Help! Bleekvlek in haar
zaterdag 14 juni 2025 om 16:14
Ik heb een heel verdrietig meisje boven liggen. Ze wilde highlights en haar vriendin heeft het gedaan. Natuurlijk ging het fout. Ze heeft nu een paar bleachvlekken/lokken in haar (licht) bruine haar.
Wat kunnen we hiertegen doen. Ik ben zelf blond en heb mijn haar nog nooit geverfd dus weet van niets.
Het liefst verven we die paar rare plukken gewoon bruin. Maar kan dat? En moet dat met permanente verf of kan het ook met een soort van kleurspoeling???
Help.
Wat kunnen we hiertegen doen. Ik ben zelf blond en heb mijn haar nog nooit geverfd dus weet van niets.
Het liefst verven we die paar rare plukken gewoon bruin. Maar kan dat? En moet dat met permanente verf of kan het ook met een soort van kleurspoeling???
Help.
zaterdag 14 juni 2025 om 20:29
Sorry hoor, maar ook dan vind ik niet dat je dat tegen een heel verdrietig meisje kunt zeggen. "Doe niet zo verdrietig, het groeit vanzelf weer uit." Het meisje weet heel goed hoe hard haar groeit en hoe lang die oplossing van jou dan gaat duren. Lijkt wel een opmerking van mijn moeder, en die was geheel gespeend van medeleven.KamilleT schreef: ↑14-06-2025 18:03Denk je dat ik volwassen was toen mijn haar roze kleurde? Het was nog erger want ik had een thuispermanentje en -bleekbehandeling, dus het werd een bosje roze stro. De enige remedie was uit laten groeien tot het lang genoeg was om te laten kortwieken. Scheelt wel dat in 1986 meisjes vaker kort haar hadden dan nu. Dan liep je niet heel erg voor joker.
zaterdag 14 juni 2025 om 20:43
Toch kan een klein beetje relativeren natuurlijk ook nooit kwaad, ook niet bij veertienjarigen.Irma_3110 schreef: ↑14-06-2025 20:29Sorry hoor, maar ook dan vind ik niet dat je dat tegen een heel verdrietig meisje kunt zeggen. "Doe niet zo verdrietig, het groeit vanzelf weer uit." Het meisje weet heel goed hoe hard haar groeit en hoe lang die oplossing van jou dan gaat duren. Lijkt wel een opmerking van mijn moeder, en die was geheel gespeend van medeleven.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zaterdag 14 juni 2025 om 21:34
De kapper kan het fiksen. En als onverhoopt de kapper op zondag toch niet kan, dan zoek je een stad met koopzondag en haal je een neppe paardenstaart (Clairs, Kruidvat). Die kan ze samen met haar eigen haar invlechten over de vlekken totdat de kapper beschikbaar is.
En als ze opknapt van mensen die er veel erger aan toe zijn: zoek op YouTube naar Brad Mundo bleach fails.
En als ze opknapt van mensen die er veel erger aan toe zijn: zoek op YouTube naar Brad Mundo bleach fails.
zaterdag 14 juni 2025 om 22:17
Ik ben hartstikke meelevend, maar het is maar haar en dat komt gratis uit je hoofd groeien. Mijn oudste heeft prachtige goudblonde krullen, die ze kort knipt met opgeschoren gemillimeterde zijkanten en een pony tot halverwege haar voorhoofd, en ze verft het zwart. Wat medeleven kan ik dus wel gebruikenIrma_3110 schreef: ↑14-06-2025 20:29Sorry hoor, maar ook dan vind ik niet dat je dat tegen een heel verdrietig meisje kunt zeggen. "Doe niet zo verdrietig, het groeit vanzelf weer uit." Het meisje weet heel goed hoe hard haar groeit en hoe lang die oplossing van jou dan gaat duren. Lijkt wel een opmerking van mijn moeder, en die was geheel gespeend van medeleven.

zaterdag 14 juni 2025 om 23:04
Tja ik zal hiermee wel de alleen-echte-kappers-kunnen-dit-oplossen-club over me heen krijgen, maar ik denk dat je gewoon haarverf van een redelijk merk kan kopen bij de kruidvat of etos. Kies je een kleur die lijkt op haar eigen haarkleur. Instructies staan vrij duidelijk op het pak. Plukken verven, zal best ok worden. Scheelt je een hoop geld. Mij ook eens overkomen en het op deze manier prima hersteld.
zondag 15 juni 2025 om 02:32
Dit heb ik gedaan. Ik heb van mezelf middenbruin haar. Dit wilde ik zelf blonderen. Ik de bleek erin gedaan en wachten. Het werd knaloranje en bleef knaloranje, ook na heel lang wachten. Ik leek wel een specht, met een knalrode kuif! Dus ben ik naar de winkel gegaan, pakje middenbruin en pakje donkerbruin gekocht. Middenbruin dekte niet goed genoeg, maar donkerbruin deed dat wel. Inmiddels tien jaar geleden, want daarna voor blondeer acties naar de kapper gegaan. Ook dit was geen succes. Ik heb kennelijk heel gezond haar waarbij het moeilijk is het pigment eruit te krijgen, dus ik heb ook weleens een dag bij de kapper gezeten a raison van driehonderd euro.... Nu al een jaar of vijf verf vrij...GinnyDamrak schreef: ↑14-06-2025 23:04Tja ik zal hiermee wel de alleen-echte-kappers-kunnen-dit-oplossen-club over me heen krijgen, maar ik denk dat je gewoon haarverf van een redelijk merk kan kopen bij de kruidvat of etos. Kies je een kleur die lijkt op haar eigen haarkleur. Instructies staan vrij duidelijk op het pak. Plukken verven, zal best ok worden. Scheelt je een hoop geld. Mij ook eens overkomen en het op deze manier prima hersteld.
zondag 15 juni 2025 om 06:48
Voornu kan je er wat root spray opspuiten. Ik had laatst een hapje uit mijn zoons haar geschoren met de tondeuse, dit een paar weken met root spray ingespoten totdat het aangegroeid was .
Als het een vlek is kan je ook die pluk eruit knippen. Ik had een keer platina geblondeerd haar en een haarelastiek had afgegeven en een blauwe vlek achter gelaten. Die pluk heb ik gewoon afgeknipt, als je veel haar hebt zie je daar niks van.
Als het een vlek is kan je ook die pluk eruit knippen. Ik had een keer platina geblondeerd haar en een haarelastiek had afgegeven en een blauwe vlek achter gelaten. Die pluk heb ik gewoon afgeknipt, als je veel haar hebt zie je daar niks van.
zondag 15 juni 2025 om 06:51
Ik ook!Yakuzakiko schreef: ↑14-06-2025 23:41Ik zou ook gewoon een pakje verf van Kruidvat kopen, zal echt wel oke worden. Ik verf mijn haar altijd zelf, in allerlei kleuren.
zondag 15 juni 2025 om 09:17
zondag 15 juni 2025 om 11:35
Ik sluit mij aan bij alle mensen die schreven dat een bezoekje aan de kapper geen kwaad kan. Ik deed ook als 16 jarige iets dergelijks: de highlights met aluminium folie afdekken (want zo deden ze dat ook in de Fancy destijds
). Gevolg: gebleekt haar. Ik ben van mijzelf donker, dus leek wel Madonna in de jaren ‘80. De kapper heeft er toen een goedje overheen gegooid (maar je bleef het zien). Na een maand of 4 voor een kort kapsel gekozen en was daar zo tevreden over dat ik vrij kort haar bleef houden als tiener.
Het is niet het ergste probleem, maar wel heel zuur natuurlijk. Ik zou in ieder geval niet zelf gaan zitten prutsen met alle gevolgen van dien.

Het is niet het ergste probleem, maar wel heel zuur natuurlijk. Ik zou in ieder geval niet zelf gaan zitten prutsen met alle gevolgen van dien.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 15 juni 2025 om 13:20
GinnyDamrak schreef: ↑14-06-2025 23:04Tja ik zal hiermee wel de alleen-echte-kappers-kunnen-dit-oplossen-club over me heen krijgen, maar ik denk dat je gewoon haarverf van een redelijk merk kan kopen bij de kruidvat of etos. Kies je een kleur die lijkt op haar eigen haarkleur. Instructies staan vrij duidelijk op het pak. Plukken verven, zal best ok worden. Scheelt je een hoop geld. Mij ook eens overkomen en het op deze manier prima hersteld.
Dit zou ik zelf ook proberen. Lukt het niet, dan kan je altijd nog naar de kapper.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
zondag 15 juni 2025 om 13:36
We weten ook niet hoe erg het is he. 'Een paar vlekken' klinkt in mijn oren ook niet erg dramatisch. Dat voor een puber álles dramatisch is, is natuurlijk ook waar. Dat kan soms best een beetje getemperd worden.Irma_3110 schreef: ↑14-06-2025 20:29Sorry hoor, maar ook dan vind ik niet dat je dat tegen een heel verdrietig meisje kunt zeggen. "Doe niet zo verdrietig, het groeit vanzelf weer uit." Het meisje weet heel goed hoe hard haar groeit en hoe lang die oplossing van jou dan gaat duren. Lijkt wel een opmerking van mijn moeder, en die was geheel gespeend van medeleven.
Maar goed, als ik hier soms van volwassen vrouwen lees over uiterlijkheden die voor mij een futiliteit lijken dan staat iedereen er anders in.
zondag 15 juni 2025 om 13:52
zondag 15 juni 2025 om 14:21
Ah! Lief. En hopelijk is ze straks ook weer blij.Florian71 schreef: ↑15-06-2025 13:52Nou we zitten bij de kapper hoor. Ik hoop een mooi resultaat. En ook iets wat ze niet elke paar maandan bij moet werken. Hebben we duidelijk aangegeven.
300 euro armer.
Gelukkig gaat ze maar twee keer per jaar naar de kapper dus ik streek over mijn hart.
30 keer extra de hond uitlaten
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in