltje om ongelukjes te verstoppen. Bij mij was een verf een keer helemaal verkeerd uitgepakt waardoor ik allemaal vlekken had. Moest die avond nog weg en baalde maar door een staart te doen viel het een stuk minder op.
En daarnaast lijkt het ook een soort van trend onder jongeren om met verprutst haar rond te lopen. Zie her best regelmatig, vooral met die hele felle en pastel kleurtjes.
En daarnaast lijkt het ook een soort van trend onder jongeren om met verprutst haar rond te lopen. Zie her best regelmatig, vooral met die hele felle en pastel kleurtjes.
zaterdag 14 juni 2025 om 18:03
Denk je dat ik volwassen was toen mijn haar roze kleurde? Het was nog erger want ik had een thuispermanentje en -bleekbehandeling, dus het werd een bosje roze stro. De enige remedie was uit laten groeien tot het lang genoeg was om te laten kortwieken. Scheelt wel dat in 1986 meisjes vaker kort haar hadden dan nu. Dan liep je niet heel erg voor joker.Irma_3110 schreef: ↑14-06-2025 17:02Goed advies. Aan een volwassene...
TO, verf op ontkleuring, verf op verf, ontkleuring op verf kan heel onverwachte resultaten op leveren. Daarom denk ik dat het enige slimme advies toch die kapper is. En neem het ontkleuringsmiddel dan mee, dan kan de kapper kijken wat er gebruikt is. Of zorg in ieder geval dat je weet welk merk en welke sterkte is was.
zaterdag 14 juni 2025 om 18:07
Ik zie zelfs senioren met roze haar maar ik denk dat dat niet bewust is maar dat de toner bij de kapper niet goed uitgepakt heeft. Bij de ene vrouw is het meer paars en bij de ander meer zalmroze. En op het moment heeft influencer Vera Camilla ook roze haar wat bij de kapper gedaan is maar het ziet er niet heel egaal roze uit wat denk ik bewust is gedaan ofzo.KamilleT schreef: ↑14-06-2025 18:03Denk je dat ik volwassen was toen mijn haar roze kleurde? Het was nog erger want ik had een thuispermanentje en -bleekbehandeling, dus het werd een bosje roze stro. De enige remedie was uit laten groeien tot het lang genoeg was om te laten kortwieken. Scheelt wel dat in 1986 meisjes vaker kort haar hadden dan nu. Dan liep je niet heel erg voor joker.
zaterdag 14 juni 2025 om 18:23
Ze is 14. Heeft lang haar en denkt dat het 10 jaar gaat duren voor die hele vlek uitgegroeid is. We gaan morgen naar de kapper. Lekker duur grapje
zaterdag 14 juni 2025 om 18:36
Ja dat gaat niet goedkoop worden, wel fijn dat je zondag terecht kan, dan is het opgelost voordat ze weer naar school moet.
zaterdag 14 juni 2025 om 18:46
zaterdag 14 juni 2025 om 18:46
Geruststelling voor haar is dat het kan!
Ooit mijn geblondeerd haar donker laten verven.
Een lange zit en duur grapje. Ze moesten er twee x iets in doen, voor het pakte ivm het pigment. Na een week of drie, werd het weer lichter en kon ik terug om nogmaals te kleuren dat bleef goed zitten.
Ik heb heel lang haar, en het was ook helemaal geblondeerd destijds.
Een paar plukken zal ook lang duren, maar wel minder kosten dan een compleet kapsel kleuren.
Ooit mijn geblondeerd haar donker laten verven.
Een lange zit en duur grapje. Ze moesten er twee x iets in doen, voor het pakte ivm het pigment. Na een week of drie, werd het weer lichter en kon ik terug om nogmaals te kleuren dat bleef goed zitten.
Ik heb heel lang haar, en het was ook helemaal geblondeerd destijds.
Een paar plukken zal ook lang duren, maar wel minder kosten dan een compleet kapsel kleuren.
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
zaterdag 14 juni 2025 om 18:48
Dat dient niet om op gebleekt haar te sprayen Niet doen want dat kan het resultaat bij de kapper dan weer anders doen uitdraaien. Genoeg geklooid.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in