Mode & Beauty alle pijlers

Help! Bleekvlek in haar

14-06-2025 16:14 95 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een heel verdrietig meisje boven liggen. Ze wilde highlights en haar vriendin heeft het gedaan. Natuurlijk ging het fout. Ze heeft nu een paar bleachvlekken/lokken in haar (licht) bruine haar.
Wat kunnen we hiertegen doen. Ik ben zelf blond en heb mijn haar nog nooit geverfd dus weet van niets.
Het liefst verven we die paar rare plukken gewoon bruin. Maar kan dat? En moet dat met permanente verf of kan het ook met een soort van kleurspoeling???
Help.
Ik zou naar de kapper gaan voor advies.
Dat kan maar ik hoop dat hier ook iemand advies kan geven zodat ik haar nu even gerust kan stellen
Advies is dat de kapper het bijna altijd wel kan fixen.

Maar ik zou echt niet zelf gaan lopen kleuren nu, kans bestaat dat het alleen maar erger wordt en de kapper straks twee keer zo lang bezig is om het te herstellen.
Het advies om haar gerust te stellen is een goede kapper zoeken, eentje die de rest bij kan bleken en haar haar kan redden van de vlekken.
La_Galette schreef:
14-06-2025 16:36
Advies is dat de kapper het bijna altijd wel kan fixen.

Maar ik zou echt niet zelf gaan lopen kleuren nu, kans bestaat dat het alleen maar erger wordt en de kapper straks twee keer zo lang bezig is om het te herstellen.
Dit ja. Niet zelf gaan lopen klungelen want het komt precies.
Niet gaan klooien met verf. De kans dat het dan knaloranje wordt is heel groot. Dus een kapper zoeken die of vanavond nog open is of eentje die morgen open is.

Ben wel heel benieuwd hoe oud ze is :hyper:
Soms gaat het mis. Mijn haar is ook wel eens roze uitgeslagen. Heel verdrietig is niet nodig, het groeit vanzelf weer uit.
KamilleT schreef:
14-06-2025 16:50
Soms gaat het mis. Mijn haar is ook wel eens roze uitgeslagen. Heel verdrietig is niet nodig, het groeit vanzelf weer uit.
Goed advies. Aan een volwassene...

TO, verf op ontkleuring, verf op verf, ontkleuring op verf kan heel onverwachte resultaten op leveren. Daarom denk ik dat het enige slimme advies toch die kapper is. En neem het ontkleuringsmiddel dan mee, dan kan de kapper kijken wat er gebruikt is. Of zorg in ieder geval dat je weet welk merk en welke sterkte is was.
Het liefst verven we die paar rare plukken gewoon bruin. Maar kan dat?
Kans dat het oranje of groen of nog een vreemdere kleur wordt. Kapper vragen.
Florian71 schreef:
14-06-2025 16:30
Dat kan maar ik hoop dat hier ook iemand advies kan geven zodat ik haar nu even gerust kan stellen
Mijn advies is: hier echt niet zelf mee gaan klooien. Want voor je het weet is het nog veel erger.
Je kunt verf kopen en het hele haar zelf verven of naar de kapper. Aangezien ze highlights wil zou ik zowiezo naar de kapper gaan. Die kan wellicht de verkeerd uitgevallen plukjes goed highlighten zodat niet heel het haar geverfd hoeft te worden.

Heb zelf eens highlights gedaan bij een vriendin met zo'n pakje en het lijkt zo makkelijk maar het was echt lastig om het mooi te doen. Was er best lang mee bezig en ook met aluminiumfolie zodat het niet ging vlekken op andere haren. Het eind resultaat was duidelijk niet door de kapper gedaan maar ze liep niet voor schut.
Florian71 schreef:
14-06-2025 16:30

Hét advies is dat alleen de kapper haar gerust kan stellen. Dus gooi er een kluit geld tegenaan en hup zo snel mogelijk naar de kapper. Tot die tijd een beanie op.
Tot je bij de kapper bent kan je het ook camoufleren met Magic Retouch van L'Oreal. Gekleurde spray die je passend bij eigen haarkleur kan kiezen. Bij elke drogist te koop.
Misschien werkt haar in een staart of petje, hoedje of een sjaaltje om ongelukjes te verstoppen. Bij mij was een verf een keer helemaal verkeerd uitgepakt waardoor ik allemaal vlekken had. Moest die avond nog weg en baalde maar door een staart te doen viel het een stuk minder op.

En daarnaast lijkt het ook een soort van trend onder jongeren om met verprutst haar rond te lopen. Zie her best regelmatig, vooral met die hele felle en pastel kleurtjes.
Irma_3110 schreef:
14-06-2025 17:02
Goed advies. Aan een volwassene...

TO, verf op ontkleuring, verf op verf, ontkleuring op verf kan heel onverwachte resultaten op leveren. Daarom denk ik dat het enige slimme advies toch die kapper is. En neem het ontkleuringsmiddel dan mee, dan kan de kapper kijken wat er gebruikt is. Of zorg in ieder geval dat je weet welk merk en welke sterkte is was.
Denk je dat ik volwassen was toen mijn haar roze kleurde? Het was nog erger want ik had een thuispermanentje en -bleekbehandeling, dus het werd een bosje roze stro. De enige remedie was uit laten groeien tot het lang genoeg was om te laten kortwieken. Scheelt wel dat in 1986 meisjes vaker kort haar hadden dan nu. Dan liep je niet heel erg voor joker.
KamilleT schreef:
14-06-2025 18:03
Denk je dat ik volwassen was toen mijn haar roze kleurde? Het was nog erger want ik had een thuispermanentje en -bleekbehandeling, dus het werd een bosje roze stro. De enige remedie was uit laten groeien tot het lang genoeg was om te laten kortwieken. Scheelt wel dat in 1986 meisjes vaker kort haar hadden dan nu. Dan liep je niet heel erg voor joker.
Ik zie zelfs senioren met roze haar maar ik denk dat dat niet bewust is maar dat de toner bij de kapper niet goed uitgepakt heeft. Bij de ene vrouw is het meer paars en bij de ander meer zalmroze. En op het moment heeft influencer Vera Camilla ook roze haar wat bij de kapper gedaan is maar het ziet er niet heel egaal roze uit wat denk ik bewust is gedaan ofzo.
KamilleT schreef:
Ze is 14. Heeft lang haar en denkt dat het 10 jaar gaat duren voor die hele vlek uitgegroeid is. We gaan morgen naar de kapper. Lekker duur grapje
Goede les voor je dochter dat kapper vakmanschap is. De opleiding duurt niet voor niets 3 jaar...

Shit happens...de professional lost het op en heeft er weer een klant bij.
Florian71 schreef:
14-06-2025 18:23
Ze is 14. Heeft lang haar en denkt dat het 10 jaar gaat duren voor die hele vlek uitgegroeid is. We gaan morgen naar de kapper. Lekker duur grapje
Ja dat gaat niet goedkoop worden, wel fijn dat je zondag terecht kan, dan is het opgelost voordat ze weer naar school moet.
De vlekken alleen kleuren gaat niet lukken en als je het hele haar gaat kleuren gaat het resultaat op de vlekken anders zijn dan op het natuurlijke haar dus heb je nog vlekken.
Enige goede remedie is idd naar de kapper gaan...
attraverso wijzigde dit bericht op 14-06-2025 18:49
0.44% gewijzigd
Geruststelling voor haar is dat het kan!
Ooit mijn geblondeerd haar donker laten verven.
Een lange zit en duur grapje. Ze moesten er twee x iets in doen, voor het pakte ivm het pigment. Na een week of drie, werd het weer lichter en kon ik terug om nogmaals te kleuren dat bleef goed zitten.
Ik heb heel lang haar, en het was ook helemaal geblondeerd destijds.
Een paar plukken zal ook lang duren, maar wel minder kosten dan een compleet kapsel kleuren.
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
KamilleT schreef:

Wel als je een puber bent.
Thembo1 schreef:
14-06-2025 17:31
Tot je bij de kapper bent kan je het ook camoufleren met Magic Retouch van L'Oreal. Gekleurde spray die je passend bij eigen haarkleur kan kiezen. Bij elke drogist te koop.
Dat dient niet om op gebleekt haar te sprayen Niet doen want dat kan het resultaat bij de kapper dan weer anders doen uitdraaien. Genoeg geklooid.
Florian71 schreef:
14-06-2025 18:23
Fijn dat ze morgen terecht kan

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven